Ga naar inhoud

!NIEUW! *dus duur*


Aanbevolen berichten

Gaan de prijzen van de AMD 64 3500+ nog naar beneden ? 300€ is gewoon te duur, waneer zal hij tot de 200€ zakken. Ik ben naar de winkel geweest die wil mijn dingentjes (KV7 + XP2600+) kopen voor 100 euro (dit gaat natuurlijk met het wachten naar beneden) ik wil ook wel met die troep blijfen zitten hoor... Zijn er al problemen bekent met de SOC939 bekent ? De Pcboer zij dat in maart het wel 100/150 € gezakt zou zijn (AMD 64 3500+) is dit waar ? (edit) Ik wordt echt ziek van die K*T *NOVEDAD*
Link naar reactie
Lijkt me wel... Want in januari lanceert AMD een hele nieuwe serie 64 bit processoren, dus dan zullen de gewone 64 bit processoren wel omlaag gaan in de prijs. En ook doordat er steeds betere ontwikkelingen komen dalen de prijzen. Maar of dat in zo'n korte tijd zoveel daalt durf ik niet met zekerheid te zeggen...
Link naar reactie
Koffiedik kijken. ;) Ik verwacht begin januari een aantal nieuwe aankondigingen van AMD, voornamelijk nieuwe 90nm modellen. Misschien een 4200+ @2,6GHz oid. Dat drukt de prijzen van de andere CPU's. Maar verder hangt het af van wat Intel doet. Ik verwacht het komende half jaar van hen niets meer dan een 3,8GHz/2MB P4, tegen de zomer met een 1066MHz FSB. Dan heeft AMD geen snellere CPU's nodig - hoogstens een FX57 voor wat extra publiciteit - en dat betekent weinig dalende prijzen. Gebrek aan concurrentie = niet goed voor ons :(
Link naar reactie
Gaan ze doen - over een paar maanden, als het goed is. Maar dat lost het probleem voor ons niet echt op. Intels highste-end is over een half jaar waarschijnlijk nog steeds een 3,8GHz P4, 64 bits, 2MB cache, 1066MHz FSB. Maar AMD heeft dan een 2,8GHz FX57, 3800+, 4000+ en nog een 4200+ oid. Dat zijn vier modellen die elk even goed of beter zijn dan het beste van Intel. En evenredig geprijsd, vanzelfsprekend.
Link naar reactie
[quote:db3bd44b8d="egslim"]Koffiedik kijken. ;) Ik verwacht begin januari een aantal nieuwe aankondigingen van AMD, voornamelijk nieuwe 90nm modellen. Misschien een 4200+ @2,6GHz oid. Dat drukt de prijzen van de andere CPU's. Maar verder hangt het af van wat Intel doet. Ik verwacht het komende half jaar van hen niets meer dan een 3,8GHz/2MB P4, tegen de zomer met een 1066MHz FSB. Dan heeft AMD geen snellere CPU's nodig - hoogstens een FX57 voor wat extra publiciteit - en dat betekent weinig dalende prijzen. Gebrek aan concurrentie = niet goed voor ons :([/quote:db3bd44b8d] Maar met die aankodigen van de nieuwe spullen, is de AMD 64 3500+ voor somige mensen al troep, waardoor dus de prijzen naar beneden moeten gaan, of niet ? Maar het feit is dat Socket 939 nu het nieuwste van het nieuwste is, over een jaar /half jaar moet het toch wel minstens 75 euro gedaalt zijn of niet, Ik kom nu uit via de spaanse Alternate K8N Neo2 Platinum 138€ Athlon 64 3500+ 289€ (ventilator) 44€ verzendkosten 9€ rembuurskorsten 9€ ik wil hier minstens 150 € vanaf hoe lang moet ik ongeveer wachten ? *Zijn er al problemen bekent met de SOC939 bekent ?*
Link naar reactie
[quote:4606dd3459]Maar met die aankodigen van de nieuwe spullen, is de AMD 64 3500+ voor somige mensen al troep, waardoor dus de prijzen naar beneden moeten gaan, of niet ?[/quote:4606dd3459] De 3800+ en 4000+ die ik net noemde bestaan al. De prijs van de FX CPU's blijft ongeveer constant, ongeacht of het een 55 of 57 is. De introductie van een 4200+ zal de prijzen van tragere modellen wel iets drukken. Maar denk aan Intels CPU's. De 3500+ correspondeert met Intels 3,6GHz CPU - hun tweede topmodel! Zolang Intel geen CPU's sneller dan 3,8GHz introduceert lanceert AMD ook geen snellere modellen (die 4200+ is zelfs nog maar de vraag) en dus blijft de 3500+ relatief high-end. [quote:4606dd3459]Maar het feit is dat Socket 939 nu het nieuwste van het nieuwste is, over een jaar /half jaar moet het toch wel minstens 75 euro gedaalt zijn of niet, [/quote:4606dd3459] Ik ben bang dat we het stadium van S939 premium prijzen al gepasseerd zijn. Het platform is mainstream geworden. Tenzij Intel een prijzenoorlog begint denk ik niet dat die 3500+ veel goedkoper gaat worden het komende half jaar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...