Ga naar inhoud

geen geluid :-(


Aanbevolen berichten

Al enige tijd probeer ik de on-board 'geluidskaart' aan de gang te krijgen, maar tot nu toe zonder resultaat. Diverse drivers geinstallerd maar mooi niets. Ik heb een Aopen ak77-333 moederboard met een realtek alc650 ac97 codec en xp home. In de eigenschappen voor geluiden en audioapparaten kan ik dus geen standaard apparaat selecteren selecteren terwijl de codec en de driver(s) wel zijn geinstalleerd. Het geluid was ook van de ene op de andere dag verdwenen. Ook zijn er geen virussen oid aanwezig. Oplossingen of tips worden ten zeerste gewaardeerd. Alvast dank
Link naar reactie
Wat ook wel wil helpen (heb ik zelf ook gehad). Druk de moederbord CD er eens in en kijk eens of je de drivers d'r volledig op hebt staan. Bij mijn moederbord wordt op de een of andere manier bij de gewone installatie het geluid ook niet meegepakt... Veel succes er verder nog mee :wink: [edit] misschien is de combinatie van de drivers met windows niet goed. Je zou dat kunnen proberen door oudere versies te nemen...
Link naar reactie
[quote:46e90a9bea="okkels"]In de bios staat alles aan Vwb de drivers: de laatste versie is gisteren via AOpen binnengehaald. Vwb de boxen: wat denk je zelf :wink: Ik heb ook van iemand gehoord dat de soundchip defect kan zijn. Hoe controleer ik dat?? Alvast dank[/quote:46e90a9bea]Dat controleer je door te kijken of je geluid het doet :+ Nee, maar als hij in de BIOS enabled staat, de boxen het doet, in de goede gaatjes zitten en de goede drivers eropstaan, dan vrees ik het ergste voor je.
Link naar reactie
[quote:a52f605c43="okkels"]In apparaatbeheer --> besturing voor geluid, video en spelletjes staat geen on-board geluidskaart. Alleen audio - en videocodecs en de on-board audio controler [Realtek AC'97 Audio for Via (R) ]. Ik heb dus geen aparte geinstalleerde geluidskaart maar een soundchip op het moederbord.[/quote:a52f605c43]Het is een onboard kaartje. Een geluidskaart die gebaseerd is op AC'97. De Codec is van Realtek. Als hij in apparaatbeheer staat is ie dus wel goed geinstalleerd. Of staat er een uitroepteken of vraagteken bij?
Link naar reactie
Hoeft niet, dat is alleen als het apparaat nog niet geinstalleerd is, maar al wel gevonden. Als het apparaat al wel geinstalleerd is als zijnde een geluidskaart, maar de drivers werken niet goed, of het apparaat zelf werkt niet goed, dan komt ik gewoon een uitroepteken of vraagteken te staan onder het "mapje" audioapparaten. (of iets dergelijks)
Link naar reactie
[quote:1c1be76865="Comp-Freak"]Hoeft niet, dat is alleen als het apparaat nog niet geinstalleerd is, maar al wel gevonden. Als het apparaat al wel geinstalleerd is als zijnde een geluidskaart, maar de drivers werken niet goed, of het apparaat zelf werkt niet goed, dan komt ik gewoon een uitroepteken of vraagteken te staan onder het "mapje" audioapparaten. (of iets dergelijks)[/quote:1c1be76865]dan is mijn printer vaag :roll:
Link naar reactie
[i:11fc367cdc]volume niet laag staan of gemute ?[/i:11fc367cdc] zegt Noepzor. Nee [i:11fc367cdc]Lees ook even je handleiding door in het stuk over aansluitingen en jumpertjes. Ik ben al een paar mobo's tegengekomen waarbij het onboard geluid ook met jumpers in en uitgeschakeld kon worden. [/i:11fc367cdc] zegt harmtido Is in mijn geval niet van toepassing, zie mijn 1e mail
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...