Ga naar inhoud

sensor tussen koeling en procecor?


Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe dik die sensor is maar ik denk dat het moeilijk word.. Maar misschien zijn er andere oplossingen voor :wink: Je koelpasta zit dan ook in de weg want als je daar die sensor doet kan je je cpu zijn warmte niet meer kwijt via de koelpasta naar het koelblok..! Die koeler zit waarschijnlijk met een klem vast.. die klem moet je iets naar beneden duwen en onder het "potje" vandaan klikken.. Veel succes..!
Link naar reactie
Is dat soms een sensor van een fancontroller? Als je de handleinding leest staat er dat je zon sensor nooit tussen je CPU en koeler mag doen, geloof dat het zelfs in de FAQ staat :wink: Enne, bij vraag 2: Je CPU Cooler? Dan moet je de beugel naar beneden wippen en dan m over het lipje heen wippen.. :wink:
Link naar reactie
Waarschijnlijk bedoeld bradly die van de CM Musketeer, die had ik ook, is een ramp van een ding: geeft totaal verkeerde temps weer en geluid in db gaf hij bij mij 50 db terwijl ik het geluid uit had staan :-? Maarja, die heeft idd zon pinnetje, die kan je ook gewoon (dicht -[b:070af69acf]niet te[/b:070af69acf])bij de core doen, zo heb ik het ook gedaan.
Link naar reactie
[quote:263813272c="carlobernardini"]Waarschijnlijk bedoeld bradly die van de CM Musketeer, die had ik ook, is een ramp van een ding: geeft totaal verkeerde temps weer en geluid in db gaf hij bij mij 50 db terwijl ik het geluid uit had staan :-? Maarja, die heeft idd zon pinnetje, die kan je ook gewoon (dicht -[b:263813272c]niet te[/b:263813272c])bij de core doen, zo heb ik het ook gedaan.[/quote:263813272c] die had ik wel besteldt ja, maar ik werdt gemailt dat ze niet verzenden naar spanje :lol: Het gaat om een simpele ingebouwde sensor [img:263813272c]http://www.xcase.co.uk/acatalog/ATX-G8015C-Black.jpg[/img:263813272c]. edit: dit is mijn kast :P
Link naar reactie
[quote:47217f41fd="Comp-Freak"]Bij een athlon doe ik hem tussen de cpu en de koeler, maar dan niet op de core maar er gewoon los naast. Bij mijn p4 heb ik hem tussen de vinnen van de zalman koeler gedrukt, vlakbij de onderkant.[/quote:47217f41fd] die vinne was een goed idee, ik heb hem nu tussen me vinnen en geeft 35 graden aan... Zal ongeveer wel kloppen toch ?
Link naar reactie
[quote:f0f00c1d5c="bradley"][quote:f0f00c1d5c="Comp-Freak"]Bij een athlon doe ik hem tussen de cpu en de koeler, maar dan niet op de core maar er gewoon los naast. Bij mijn p4 heb ik hem tussen de vinnen van de zalman koeler gedrukt, vlakbij de onderkant.[/quote:f0f00c1d5c] die vinne was een goed idee, ik heb hem nu tussen me vinnen en geeft 35 graden aan... Zal ongeveer wel kloppen toch ?[/quote:f0f00c1d5c] nee :) kijk niet verbaasd als het 10 graden scheelt met de temp in je bios? :)
Link naar reactie
Misschien wel, maar ik garandeer je dat een sensor tussen de vinnen een te lage temperatuur aangeeft. Denk eraan dat de warmte zich moet verplaatsen van de core, via bevestigingsmateriaal naar de heatspreader, vervolgens via de koelpasta en dán pas bij het koelblok aankomt. Warmteverplaatsing neemt toe naarmate het temperatuurverschil stijgt.
Link naar reactie
[quote:adb9229204="egslim"]Misschien wel, maar ik garandeer je dat een sensor tussen de vinnen een te lage temperatuur aangeeft. Denk eraan dat de warmte zich moet verplaatsen van de core, via bevestigingsmateriaal naar de heatspreader, vervolgens via de koelpasta en dán pas bij het koelblok aankomt. Warmteverplaatsing neemt toe naarmate het temperatuurverschil stijgt.[/quote:adb9229204] heb jij een beter idee dan ? Ik wil die sensor niet ergens in de lucht laten hangen. Ik wil er de CPU temp mee meten.
Link naar reactie
Dat verschil is afhankelijk van: Koelblokmateriaal, type koelblok (koper of aluminium) Type koelpasta Eventuele aanwezigheid van een heatspreader Kwaliteit van de koelblok installatie - teveel/te weinig koelasta. Je kunt niet zomaar stellen dat het verschil ongeveer 10 graden is bij iedereen. Vooral niet als de bevestiging slecht is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...