Ga naar inhoud

Hoe moet dat?


Aanbevolen berichten

Hoi, Het geheugen in mn pc is 333 en mn frontside bus staat op 266,hoe en waar moet in mn bios zijn om die gelijk te laten lopen? :-? Ik las in een ander forumtopic dat dat kan. Ik heb die hele FAQ doorgespit maar veel er van snappen doe ik eigenlijk niet helaas,vandaar mn vraag. Alvast bedankt! :D ohja,tis een AMD 2000+ Palomino,een heethoofd dus.
Link naar reactie
[quote:3fea716631="rge"] Het geheugen in mn pc is 333 en mn frontside bus staat op 266 [/quote:3fea716631] Als het goed is, loopt je geheugen al synchroon met je processor, nl. op 2x133=266MHz. Als je een moederbord hebt, waar je het geheugen asynchroon kunt laten lopen met je CPU, dan valt dat in te stellen, maar het is wel handig om te weten welk moederbord je precies hebt. Als je een moederbord hebt met een stabiele chipset (bijv. nForce2) en een stevige koeling op de CPU hebt zitten, dan zou je kunnen proberen om je CPU te overclocken. Meteen naar 2x166=333MHz is niet aan te raden, steeds kleine stapjes van bijv. 2x5=10MHz en kijken of alles nog stabiel opstart en stabiel loopt met acceptabele temperaturen.
Link naar reactie
Mn moederbord is een Epox EP-8k5A en de volgens everest loopt die nu zo: 12,5x133 = 1666 Maar in mn bios zie ik alleen die D ram timings staan in dat rijtje bij de FSB en die staan dus op 133 of 166 of SPD of manual. Ik moet natuurlijk wel weten wat ik doe he :lol: slopen lukt me namelijk altijd. Hopelijk kunnen jullie er zo wijs uit worden,en anders ff laten weten welke gegevens je nog nodig zou hebben. Ik weet gelukkig dat ik altijd alles weer terug kan zetten dus bang om in bios dingen te veranderen ben ik niet. :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...