Ga naar inhoud

mijn PC klapt er steeds uit.


Aanbevolen berichten

Hallo , Ik heb een Asus p4 c800 deluxe moederbord met de combinatie intel p4 prescot 1 mb case proccesor.( socket 478) Sinds een maand klapt steeds mijn pc uit . Waneer ik deze dan weer aan wil zetten pakt deze helemaal geen stroom meer en is het lampje op het moederbord ook niet meer aan . Waneer ik een half uur wacht of de stekker uit het stopcontact haal van de voeding en er weer terug in doe dan komt er weer stroom op de pc en kan ik als ik mazzel heb weer even op de pc. Ik had een Q-tec voeding en deze was er zo uitgeklapt dat hij niks meer deed. Ik ben naar de winkel gegaan om een nieuwe voeding te kopen en dacht laat ik wat kwaliteit nemen en kocht een Enermax 484 (480 watt) was behoorlijk wat kwijt voor deze voeding 119,- euro. De nieuwe voeding erin gezet en de pc liep weer als een tierelier. Maar nu klapt mijn pc weer steeds zomaar uit en krijg ik weer geen stroom op het moederbord als ik hem weer aan wil zetten. Aan de voeding kan het niet liggen want deze is net nieuw en na de stekker weer in en uit de muur getrokken te hebben doet de ze het weer. De ene keer kan ik 2 uur op de pc werken en klapt hij eruit, de andere keer hoeft ik alleen de aan en uitknop in te drukken en klapt de pc meteen uit . De een zegt het is de voeding , de ander roept het is de proccesor en weer een ander roept het is het moederbord, of de combinatie proccesor en moederbord. Sommige zeggen kortsluiting . Ik ben ten einde raad. heeft iemand wel eens dit probleem gehad ? Kent iemand problemen over dit moederbord en deze proccesor? of is het toch de voeding of een kortsluiting ? ik weet het niet meer. dit zit er allemaal in mijn pc: moederbord = Asus P4 C800 deluxe moederbord proccesor =Intel P4 Prescot 1 mb case proccesor.( socket 478) grafischekaart= Club 128 dd Radeon 9600 pro dimm 2x 512 geheugen DD400 geluidskaart= Creative SB Audigy 2 ZS Pinnacle pvtv stereo Helluppp...
Link naar reactie
Hoi, ik denk toch dat het je moederbord is. Ik denk zelf aan de mogelijkheid dat je spanningen te veel wisselen, waardoor jou voeding overbelast word. Bij jou resulteerd het tot uitvallen van de netspanning, ik had eerder daardoor een geklapte voeding.(geluid=pistoolschot) Ondanks de vervallen garantie, heeft de pcboer de grootste helft van de kosten op zijn rekening genomen.(warme douche dus) Laat anders eens de verschillende spanningen eens meten door de pcboer. Bij mij is toen de schade meegevallen, moest het mobo en de voeding vervangen, maar zoiets kan ergere schade veroorzaken. suc6
Link naar reactie
Het zal wel te simpel zijn, maar het eerste waar ik toch altijd aan denk bij dit soort uitgebreide verhalen. Zit het kleine vierkante Pentium 4 stekkertje van de voeding wel aangesloten? Het zal best wel, maar was toch even nieuwsgierig. De nieuwe voeding is van een degelijk A-merk en heeft voldoende vermogen, dus daar zal het niet aan moeten kunnen liggen. Kortsluiting kun je zelf eenvoudig controleren. Zit het mainboard goed gemonteerd in de kast? Genoeg spacers gebruikt om afstand te houden? Start eens op met een minimale hoeveelheid hardware, dus alleen cpu, schijf, mem en graka, en kijk hoelang het dan duurt voordat 'ie uitvalt. Test het geheugen eens met [url=www.memtest.org]Memtest86[/url], laat 'm een paar uur doorrammelen en kijk of er fouten zijn. Probeer dit eerst maar eens uit. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
Vriend van me had hetzelfde probleem (is hier overigens ook gepost) en het bleek dus zijn mobo te zijn. misschien is dit ook het geval bij jou probeer het uit te sluiten met een ander moederbord van een vriend/kennis/misschien bij je zelf thuis ? veel werk ik weet het maar het lost wel wat op (hoop ik :lol: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...