Ga naar inhoud

Gaarne hulp bij analyseren probleem


Aanbevolen berichten

Laat ik allereerst met de configuratie beginnen: Athlon 800 Asus A7v8x (bios 1014) 333mhz versie 20GB maxtor hd 256MB PC2700 ram Club 3d FX5200 350Watt (naamloze) voeding Samsung dvd speler Freecom cdrw -------------------------------------------------------------------------------- Het probleem: -Installatie Fedora core loopt halverwege vast (3x geprobeert) op een ander systeem werkt het met dezelfde cd's wel -Installatie Windows 95 werkt, maar tijdens draaien loopt het systeem zonder melding vast -Installatie windows 98 werkt, maar zie win95 -Installatie windows XP werkt, maar krijg BSOD STOP 0x0000004E FTN_LIST_CORRUPT bij het opstarten of tijdens een paar minuten werken. -Installatie Mandrake 9.x zie Fedora core -Instalaltie Mandrake 10.0 werkt, mozzilla (ook bij konquerer) sluit soms zomaar af zonder melding. heel soms staat het systeem helemaal vast. systeem schakelt niet uit bij afsluiten. ------------------------------------------------------------------------------------ Wat heb ik al zelf geprobeert: - processor vervangen (er zat eerst een 2400 in, maar dit systeem gebruik ik alleen om te browsen) - memtest86 een nacht laten lopen (geen fouten) - ondanks memtest 86 geheugen verwisseld met een ander systeem - voeding vervangen - videokaart vervangen - hd vervangen - alles afgekoppeld (behalve Video, HD, Ram, ) - alleen de cd bij bovenstaande gezet en nieuwe installatie geprobeert. - bios geupgrade/downgrade naar verschillende versies - temperaturen in de gaten gehouden - nieuwe koeler geinstalleerd, koelpasta vervangen. - case fans geinstalleerd (je weet maar nooit) - disk controles uitgevoerd. ------------------------------------------------------------------------------------ Wie kan mij helpen? wat kan ik verder nog proberen of wie heeft met een dergelijke configuratie iets dergelijks meegemaakt? alvast hartelijk dank voor de hulp
Link naar reactie
Wat ik ook nog mis in je uitgebreide analyse lijst is het installeren van de chipsetdrivers van je mainboard, de raarste storingen komen hier vandaan. Tenminste, dat is mijn ervaring. Kijk op de website van de fabrikant van het mainboard voor de laatste versie. Verder wil ik de mogelijkheid opperen om 'ns een andere cd speler in je computer te hangen, misschien is die brak aan het worden. Suc6 :wink: Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
beste jwspruyt dit mis je niet, maar het is wat lastig om voor een nieuwe installatie al chipset drivers te installeren, zoniet, onmogelijk ;) dat is het leuke ik heb 4 cd speler, in mijn werkstation geen probleem, in dat station met alle 4 hetzelfde. wat ik wel vergeten ben te melden is dat ik ook alle ide controllers heb geprobeerd en zelfs een pci ide controller...
Link naar reactie
In dat geval blijft er niet veel anders meer over dan de communicatie tussen IDE apparaten en je computer! Dus of de kabels of de controller. De kabels kun je zelf eenvoudig vervangen, de controller wordt, zoals je waarschijnlijk wel zult weten, wat moeilijker, want die zit direkt op het MB. Kun je geen ander MB proberen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...