Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[img:44078e67e1]http://www.tweakzone.nl/f/g/9265pR3fyQQ0.GIF[/img:44078e67e1]. *faq* Op het plaatje zie je een goede airflow: koude lucht wordt van onderen aangevoerd. Deze koele lucht zal langs de cpu gaan, waardoor de lucht warm wordt. Dan wordt door casefans bovenin de kast de warme lucht uit de kast geblazen (warme lucht stijgt op). De groene fans zijn sowiso goed om in je pc te hebben, wil je nog goed overklokken, dan zou je de gele fans ook kunnen monteren. *faq/* dus fans voorin om de koude lucht erin te blazen en achter om de warme lucht uit te blazen, als je wilt kun je er dan nog een aan de zijkant zetten voor koude lucht erin, en een boven om het eruit te halen. p.s nog ffies een vraagje, kan ik 2 3pins fans op 1 stekkertje zetten, of wordt die dan overbelast ?
Link naar reactie
[quote:32a6bb21a3="bradley"]p.s nog ffies een vraagje, kan ik 2 3pins fans op 1 stekkertje zetten, of wordt die dan overbelast ?[/quote:32a6bb21a3]Op een mobostekker mag inderdaad maar ene bepaald vermogen zitten, dus 1 delta fan is dus bijvoorbeeld ook al teveel. Maar ik zou het niet riskeren om er 2 op te gaan zetten.
Link naar reactie
[quote:cf387eae02="bradley"]p.s nog ffies een vraagje, kan ik 2 3pins fans op 1 stekkertje zetten, of wordt die dan overbelast ?[/quote:cf387eae02] Geef eens wat meer info over die fans, vooral stroomsterkte (in Ampere) of wattage. 2 fans van 1 watt moet wel kunnen, ik dacht dat 4 watt het maximum van 1 connector was.
Link naar reactie
Heren, Nog bedankt voor de tips, ben begonnen met 1 fan achterin de kast. En ik zie nu al temp verlaging CPU is van 51 -> 43 gr en de Graka is van 38 -> 32 gr gegaan. Deze temps heb ik gecontroleerd na een uurtje UT2004 gespeeld te hebben. :D :D Alleen het OC'en van de CPU wil nog niet echt lukken, gisteren mijn FSB van 200MHz naar 205 MHz gezet en mijn bios wilde al niet meer doorladen (stopte bij init. van de HDD) Daarna mijn bios weer terug gezet en ja hoor nu doet mijn 1ste HDD het niet meer (wordt wel herkend, maar start niet op). Begrijp alleen niet wat ik fout doe, heb alle handleidingen gevolg en opgevolgd en even goed werkt het niet :o :o . Probeer mijn HDD wel weer aan de praat te krijgen en ga dan wel weer verder met mijn Graka (Radeon 9600XT) te OC'en. Tenzij jullie nog heeeeeeleeee goeie tips hebben. :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:dcc811e04f="Interficior"][quote:dcc811e04f="bradley"]p.s nog ffies een vraagje, kan ik 2 3pins fans op 1 stekkertje zetten, of wordt die dan overbelast ?[/quote:dcc811e04f]Op een mobostekker mag inderdaad maar ene bepaald vermogen zitten, dus 1 delta fan is dus bijvoorbeeld ook al teveel. Maar ik zou het niet riskeren om er 2 op te gaan zetten.[/quote:dcc811e04f] met speedfan kan ik het vermogen verlagen, is dit wat ? Het gaat om 2 fans met lampjes (80mm).
Link naar reactie
[quote:18c005893e="bradley"][quote:18c005893e="Interficior"][quote:18c005893e="bradley"]p.s nog ffies een vraagje, kan ik 2 3pins fans op 1 stekkertje zetten, of wordt die dan overbelast ?[/quote:18c005893e]Op een mobostekker mag inderdaad maar ene bepaald vermogen zitten, dus 1 delta fan is dus bijvoorbeeld ook al teveel. Maar ik zou het niet riskeren om er 2 op te gaan zetten.[/quote:18c005893e] met speedfan kan ik het vermogen verlagen, is dit wat ? Het gaat om 2 fans met lampjes (80mm).[/quote:18c005893e] kun je dan niet beter een verloop stekkertje (evt met fancontroller drtussen) van een (2x) 3pins naar (1x) 4pins molex gebruiken?
Link naar reactie
ik heb niet veel aan 1 4pins molex want al mijn fans zijn 3 pins, het doel is om geen vancontroller te kopen en gewoon alle fans via speedfan te regelen... edit: Ik heb geen idee hoeveel watt hij gebruikt, in de pc zaak kost hij 7 euro dus geen top-fan natuurlijk. voor de rest is het een fan met licht en met geloof ik weinig airflow... (RPM = 2010)
Link naar reactie
[quote:a0ff86195d="bradley"]ik heb niet veel aan 1 4pins molex want al mijn fans zijn 3 pins, het doel is om geen vancontroller te kopen en gewoon alle fans via speedfan te regelen... edit: Ik heb geen idee hoeveel watt hij gebruikt, in de pc zaak kost hij 7 euro dus geen top-fan natuurlijk. voor de rest is het een fan met licht en met geloof ik weinig airflow... (RPM = 2010)[/quote:a0ff86195d] Je hebt gewoon 3 -->4 pin adapters en je kunt deze eenvoudig ook zelf maken. Heb je die fans al? Zoja, kijk wat er op het stikkertje in het midden staat. 7 euro voor een LEDfan met weinig airflow vind ik btw best duur: in NL heb je ze bij de betere pc zaak al voor 4-5 euro.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...