Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 3


Aanbevolen berichten

[quote:f2f4652f07="KiPSiE"]<<<--------- Mijlpaal 400 posts :D[/quote:f2f4652f07] Spammer :P [quote:f2f4652f07="Interficior"]Vriezer is ook meestal niet geschikt. Koelkast daarentegen wat meer, omdat die meer vermogen heeft (meer inhoudt meestal dan een vriezer).[/quote:f2f4652f07] Beetje flinke vriezer doet et prima hor. @ kipsie Ik zou gaan voor alphacool spullen :) Dat Nexxxos XP blok is behoorlijk goed geloof ik. http://www.procooling.com/reviews/html/alphacool_nexxxos_xp_waterbloc.php
Link naar reactie
  • Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik wil toch weer proberen te overcloken (AMD XP 2600+) ik vroeg me af welke fans ik hiervoor kan gebruiken, ik ga er 2 casefans bijzetten (dan heb ik 6 stille casefans) en wil een andere procecor koeler kopen, maar de vraag is welke? ik ben misschien ook wel bereid waterkoeling te kopen, maar dat moet niet uit de hand lopen met het geld. Het moet gewoon een leuk kerstkadeotjes zijn waar ik zelf aan meebetaal :wink: , Ik heb idd nog helemaal geen idee van waterkoeling dus liever fans, ik ben immers bang voor lekages en de kwaliteit van waterkoeling.... als ik waterkoeling neem neem ik zoiets (Kit Zalman Reserator I) http://www.coolmod.com/tienda/images/fotos_extra/prd_kit_zalman_reserator_1_g0.jpg Ik vindt die blauwe torren echt heel erg mooi....
Link naar reactie
[quote:9578391f4c="koene"]nee. als je nou 2 processors in hetzelfde circuit set dan en je cpu is met 1 cpu 35 graden dan issie met 2 70, en dat is te heet, zowel voor amd als intel.[/quote:9578391f4c] okeey, wordt misschien dan toch gewoon fans, zijn goedkoper, of is waterkoeling echt een aanrader ? ik bedoel met overklokken
Link naar reactie
[quote:53c6255cbc="bradley"][quote:53c6255cbc="koene"]dat hangt van de kwaliteit van je radiator en blokjes af.[/quote:53c6255cbc] wat voor setje is aan te raden max 150 euro, hoe goed persteerd hij dan ?[/quote:53c6255cbc] wat wil je er allemaal mee koelen? Asetek heeft een mooie kt12-l20 entry die kost zo'n 90 euro en je kan er dan nog een reservoir bijkopen in plaats van het meegeleverde t-stukje.
Link naar reactie
[quote:4d2c37a391="koene"]nee. als je nou 2 processors in hetzelfde circuit set dan en je cpu is met 1 cpu 35 graden dan issie met 2 70, en dat is te heet, zowel voor amd als intel.[/quote:4d2c37a391]Volgens mij klopt dit niet. Als je in een watercooling setup een cpu, NB en videokaart zet, wordt het water echt neit zo heet hoor. Het zou dus gewoon moeten kunnen, mits je radiator goed genoeg is en je genoeg waterflow hebt. Dat is ook direct een probleem, omdat je dan lange slangen tussen 2 pc's krijgt.
Link naar reactie
[quote:b2638f12da="KiPSiE"]grr nog steeds geen antwoord op m'n vraag, Is dat rad nou een beetje goed? en die pomp? is die stil?? want ik wil natuurlijk wel dat mij pc nu dan stil word, dat zouw ook wel handig zijn :P[/quote:b2638f12da] www.google.nl +product +review en zoek ..... anders ga ik zoeken wat voor jou misschien wel makkelijk is maar jij kan er nog wat meer van leren ;) Je kan meerdere systemen koelen met water, dit is echter best lastig. Die Zalman resator heeft de capaciteit daar niet voor. Je moet voldoende radiatoren hebben die de warmte afdragen maar ik weet niet hoe warm het is waar je woont als het de hele dag binnen 30 graden is, tel daar 10 bij op voor de watertemp en met een goed wc blok 5 erbij op voor de cpu temp (45 graden dus, en onder load iets van 50) (dit is nogal uit de losse pols dus als iemand een beter verhaaltje heeft kom maar op ;)) Hier zie je een leuk projectje met een dual opteron systeem dat door 2 FLINKE rads word gekoeld. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/970559 Wat je dus ziet is als je zo'n groot systeem maakt is dat je ook moet investeren in voldoende pomp capaciteit (met name opvoerhoogte, dus de kracht van de pomp, aangezien doorvoer niet zo heel veel zegt, een pomp die 1500 liter per uur kan pompen kan sterker lijken dan een pomp die 900 liter per uur doet maar als die eerste maar 1 meter opvoerhoogte heeft (zwak dus) en die 2e een opvoerhoogte van 3 meter, dan is die 2 dus gewoon sterker en zal hij in een krap wc systeem veel beter werken (wc systeem= hoop weerstand door smalle slangen, blokjes, radiatoren)
Link naar reactie
[quote:2204ee4c2c="Comp-Freak"][quote:2204ee4c2c="koene"]nee. als je nou 2 processors in hetzelfde circuit set dan en je cpu is met 1 cpu 35 graden dan issie met 2 70, en dat is te heet, zowel voor amd als intel.[/quote:2204ee4c2c]Volgens mij klopt dit niet. Als je in een watercooling setup een cpu, NB en videokaart zet, wordt het water echt neit zo heet hoor. Het zou dus gewoon moeten kunnen, mits je radiator goed genoeg is en je genoeg waterflow hebt. Dat is ook direct een probleem, omdat je dan lange slangen tussen 2 pc's krijgt.[/quote:2204ee4c2c] okeey, maar die lange slangen kosten niet zo veel, 5 euro per meter dacht ik ergens te hebben gelezen hebben, misschien een stomme vraag hoor maar als ik 2 pc´s heb en 2 waterkoelings kan ik dan die 2 waterkoelings samen laten werken? *comp-freak* ik snap uit wat je vertelde nou nog niet of het nou wel of niet kan... p.s welk waterkoelings geval heeft goeie kwaliteit voor max 150 euro (liever minder)
Link naar reactie
bradley lees mijn verhaal :roll: kort: -2 systemen = veel restrictie dus veel (duur) pompcapaciteit kopen -2 systemen = veel koeling nodig (1 HELE grote of 2 stevige radiatoren) Voor 150 euro wens ik je ten slotte veel sterkte :) zeker niet minder Als je voor 2 systemen 300 op tafel kan leggen kunnen we beginnen met praten :P -GROTE radiator (koper, heatercore (verwarmingsradiator uit een grote auto) -Een stel waterblokjes -pomp met hoge head (opvoerhoogte) Voor zoiets bestaat geen kant en klaar setje.... EDIT: HDD is zonde om met water te koelen of het moet een scsi/raptor achtig geval zijn, fannetje ervoor is meer dan zat (papst 80 mm fan ofzo, weet niet hoe je setup is) Edit2: als je niet veel tijd wilt spenderen aan dit, begin er niet aan want dit kost je aardig wat tijd...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...