Ga naar inhoud

Nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Ik wil in december ook maar weer eens een nieuwe pc kopen. Mijn antieke duron processor heeft het inmiddels begeven. Nu ben ik beetje door het forum aan het spitten en ondertussen ook een beetje de prijzen aan het vergelijken. Het volgende systeem lijkt me op zich wel een aardig systeem om aan te schaffen. Moederbord Asus A8N-SLI Deluxe Processor AMD Athlon 64 3200+ So939 Geheugen Corsair 512 mb ram ddr 400 Videokaart Pixelview FX6600GT PCI-Ex, 128MB kast Thermaltake Tsunami VA3000BWA - Zwart Voeding Tagan TG420-U02 i-Xeye Dvd-brander Plextor PX-716A Harde schijf Maxtor DiamondMaxPlus 10 200GB Geluidskaart Creative SB Live! 24 bit Ik ben nog wel een redelijke leek op de meeste punten. Zijn er onderdelen die ik beter door iets anders kan vervangen omdat ze misschien goedkoper en of beter kunnen?
Link naar reactie
Is opzich een goed systeem, ik zou alleen kijken of je 1GB geheugen in de pc kan doen ipv. 512MB, dit scheelt wel een hoop. Mocht je daar nu het geld niet voor hebben kan je natuurlijk altijd later nog een upgrade doen. Verder ziet het er netjes uit. Evt. nog een extra DVD speler, hoewel dit niet echt nodig is.
Link naar reactie
Extra dvd rommetje van 30 euro zou geen probleem moeten zijn lijkt me, je kan dan sneller kopieeren omdat je de mogelijkheid tot on the fly kopieeren open houd. Sommige zijn idd brak (Aopen bijvoorbeeld) maar er zijn ook goede spelers die gewoon doen wat ze moeten doen (lite-on in mijn geval) Verder eigenlijk niks toe te voegen aan het andere commentaar, ben het ermee eens dat als je wil gamen dat meer geheugen geen overbodige luxe is maar dat prik je later natuurlijk heel makkelijk bij. Echter zou je nu een dual channel kitje kunnen halen van 2x 512mb en zo de garantie hebben dat het in dual channel wil draaien. Dual channel levert bij de Athlon 64 niet heel erg veel winst op maar wel meer als bij de athlon xp. (Simpelweg omdat het nou niet beperkt word door een beperkte fsb) Edit: Mem lees ik nu wat je ermee wil, hou toch dit even in gedachten? En die voeding is wel zwaar genoeg hoor, tis 420 wat tagan en die trekt zoiets wel, ga je voor 420watt q-tec of sweex oid dan zou het kantje boord worden verwacht ik. Kan je het geld missen haal dan de 480 watt van tagan, die trekt iets meer en dan heb je meer mogelijkheden tot uitbreiden. (nog zo'n videokaart erbij bijvoorbeeld, dan benut je de slifunctie van je moederbord/videokaarten en krijg je daarmee een aanzienlijke boost, echter zou je als je zo'n sli kaart erin propt eigenlijk ook meteen voor een zwaardere cpu moeten gaan want die 3200+ houd dat niet bij)
Link naar reactie
De sli functie wil ik wel gaan gebruiken maar dat zal toch pas volgend jaar worden aangezien de snellere cpu`s voor mij nog veel te duur zijn. Dubbel geheugen is wel iets om in overweging te nemen ja. Moet dan wel meteen gebeuren wil ik er iets aan hebben. Extra dvdspeler is op zich wel handig ja zijn die van asus en lg ook goed genoeg hiervoor?
Link naar reactie
Gewoon de goedkoopste: http://www.tweakers.net/pricewatch/98330?Landfilter=Benelux is SLI capable en hou je nog geld over voor extra geheugen :D http://www.club-3d.nl/distri/productinfo/spec_vga.php?ordercode=CGNX-G668TVD Onderlinge verschillen zijn minimaal Hij is trouwens ECHT goedkoop bij die OBCS en heb tot nu toe alleen goede reacties over die shop gehoord.
Link naar reactie
[quote:fd43b8712b="Bacchus"]Die videokaart twijfel ik ook nog over het zal voorlopig toch een 6600GT worden aangezien ik niet boven de 250 euro wil gaan voor de vgakaart. Maar ik weet welk merk ik dan het beste kan kiezen. Wat zijn de voor en delen van de beschikbare merken?[/quote:fd43b8712b] Wellicht een 6800LE? In Videokaarten forum staan daar al de enige threads over. Qua prijs ongeveer gelijk aan 6600gt, echter om over te clocken een stuk interessanter. Je moet daar eens even rondkijken, maar een 6600gt is ook niet gek hoor :) !
Link naar reactie
[quote:8fb86e1435="Bacchus"] A) heb er de ballen verstand van B) Wil niet dat mijn garantie verloopt C) wil de hardware config niet aanpassen om te OCen. [/quote:8fb86e1435] ad A) alles kun je leren ad B) als je het goed doet, vervalt de garantie niet (in principe gebeurt er niets met de hardware als je er niet teveel spanning op zet en je de boel niet te warm laat worden). De winkelier moet immers aantonen dat schade ontstaan is door overklokken en dat kan ie meestal niet. ad C) tegenwoordig wordt door de hardwarefabrikanten al rekening gehouden met overklokmogelijkheden, d.m.v. alarms die afgaan bij oververhitting, automatische herstart met defaultwaarden, etc. Redelijk n00b-proof dus. Maar goed, het blijft natuurlijk je eigen keuze of je wel of niet een risicootje wilt nemen met overklokken. Het is m.i. wel een handige manier om veel betere prestaties uit je systeem te krijgen voor maar ietsje meer investering in hardware. [quote:8fb86e1435="Bacchus"] Welke bedrijven leveren winchester core??? Of werkt dat niet zo. [/quote:8fb86e1435] Moet je navragen gewoon bij je leverancier. Bij leveranciers met een hoge omloopsnelheid van de voorraad heb je meer kans dat je een Winnie op de kop kunt tikken.
Link naar reactie
Ik zou als ik jou was nog even na gaan of je dat overclocken wel wil, al is het wel leuk om de max van je hardware te vinden.. :wink: En als je dan toch een nieuwe CPU koopt, koop dan een Winchester. Dan hoef je niet per se te OC'en maar dan kan je, als je er in de toekomst wat meer over weet altijd de gok nog eens wagen.. Bekijk anders de OC FAQ van BA in de FAQ eens..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...