Ga naar inhoud

Nieuwe PC aanschaffen, heb hulp nodig


Aanbevolen berichten

In WindowsXP heb je genoeg aan 300MHz, met voldoende geheugen. ;) Of zelfs nog minder. [quote:395ec82c0a]Is het dan wel hoe meer kloksnelheid....hoe echt sneller de pc draait?![/quote:395ec82c0a] Als beide processors verder identiek zijn kun je vergelijken op kloksnelheid. Maar dan moeten ze precies hetzelfde processorontwerp hebben, evenveel cache en een even hoge FSB/geheugenklok.
Link naar reactie
[quote:25e9ec7082="Safihre"]Maar als hij alleen voor 500,- wil upgraden kan hij beter een mooi S754 bordje met een 3400+ nemen (de 2.4Ghz editie). Op die manier heeft hij nog zijn Ghz voor videobewerking en de snelheid van AMD64... Voor 500,- kan daar makkelijk nog een HD bij. En zijn videokaart had hij toch al? :wink:[/quote:25e9ec7082] Ik raad iedereen af een S754 systeem te nemen, met het nForce4 platform ben je veel beter voorbereid op de toekomst:AMD gaat door met S939, S754 gaat eruit. AGP kan je over een paar jaar ook niet meer kopen, PCI-Express is de toekomst. nForce 4 SLI is misschien wel wat duurder, maar op langere termijn ben je goedkoper uit.
Link naar reactie
Ik hoor overal S939 is de toekomst / beter voorbereid op de toekomst. Stel, s939 wordt de nieuwe " socket A". Dat houd dus in dat het een jaar of 4 goed verkrijgbaar is, dat het niet achterhaald is. Dus als je iets aan de toekomstgerichtheid van s939 wilt hebben, moet je binnen 4 jaar een keer je processor upgraden. Zie het voor je, jij met je leuke s939 bord, 200Mhz HT. 3 jaar later, nieuwe cpu. SH*T ik heb 400MHz HT nodig. Balen, dure 939 bord eruit, nieuwe met hogere bussnelheid erin, daar gaat je toekomstgerichtheid. En dan ga ik er vanuit dat je upgrade. de meeste mensen doen een jaar of 5 met hun computer, het ding wordt te traag, en ze kopen een nieuwe. Nooit niet geupgrade, geen nieuwe grafische kaart, hooguit een keer extra geheugen. Kortom, s939 is heel leuk voor hobbyisten die vaak veranderen, maar voor Jan Modaal die niet zelf knutselt, is het voordeel nihil. En de snelheidswinst van dual channel heeft hij ook niet nodig, zo snel kan hij toch niet typen. Ik zou dus zeggen voor de TS, bouw een PC die s754 is, 3000+ oid, 512MB ram en een 'matige' AGP videokaart van 128 MB. Houd je vriendin meteen wat geld over voor het volgende expansionpack van de sims2.
Link naar reactie
[quote:9a2dfb8442]Ik hoor overal S939 is de toekomst / beter voorbereid op de toekomst. Stel, s939 wordt de nieuwe " socket A". Dat houd dus in dat het een jaar of 4 goed verkrijgbaar is, dat het niet achterhaald is. Dus als je iets aan de toekomstgerichtheid van s939 wilt hebben, moet je binnen 4 jaar een keer je processor upgraden. Zie het voor je, jij met je leuke s939 bord, 200Mhz HT. 3 jaar later, nieuwe cpu. SH*T ik heb 400MHz HT nodig. Balen, dure 939 bord eruit, nieuwe met hogere bussnelheid erin, daar gaat je toekomstgerichtheid. En dan ga ik er vanuit dat je upgrade. de meeste mensen doen een jaar of 5 met hun computer, het ding wordt te traag, en ze kopen een nieuwe. Nooit niet geupgrade, geen nieuwe grafische kaart, hooguit een keer extra geheugen. Kortom, s939 is heel leuk voor hobbyisten die vaak veranderen, maar voor Jan Modaal die niet zelf knutselt, is het voordeel nihil. En de snelheidswinst van dual channel heeft hij ook niet nodig, zo snel kan hij toch niet typen. [/quote:9a2dfb8442] Helemaal mee eens. Die snelheidswinst is zelfs denkbeeldig, omdat dual channel al verwerkt zit in een hogere modelrating. Het enige voordeel van S939 is het grotere aantal bruikbare geheugensloten. Gevolg van al dat gejubel om S939 is dat de prijs van S754 mooi omlaag gaat, waardoor die systemen een betere prijs/kwaliteit verhouding krijgen dan S939.
Link naar reactie
dus zou je dit kunnen nemen: mobo: ASUS K8N € 74,95 proc: AMD64 3400+ € 249,95 ram: Corsair value 512 pc3200 € 79,95 HDD: WD 120GB 7200 8mb €95,- ----------------------- € 499,85 het zal per winkel nog wel wat verschillen , dus het kan nog wel goedkoper denk ik .heb dit ff bij mycom gekeken
Link naar reactie
[quote:9f9d3bc070="harmtido"]Ik hoor overal S939 is de toekomst / beter voorbereid op de toekomst. Stel, s939 wordt de nieuwe " socket A". Dat houd dus in dat het een jaar of 4 goed verkrijgbaar is, dat het niet achterhaald is. Dus als je iets aan de toekomstgerichtheid van s939 wilt hebben, moet je binnen 4 jaar een keer je processor upgraden. Zie het voor je, jij met je leuke s939 bord, 200Mhz HT. 3 jaar later, nieuwe cpu. SH*T ik heb 400MHz HT nodig. Balen, dure 939 bord eruit, nieuwe met hogere bussnelheid erin, daar gaat je toekomstgerichtheid. En dan ga ik er vanuit dat je upgrade. de meeste mensen doen een jaar of 5 met hun computer, het ding wordt te traag, en ze kopen een nieuwe. Nooit niet geupgrade, geen nieuwe grafische kaart, hooguit een keer extra geheugen. Kortom, s939 is heel leuk voor hobbyisten die vaak veranderen, maar voor Jan Modaal die niet zelf knutselt, is het voordeel nihil. En de snelheidswinst van dual channel heeft hij ook niet nodig, zo snel kan hij toch niet typen. Ik zou dus zeggen voor de TS, bouw een PC die s754 is, 3000+ oid, 512MB ram en een 'matige' AGP videokaart van 128 MB. Houd je vriendin meteen wat geld over voor het volgende expansionpack van de sims2.[/quote:9f9d3bc070] En wat dacht je van PCI-Express? AGP gaat er snel uit en voordat PCI-Express x16 is achterhaald zijn we wel meer dan 4 jaar verder.
Link naar reactie
Nu zal ik nog even het hele verhaal uitleggen! :p Ik heb dus al zeg ikzelf een vrij redelijke computer maar ik kan via completer (zie 1e post) een computer voor 500 euro kunnen kopen. Omdat ik denk dat mijn processor (AMD 1900+) en mijn harde schijf (40 Gig) toezijn aan vernieuwing dacht ik ik verkoop mijn computer voor een goed prijsje (behalve mijn videokaart) en leg er dan nog wat bij voor die 500 completer computer. Zo heb ik met ongeveer 200 euro (dit zelf bijleggen) toch een redelijke upgrade verder (nlk een 120 Gig Harde schijf en een andere processor, dit zou dan de Pentium 4 3 Ghz worden maar miss ook niet). En ik hoor hier en daar dat "ze" de computersytemen binnen een jaar helemaal gaan omgooien en dat zou dus willen zeggen dat als ik een nieuwe pc zou komen niet meer kunnen upgraden omdat er niets meer voor gemaakt zou worden. Vandaar dat ik dacht: Ik leg een "paar" euro's bij en dan heb ik toch een redelijke upgrade. Dan maar weer wat sparen en evt. een hele nieuwe pc met hele nieuwe moederbord e.d. (Snappen jullie het nog? :lol: ) Dus vandaar. :) Eigenlijk heb ik "goedkeuring nodig van de pc van completer.(met evt. aanpassingen) :) Waarom mijn oog trouwens is gevallen op de pentium 4 3 Ghz is o.a. door deze site :): http://www.hardware.info/reviews.php?id=395
Link naar reactie
[quote:c68ff2a04d="master_cornelis"] Waarom mijn oog trouwens is gevallen op de pentium 4 3 Ghz is o.a. door deze site :): http://www.hardware.info/reviews.php?id=395 [/quote:c68ff2a04d] Een artikeltje van 1,5 jaar oud? Een P4 moet je niet meer vergelijken met een AthlonXP, maar met een Athlon64. De Athlon64 heeft veel betere gameprestaties dan een P4, en voor 500 euro kun je wel een [b:c68ff2a04d]compleet[/b:c68ff2a04d] Athlon64-systeem krijgen excl. videokaart (voorbeeldje wat ik al aangaf).
Link naar reactie
[quote:b95b9d1088="Obi-wan-kenobi"][quote:b95b9d1088="master_cornelis"] Waarom mijn oog trouwens is gevallen op de pentium 4 3 Ghz is o.a. door deze site :): http://www.hardware.info/reviews.php?id=395 [/quote:b95b9d1088] Een artikeltje van 1,5 jaar oud? Een P4 moet je niet meer vergelijken met een AthlonXP, maar met een Athlon64. De Athlon64 heeft veel betere gameprestaties dan een P4, en voor 500 euro kun je wel een [b:b95b9d1088]compleet[/b:b95b9d1088] Athlon64-systeem krijgen excl. videokaart (voorbeeldje wat ik al aangaf).[/quote:b95b9d1088] :oops: niet naar de datum gekeken enzo. Najah....al met al is het dus wel duidelijk dat de Athlon 64 betere gameprestaties levert dan de Pentium 4. Dus nu nog opzoek gaan naar een systeempje van 500 euro! Hartelijk dank allemaal!! :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...