Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 3


Aanbevolen berichten

dat is dus duidelijk :cry: ik heb op dit moment toch nog geen 2 pc´s naast elkaar zijn maar het was voor een blik naar de toekomst. Welk setje is goed, voor een beetje de cpu te koelen ? P.S Als het niet lukt om ermee 2 pc´s te koelen, dan wordt het buget dus ietsjes lager. Ik herhaal het is aleen voor de CPU elk simpel setje kan dat toch wel ?
Link naar reactie
  • Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Zoiets: http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=10cc7d315d9ed117d347&l=1&rm=get_art&menu_id=2&prod_id=100&art_kz=103&art_id=10038 Ik zou echter niet die Pomp+reservoir combo nemen, zit verlijmd dus als de pomp stuk gaat moet je het hele zaakie vervangen. Of een simpel setje van Asetek: http://www.asetek.com/default.asp?showPage=startside.asp&param=sideid&myvalue=14&contentSection=2&menuID=-1 Zoek maar op in de landelijke pricewatch ofzo....
Link naar reactie
Mooi dus zo´n simpel geval ligt rond mijn buget, ik ga vragen wat zoiets kost in de pc boer, ze zullen er wel geen een hebben :evil: aangezien ik in het onbekendste dorpje van spanje woon... en dit Kit Thermaltake - Big water 118 euri http://www.coolmod.com/tienda/product_info.php/cPath/29_50/products_id/1467 (edit) jullie zullen er niet veel van snappen :lol:
Link naar reactie
[quote:3008d08082="bradley"]Mooi dus zo´n simpel geval ligt rond mijn buget, ik ga vragen wat zoiets kost in de pc boer, ze zullen er wel geen een hebben :evil: aangezien ik in het onbekendste dorpje van spanje woon... en dit Kit Thermaltake - Big water 118 euri http://www.coolmod.com/tienda/product_info.php/cPath/29_50/products_id/1467 (edit) jullie zullen er niet veel van snappen :lol:[/quote:3008d08082]Mja, is de opvolger van de TTA2. Ik weet niet hoe het met deze zit en hoeveel hij beter is geworden, maar bij die goedkope setjes is het soms pricewise beter om gewoon een goede luchtkoeler te kopen in de zin van een Thermalright SP-97. Daarmee heb je ook een erg goede koeler in handen en je hoeft niet te vrezen voor lekkages enzo.
Link naar reactie
[quote:6eb9d279a5="Interficior"][quote:6eb9d279a5="bradley"]Mooi dus zo´n simpel geval ligt rond mijn buget, ik ga vragen wat zoiets kost in de pc boer, ze zullen er wel geen een hebben :evil: aangezien ik in het onbekendste dorpje van spanje woon... en dit Kit Thermaltake - Big water 118 euri http://www.coolmod.com/tienda/product_info.php/cPath/29_50/products_id/1467 (edit) jullie zullen er niet veel van snappen :lol:[/quote:6eb9d279a5]Mja, is de opvolger van de TTA2. Ik weet niet hoe het met deze zit en hoeveel hij beter is geworden, maar bij die goedkope setjes is het soms pricewise beter om gewoon een goede luchtkoeler te kopen in de zin van een Thermalright SP-97. Daarmee heb je ook een erg goede koeler in handen en je hoeft niet te vrezen voor lekkages enzo.[/quote:6eb9d279a5] Dat wou ik nog vragen, hoe zit dat met lekages, hebben er veel mensen last van ? ik neem aan dat als er een lekkage is dat je dan al je hardware direckt naar de prullebak kan gooien of niet ? ik heb nu gewoon de simpelste fan met het simpelste koelblok, procecor 40 graden. Waterkoeling die zich geheel consentreert op de procecor moet toch zekker veel beter zijn, er stroomt dan elke minuut ongeveer 11 liter water doorheen. Nog een vraag, op hoeveel graden wordt het water gekoelt ?
Link naar reactie
[quote:4bb490694a="bradley"][quote:4bb490694a="Interficior"][quote:4bb490694a="bradley"]Mooi dus zo´n simpel geval ligt rond mijn buget, ik ga vragen wat zoiets kost in de pc boer, ze zullen er wel geen een hebben :evil: aangezien ik in het onbekendste dorpje van spanje woon... en dit Kit Thermaltake - Big water 118 euri http://www.coolmod.com/tienda/product_info.php/cPath/29_50/products_id/1467 (edit) jullie zullen er niet veel van snappen :lol:[/quote:4bb490694a]Mja, is de opvolger van de TTA2. Ik weet niet hoe het met deze zit en hoeveel hij beter is geworden, maar bij die goedkope setjes is het soms pricewise beter om gewoon een goede luchtkoeler te kopen in de zin van een Thermalright SP-97. Daarmee heb je ook een erg goede koeler in handen en je hoeft niet te vrezen voor lekkages enzo.[/quote:4bb490694a] Dat wou ik nog vragen, hoe zit dat met lekages, hebben er veel mensen last van ? ik neem aan dat als er een lekkage is dat je dan al je hardware direckt naar de prullebak kan gooien of niet ? ik heb nu gewoon de simpelste fan met het simpelste koelblok, procecor 40 graden. Waterkoeling die zich geheel consentreert op de procecor moet toch zekker veel beter zijn, er stroomt dan elke minuut ongeveer 11 liter water doorheen. Nog een vraag, op hoeveel graden wordt het water gekoelt ?[/quote:4bb490694a]Mja, een lekkage is niet fijn. Er wordt wel gedestilleerd water gebruikt wat niet geleidt, maar door vervuiling gelijdt het toch ook weer een klein beetje. Dat kan natuurlijk net genoeg zijn. Maar je moet het gewoon rustig met zorg installeren, dan gaat het goed, Alles goed nalopen enzo. Hoe bedoel je precies met op hoeveel graden wordt het water gekoeld? Het water wordt gekoeld wanneer het water warmer is dat de temperatuur die de fans door het rad heen blazen (kamertemperatuur dus)
Link naar reactie
[quote:d1df17907c="Interficior"][quote:d1df17907c="bradley"][quote:d1df17907c="Interficior"][quote:d1df17907c="bradley"]Mooi dus zo´n simpel geval ligt rond mijn buget, ik ga vragen wat zoiets kost in de pc boer, ze zullen er wel geen een hebben :evil: aangezien ik in het onbekendste dorpje van spanje woon... en dit Kit Thermaltake - Big water 118 euri http://www.coolmod.com/tienda/product_info.php/cPath/29_50/products_id/1467 (edit) jullie zullen er niet veel van snappen :lol:[/quote:d1df17907c]Mja, is de opvolger van de TTA2. Ik weet niet hoe het met deze zit en hoeveel hij beter is geworden, maar bij die goedkope setjes is het soms pricewise beter om gewoon een goede luchtkoeler te kopen in de zin van een Thermalright SP-97. Daarmee heb je ook een erg goede koeler in handen en je hoeft niet te vrezen voor lekkages enzo.[/quote:d1df17907c] Dat wou ik nog vragen, hoe zit dat met lekages, hebben er veel mensen last van ? ik neem aan dat als er een lekkage is dat je dan al je hardware direckt naar de prullebak kan gooien of niet ? ik heb nu gewoon de simpelste fan met het simpelste koelblok, procecor 40 graden. Waterkoeling die zich geheel consentreert op de procecor moet toch zekker veel beter zijn, er stroomt dan elke minuut ongeveer 11 liter water doorheen. Nog een vraag, op hoeveel graden wordt het water gekoelt ?[/quote:d1df17907c]Mja, een lekkage is niet fijn. Er wordt wel gedestilleerd water gebruikt wat niet geleidt, maar door vervuiling gelijdt het toch ook weer een klein beetje. Dat kan natuurlijk net genoeg zijn. Maar je moet het gewoon rustig met zorg installeren, dan gaat het goed, Alles goed nalopen enzo. Hoe bedoel je precies met op hoeveel graden wordt het water gekoeld? Het water wordt gekoeld wanneer het water warmer is dat de temperatuur die de fans door het rad heen blazen (kamertemperatuur dus)[/quote:d1df17907c] is er niet een soort koelgeval dat het water 5 graden maakt ? Kamertemp is bij mij 18 graden, en in de zomer niet uit te houden, want we hebben geen aerco
Link naar reactie
[quote:be79553bba="bradley"]is er niet een soort koelgeval dat het water 5 graden maakt ? Kamertemp is bij mij 18 graden, en in de zomer niet uit te houden, want we hebben geen aerco[/quote:be79553bba]Jawoor, dat heten waterchillers (niet te verwarre met asetek waterchiller), vraag Vandread er maar naar. Trouwens zijn die dingen wel heel duur. (~400 euro ofzo)
Link naar reactie
[quote:921f6916d0="Interficior"][quote:921f6916d0="bradley"]is er niet een soort koelgeval dat het water 5 graden maakt ? Kamertemp is bij mij 18 graden, en in de zomer niet uit te houden, want we hebben geen aerco[/quote:921f6916d0]Jawoor, dat heten waterchillers (niet te verwarre met asetek waterchiller), vraag Vandread er maar naar. Trouwens zijn die dingen wel heel duur. (~400 euro ofzo)[/quote:921f6916d0] oww 400 euri is wel erg veel, laat maar zitten dan, ik ben wel blij met de kamertemp, hoeveel meter leiding kan zo´n pompje aan ? Ik heb namelijk rond mijn pc niet echt veel plek... Ik ga s´avonds fff langs bij de pc-boer... kijken wat het hier kost allemaal...
Link naar reactie
[quote:381afcdf95="bradley"][quote:381afcdf95="Interficior"][quote:381afcdf95="bradley"]is er niet een soort koelgeval dat het water 5 graden maakt ? Kamertemp is bij mij 18 graden, en in de zomer niet uit te houden, want we hebben geen aerco[/quote:381afcdf95]Jawoor, dat heten waterchillers (niet te verwarre met asetek waterchiller), vraag Vandread er maar naar. Trouwens zijn die dingen wel heel duur. (~400 euro ofzo)[/quote:381afcdf95] oww 400 euri is wel erg veel, laat maar zitten dan, ik ben wel blij met de kamertemp, hoeveel meter leiding kan zo´n pompje aan ? Ik heb namelijk rond mijn pc niet echt veel plek... Ik ga s´avonds fff langs bij de pc-boer... kijken wat het hier kost allemaal...[/quote:381afcdf95]Mja, dat ligt eraan welke richting het opgaat. Moet je kijken naar de head of iets dergelijks, dan weet je wat is omhoog kan pompen. Maar hoe bedoel je niet zoveel ruimte? je kan ook je WC zut op je kast zetten, of eronder, maak je een klein houten kastje waarop je je pc zet bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote:ed13d5e6ef="IK z¡j"] AMD 64 gaat nog wel een tijdje duren (...blabla...)[/quote:ed13d5e6ef] met een tijdje bedoel ik, totdat ik deze pc zat ben dus ruim 2 jaar ofzo. [quote:ed13d5e6ef="Vandread"]Op een bedrag van 150 euro is een nieuw blok van 50 best veel... Qua prestatie winst ga je er marginaal op vooruit dus daar hoef je het eigenlijk niet voor te doen en kan je die 150 euro...(blabla)[/quote:ed13d5e6ef] Ik denk dat waterkoeling het beste is, dan kan ik deze XP naar 200*11,5 overklokken, en dan heb ik 2 jaar om te sparen voor die 64. Ik heb in 2004 al 600 euro uitgegeven, 500 in 2005 kan ik me niet permiteren...
Link naar reactie
Waterkoeling heb je met zo'n rig niks aan. Hou dat geld liever je zak voor je upgrade die eraan komt of ga een keer iets leuks doen met je vriendin/vrouw als je die hebt. Ik wil hiermee zeggen dat waterkoeling niet nodig is voor 11,5*200, lukt met een leuke heatsink en een paar casefans ook goed. Omdat je dan met een nette luchtkoeler af kan bespaar je geld wat je ergens anders aan kan besteden (Voorbeelden noemde ik al). Vind je het leuk om te gaan waterkoelen dan moet je het verder zelf weten maar ga dan ook eens kijken of je niet 2e hands een leuk setje kan aanschaffen en dan wat extra geld toe kan schuiven om je moederbord te vervangen voor een leuk nforce2 bord (dfi/abit) waarmee je een hogere fsb kan halen. (als je geheugen dat wil tenminste)
Link naar reactie
[quote:30c95b5345="Vandread"] Maar als je WC leuk vind, doen ;)[/quote:30c95b5345] dat is de hoofdzaak, ik ben pas 11 maanden de eigenaar van deze pc, ik vindt het zonde de pro en het moederbord eruit gooien. Ik weet dat een 2600+ niet de snelste is en dat ik een brak moederbord heb maar, ik zit er wel 3 uur per dag op, en nooit problemen gehad, waterkoeling is ook met een blik naar de toekomst om hem dan later voor socket 939 te gebruiken dan heb ik alleen zo´n blokje nodig.
Link naar reactie
[quote:e1e8d4b9d7="pcguy"] Vind je het leuk om te gaan waterkoelen dan moet je het verder zelf weten maar ga dan ook eens kijken of je niet 2e hands een leuk setje kan aanschaffen en dan wat extra geld toe kan schuiven om je moederbord te vervangen voor een leuk nforce2 bord (dfi/abit) waarmee je een hogere fsb kan halen. (als je geheugen dat wil tenminste)[/quote:e1e8d4b9d7] ik wil gewoon waterkoelen, ik vindt het zonde om twee moederborden te hebben terwijl je er maar 1 gebruikt, tenzij jullie dit een goeie upgrade vinden socket 754 GigaByte GA-K8NS Athlon 64 2800+ waterkoeling van max 145 euro als dit een extreme vooruitgang is, dan moeten jullie ut zeggen dan denk ik er over na...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...