Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 3


Aanbevolen berichten

Wie kan me ff helpen? Ik heb een paar weken geleden de passieve VGA koeler van Zalman op mijn kaart gebouwd (de blauwe versie). Maar het gaat niet zoals ik wil. Hij zit namelijk alleen maar vast aan de 2 schroefjes door mijn videokaart gaat en door het gewicht van de koeler kun je dit bewegen (er zit speling in). Dan zit het koelblok niet meer recht op de GPU en mn beeldscherm begint te flikkeren als ik de koeler beweeg. Als ik de videokaart een tijdje belast vliegt hij helemaal uit (paar keer flikkeren en dan zwart...) Ik heb dit opgelost door er een stukje plastic als ondersteuning onder te drukken. Maar dit is niet wat op lange termijn natuurlijk. Ik weet haast zeker dat de schroefjes GOED vast zitten want ik heb em onderhand er al 3 keer op en afgezet. Wie heeft er nog meer last van?
Link naar reactie
  • Reacties 304
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
De blauwe versie? Da's dus de ZM80D-HP. Deze: [url]http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=138&code=013[/url] Op een Club 3D GF 4 5700LE 256 MB zul je de ZM-OP1 ([url]http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=88&code=013[/url]) niet nodig hebben lijkt mij. En dat plastic lijkt me ook niet echt een oplossing voor langere tijd. Verder heb ik geen ervaring met de koeler noch met VGA kaart. Succes
Link naar reactie
Jullie hebben gelijk, ik was in de war met de GF4 die we beneden op de PC hebben.... Maar ik denk dat het ergste probleem (flikkeren en zwart worden) al gevonden heb. Toen ik gisteravond mijn originele koeler weer even probeerde viel het me op dat er wel heel weinig koelpasta opzat. Koelpasta is op dus ff nieuwe halen. Tijdelijk oude lawaaierige koeler erop. Maar er zit nog wel steeds speling op, hoe sterk ik de schroefjes ook aandraai. De GPU is ook heel klein (1,5cm bij 1,5cm ofzo) en dan zal ook wel iets schelen. Ik heb voor de stevigheid nog iets anders gevonden. Een dubbelgevouwen papier tussen een heaksinkje aan de bovenkant en de koeler (ongeveer 3mm) en hij heeft dan ook genoeg ondersteuning. Nu nog iets moois ervoor want binnenkort komt er een window in...
Link naar reactie
[quote:df21c955ac="Comp-Freak"]Denk niet dat dat mogelijk is. Ook zou ik dat niet doen omdat die aero 7 toch wel een behoorlijke herriebak is. De socket van een amd 64 is veel kleiner dan socket A, dus passen zal het niet. Ook zit bij een amd 64 de koeler vast aan een rekje en niet aan de socket.[/quote:df21c955ac] ok bedankt voor de moeite
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...