Ga naar inhoud

RDRAM probleem.


Aanbevolen berichten

Ik heb een P4 met 256 MB geheugen (2*128MB). Dit is dus RDRAM. Nu heb ik gisteren op de computerbeurs 2 geheugen modules van 128 MB bij gekocht. Zowel het oude als het nieuwe geheugen is van Samsung. Als ik op de site van samsung kijk zie bij het oude geheugen de volgende gegevens: PartNumber:MR16R0828BN1 Density(MB): 128 Organization: 64Mx16 Component Composition:128M(3rd)x8 Voltage(V): 2.5 Refresh: 16K/32m(1.9us) Speed(MHz)/ tRAC(ns): 300/53.3,356/45,400/45 #of Pin:184 Production Status:EOL Comments: SS,Non-ECC Voor het nieuwe geheugen is dit: PartNumber:MR16R0828AN1 Density(MB): 128 Organization: 256Kx16x32s Component Composition:128M(2rd)x8 Voltage(V): 2.5 Refresh: 16K/32m(1.9us) Speed(MHz)/ tRAC(ns): 300/53.3,356/45,400/45 #of Pin:184 Production Status:EOL Comments: SS,Non-ECC Nadat ik het nieuwe geheugen erbij gezet had gaf de PC al bij opstart een foutmelding en ging niet verder met opstarten. Na enige pogingen heb ik toch windows kunnen starten. Windows zag ook 512 MB geheugen zitten. Dit was echter van korte duur. De PC werd vreselijk instabiel en start telkens zonder foutmelding opnieuw op. Ik heb vervolgens alleen het nieuwe geheugen geplaatst en daar de PC mee gestart. Ook nu kreeg ik weer allerlei fout melding van programma's die zich genoodzaak zagen om af te sluiten. Na enige tijd schakelde de PC zichzelf weer af en startte opnieuw. Uiteindelijk heb ik de nieuwe geheugen modules verwijderd en alles weer naar orginele toestand teruggebouwd. Sindsdien zijn alle problemen opgelost. Behalve het probleem dat ik 64 euro uitgegeven heb voor niets. Mijn vraag is dan ook: doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat RDRAM modules per paar geplaatst moeten worden, ik weet dat als ik maar twee modules plaats ik ook twee CRIMS moet plaatsen en ik weet zeker dat het geen temperatuurs probleem is. Ik heb voldoende koeling en de nieuwe modules voelde niet warm aan nadat ik ze even gebruikt had. Ik denk zelf aan twee zaken: 1. defecte geheugen module, maar hoe kan windows dan 512 MB zien? 2. instelling in het BIOS, ik heb gekeken in mijn handleiding maar kan hier niets over vinden. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt, Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...