Ga naar inhoud

Nieuwe PC, suggesties?


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn PC verkocht, en ben van plan deze week, of binnen aantal weken een nieuwe PC te bestellen. Tot nu toe heb ik dit, mss is er nog commentaar op. (Moederbord, voeding?) De behuizing vind ik wel mooi, maar mss zijn er nog mensen die anderen weten voor ongeveer dezelfde prijs? Behuizing: Silverstone SST-TJ05 Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9 NF4 Ultra (Mss SLI, ligt aan levertijd) CPU: Athlon FX-55 Geheugen: G.Skill PC4400 1Gig Voeding: OCZ PowerStream 520Watt (Evt. 600Watt) Harde Schijven: Maxtor 300GB SATA 16MB/Western Digital Raptor 74Gig Videokaart: X850XT PE (Pas in januari leverbaar?) DVD Brander: NEC Dual Layer 3500A (Mss nog alternatieven?) Geluidskaart: SB Audigy 2 ZS Speakers: Logitech Z-5300 5.1
Link naar reactie
Ati komt over een tijdje ook met een soort SLI oplossing, en ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren en of ik dit ga gebruiken, maar ik ben ook van plan hierna een tijdje geen upgrades te doen. (Zeg ik nu :wink: ) Dus vandaar is het mss makkelijk mochten deze moederborden rond dezelfde tijd leverbaar zijn. Wat ik niet verwacht, dus waarschijnlijk wordt het de Ultra versie.
Link naar reactie
Andere merken zijn toch wel leuk leverbaar met SLI? Ennuh wat ga je doen qua koeling? Toch wel wat leuks hoop ik [img:8a22ece899]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif[/img:8a22ece899] Turbulence heeft momenteel trouwes gskill pc4400 te koop http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=134819
Link naar reactie
Ik heb nog waterkoeling met wat Tecs liggen, vandaar mss de 600Watt voeding. Ik ga eerst maar gewoon op lucht draaien, daarna zie ik wel wat ik dan weer doe. Laatste keer dat ik mijn waterkoeling aansloot zat er een lek in het reservoir, dus toen kon ik bijna alles voor garantie opsturen :roll: Watergekoelde FX-55 moet wel 2900-3Ghz kunnen halen, dat is opzich wel leuk :wink:
Link naar reactie
Tec gaat idd niet passen onder een RBX, was ook nog niet van plan er een tec onder te zetten :wink: Ook een 80Watt gaat niet werken onder die videokaart nee, minstens 176watt. Maar als ik op die toer ga, dan gebruik ik denk ik gewoon de waterchiller, daarmee kreeg ik eerst het water op -5C, bleven de CPU en Videokaart rond de 0C.
Link naar reactie
Spiritus... en dan de hoeveelheid die je nodig hebt om het vloeibaar te laten en een beetje koelvloeistof tegen corrosie geloof ik. Een goede phase change bak is weer 300+ euro erbij, hij heeft net zijn oude pc verkocht dus hij heeft nog wel wat centjes ;) Voor velen is een TEC leuker dan direct die phase change, de uitdaging is groter enzo. Trouwens CV met een 600 watt voeding ga je het niet redden om je PC te laten draaien en 2 tecs van meer dan 176 watt te draaien....
Link naar reactie
De voeding is dus nog niet leverbaar tot eind december, mss pas begin januari. De rest kan ik volgende week binnen hebben. Nu heb ik geen zin om nog zo lang te wachten, dus ik dacht dat ik mss wel een Q-Tec voeding kon kopen voor een maandje, die dingen van 550Watt kosten maar 30 Euro, dus dat is wel te overzien. Of zijn die voedingen echt zo slecht dat ik er deze pc niet op kan laten draaien? (Er zit nog geen zware videokaart in)
Link naar reactie
Goeie vraag, ik heb ook een qtec en daarme had ik opzich geen problemen met 4 hdd's + xp setup. Opzich zou het voor tijdelijk best een oplossing kunnen zijn. Dingen zijn wel gewoon te goedkoop he, je kan eventueel ook een chieftec 360 erin rammelen. Maar die is zelfs duurder dan die QTEC, zou dat nou wat over de verkoopcijfers van die voeding zeggen of over de kwaliteit ;)
Link naar reactie
Ik zie het voordeel van de FX55 op de 4000+ niet (2,6ghz MP boven 13 unlocked tegenover 2,4ghz met MP boven 12 gelocked), maar goed, als je de extra 150 Euro kan missen is het wel zo lekker :) SLI moederborden zijn pas goed leverbaar in Januari, geld voor MSI, Asus en Gigabyte. Die Gigabyte is de beste OCer op dit moment van de nForce 4 planken. X850XT PE is pas leverbaar in de loop van Januari en dan zal het nog lastig worden, je weet hoe het was (is) met de X800Pro/XT in het begin, dat zal nu ook weer zo wezen. 2x 6800GT in SLI is natuurlijk sneller alleen weer lastiger te koelen met water en voor Tec is helemaal geen ruimte. bovendien is een 6800GT PCI-E ook erg moeilijk leverbaar. Verder lekker systeem Chris, maar dat ben ik wel van je gewend :)
Link naar reactie
Wat jammer is bij gigabyte is dat de ruimte tussen de SLI sloten vrij weinig is (1 pcie slot) en bij bv Asus zit er meer ruimte (2 sloten) Dus daar zou waterkoeling waarschijnlijk een stuk beter tussen passen (met een chiller met extreem lage (condens dus) tempraturen wellicht een probleem met isoleren, thermostatische chiller zou dus wel fijn zijn ;))
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...