Ga naar inhoud

Verschil in temp. Sisoft Sandra en Asus Probe


Aanbevolen berichten

Na het spelen van een game geeft Sisoft Sandra als temperatuur van mijn processor (XP2000) 67 graden aan, terwijl Asus Probe 53 graden aangeeft. Dat is nogal een verschil! Welke temperatuur is nu juist? Kan het zijn dat dit wordt veroorzaakt door een verouderde bios? Ik heb nl. ASUS A7V8X ACPI BIOS Revision 1008, en bij Revision 10 wordt het volgende aangegeven: "Calibrate the reading of CPU temperature in hardware monitor" Betekent dat dat de temperatuur niet juist wordt weergegeven door oudere BIOS versies? Ik heb echter geen ervaring met het flashen van de BIOS, is het aan te raden om het wel te doen?
Link naar reactie
[quote:955445fef1="Eland"] Betekent dat dat de temperatuur niet juist wordt weergegeven door oudere BIOS versies? [/quote:955445fef1] Da's idd. vaak iets dat gefixed wordt in latere BIOS versies. [quote:955445fef1="Eland"] Ik heb echter geen ervaring met het flashen van de BIOS, is het aan te raden om het wel te doen? [/quote:955445fef1] Nou met dat Windows-tooltje ASUS Update is flashen een piece-of-cake. Gewoon doen dus.
Link naar reactie
Ow, waarschijnlijk is dat tooltje alleen voor nForce2-bordjes en niet voor KT400-bordjes. Dan moet je toch 'Aflash V2.21 Utility to update the motherboard flash BIOS - (DOS)' nemen om te flashen naar versie 1014. http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=A7V8X&Type=Latest (tabje BIOS dus).
Link naar reactie
Even de CD rom van het moederbord erbij gezocht...staat toch een Asus update tool op! Maar...ik heb het geinstalleerd, en moet gelijk kiezen: - Save current BIOS to a file - Update BIOS from a file - Update BIOS from the internet - Download BIOS from the internet - Check BIOS information Wat moet ik nu doen? Ik heb zelf al van de site de laatste bios versie gedownload (av8x4m14.awd). (Als ik kies voor Download BIOS from the internet kan het juiste bestand niet worden gevonden) Moet ik (voor de zekerheid de huidige BIOS bewaren voordat ik de BIOS update vanaf een bestand?
Link naar reactie
[quote:0133790a38="Eland"] - Save current BIOS to a file - Update BIOS from a file - Update BIOS from the internet - Download BIOS from the internet - Check BIOS information Wat moet ik nu doen? Ik heb zelf al van de site de laatste bios versie gedownload (av8x4m14.awd). (Als ik kies voor Download BIOS from the internet kan het juiste bestand niet worden gevonden) Moet ik (voor de zekerheid de huidige BIOS bewaren voordat ik de BIOS update vanaf een bestand? [/quote:0133790a38] Doe eerst 'save current BIOS to a file'. Daarna doe je 'Update BIOS from a file' en browse je naar je gedownloade bestand 'av8x4m14.awd'. De rest spreekt voor zich ...
Link naar reactie
Nou...voor het eerst een BIOS geflashed... na het flashen bij opstarten eerst de melding dat de CPU speed niet klopte :o Na nog een reboot werkte het wel, alleen gaf Windows aan dat er nieuwe hardware werd geinstalleerd, waarna ik moest rebooten. Moet ik opeens m'n windows weer activeren. Anyway...het is gelukt, nu nog even kijken of de temperatuur overeenkomt in Sisoft Sandra en Asus Probe :wink:
Link naar reactie
Ik dacht dat in eerste instantie de CPU speed al goed stond...hij doet het nu in ieder geval. Echter....waar het om te doen was, de temperatuur: PC staat een half uur aan, outlook express, winamp en mozilla firefox open: Asusprobe zegt 41 graden Sisoft Sandra zegt 62 graden :o (ook na verversen van de waarde) Ik begin de juistheid van de Sisoft waarde te betwijfelen...hoe kom ik met zekerheid erachter welke waarde nu klopt?
Link naar reactie
[quote:576deabbdd="Eland"]Ik dacht dat in eerste instantie de CPU speed al goed stond...hij doet het nu in ieder geval. Echter....waar het om te doen was, de temperatuur: PC staat een half uur aan, outlook express, winamp en mozilla firefox open: Asusprobe zegt 41 graden Sisoft Sandra zegt 62 graden :o (ook na verversen van de waarde) Ik begin de juistheid van de Sisoft waarde te betwijfelen...hoe kom ik met zekerheid erachter welke waarde nu klopt?[/quote:576deabbdd] wat zegt bios ?
Link naar reactie
[quote:51f5d07248="Eland"]hmm... niet eerder aan gedacht om rechtstreeks in de bios te kijken... even reboot, Bios geeft aan 41 graden SiSof Sandra 63 graden Asus Probe 41 graden SiSoft komt dus met een sterk afwijkende waarde, ik ga er maar vanuit dat 41 graden klopt. :)[/quote:51f5d07248] idd dat lijkt me logies, nu snel sisoft verwijderen voordat je weer denkt dat de temp 63 graden is :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...