Ga naar inhoud

goeie notebook??


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,mijn zus wil een laptop aanschaffen, en ik kwam deze tegen bij de hcc, nou vraag ik me af of dit de moeite waard is, ze wil niet gamen maar hem gewoon voor "normale" dingen gebruiken. hij kost daar 1.199,00 , is dat goedkoop?? alvast bedankt Productinformatie Processor Processor-kloksnelheid 1500 Mhz Processor Intel® Centrino™ mobile technology / Intel® Mobile Pentium® M (Dothan 715/2MB)processor . Chipset Intel® 855GME Graphics Disk drive Harde schijf drive 60 GB Geheugen Intern geheugen 512 (2x256) Maximum intern geheugen max. 1024MB with dual soDIMM modules Beeldscherm Afmetingen scherm 15.4 " Beeldscherm 15.4" WXGA TFT LCD with 1280 x 800 pixels resolution (WL-models) / 16.7 million colours. Resolutie 1280 x 800 Geheugen video-adapter 64 MB Optische drive CD-schrijfsnelheid 16 x CD-leessnelheid 24 x CD-herschrijfsnelheid 10 x DVD leessnelheid 8 x DVD schrijfsnelheid 2 (DVD-R)/ 4 (DVD+R) DVD herschrijfsnelheid 2 (DVD-RW) / 2.4 (DVD+RW) Connectiviteit Intern modem On Board 56K Fax / Modem Networking features Integrated Gigabit LAN and 802.11g Wireless LAN adaptor Netwerk Ethernet 10/100 LAN, Wake-on-LAN ready Modemsnelheid 56 Kbps Interface Firewire (IEEE-1394), 3x USB 2.0, 1x FIR, 1x RJ-45 ethernet, 1x RJ-11 modem, external (VGA) display port, S-video/TV-out, 1x PC Card slot (1x Type II) Audiosysteem Audiosysteem SoundBlaster-Pro and MS DirectSound-compatible with 3D audio system with two speakers Toetsenbord Toetsenbord 88-key Acer FineTouch keyboard with five-degree curve Gewicht en omvang Afmetingen B x D x H 364x279x34 mm Gewicht 2950 g Technische details Systeembus 400 Mhz Beveiligingseigenschappen Slot for KensinKensington lock slot, BIOS user and supervisor passwords gton lock Videokaartresolutie grafisch subsysteem ATI® Mobility Radeon 9700® , dedicated 64MB DDR video memory Platform Besturingssysteem Microsoft® Windows® XP Home Edition Pre-Loaded Gebundelde software Norton AntiVirus™, CyberLink® PowerDVD, Adobe Reader Energiebeheer Batterij, maximale werkingsduur 5 hrs Batterij, technologie Li-Ion Type batterij 8-cell battery pack (63Wh); 3.5 hours charge-in-use; 1.5-hour quick-chargee; 3.5 hours charge-in-us 1.5-hour quick-charge
Link naar reactie
Nou, als ik het even mag vermelden, dit lijkt mij een prima laptop voor die prijs! En een eenvoudig spelletje erop spelen zal ook nog wel gaan, maar daar kun je in de eerste instantie toch beter een desktop voor gebruiken. Het is dat ik al een redelijke laptop heb (een jaar geleden was dat een hele snelle) anders had ik ook best dat bedrag willen uitgeven voor zo'n configuratie. Groetjes van Jan Willem :P
Link naar reactie
Dit is op zich een nette laptop voor de prijs. Voor office / internet toepassing ruim voldoende. Wat ( uit eigen ervaring) wel een punt is om goed op te letten, is dat je een enigzins groot merk koopt. Want als er aan een laptop iets kapot gaat, is er met uitzondering van geheugen en hardeschijf vaak weinig universeel spul te vinden. Als dit een Acer is ( wat ik afleid uit de touchpad?) dan zou dat geen probleem moeten zijn. Als het een ding is samengesteld door een winkelketen, ben ik in eerste instantie sceptisch...
Link naar reactie
Als dit de Acer TravelMate 4001WLMi (P-M 705; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15"4TFT; WXP Home) is, dan is het zonder meer een aanrader (volgens PC Active 12-2004, misschien moet je ff dat blaadje halen): http://www.acer.nl/acereuro/page4.do?dau22.oid=5552&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&ctx1=NL&crc=293963517 Qua prijs is ie ook zonder meer redelijk, het goedkoopste is ie bij PC One, 1171 euro (maar ik zou 'm eerder bij Yorcom nemen voor 1185 euro, is wat betrouwbaarder ... :wink:) : http://www.tweakers.net/pricewatch/94621?Landfilter=Benelux En spelletjes gaan trouwens ook prima met een mobile Radeon 9700!
Link naar reactie
[quote:c6e7625cbf="xbeanx"] Toetsenbord 88-key [color=red:c6e7625cbf]Acer FineTouch keyboard with five-degree curve [/color:c6e7625cbf] Videokaartresolutie grafisch subsysteem ATI® Mobility Radeon 9700® , dedicated 64MB DDR video memory [/quote:c6e7625cbf] Volgens mij is dit dus wel een Acer :P Maar wat voor een type is mij niet duidelijk. Een mobility Radeon 9700 is goed genoeg voor een redelijk spelletje, maar Unreal2k04 zal waarschijnlijk toch niet gaan (of het wordt een diavoorstelling :wink:
Link naar reactie
[quote:16fec8e464="jwspruyt"] Een mobility Radeon 9700 is goed genoeg voor een redelijk spelletje, maar Unreal2k04 zal waarschijnlijk toch niet gaan (of het wordt een diavoorstelling :wink: [/quote:16fec8e464] Spellen zijn ook meestal niet gemaakt voor 1280x800 breedbeeld ... Maar was toch niet relevant voor TS. Dat artikel in PC Active wellicht wel, zie inhoudsopgave: http://www.pc-active.nl/content/inhoudBlad.asp [size=9:16fec8e464][b:16fec8e464]Test: Zeven notebooks voor onderweg[/b:16fec8e464] [i:16fec8e464]Lichter en goedkoper[/i:16fec8e464] Nog maar kort geleden was laptopgebruik een kwestie van consessies doen. Anno 2004 lijkt een notebook niet meer onder te doen voor een desktop-pc. Zeven leveranciers prijzen hun systeem aan en zijn allemaal op onze tesbank beland.[/size:16fec8e464]
Link naar reactie
Ik ken iemand met een centrino processor en een 9700 en daar draait nfsu2 prima op met hoge instellingen. ut2004 zal ook prima draaien op die laptop wel is waar niet met alles op z'n hoogst maar wel zo dat het er goed uit ziet. Om ut2004 te spelen heb je supersysteem nodig zeker niet als je de grafische instellingen laag zet.
Link naar reactie
Intel Pentium M processoren ( en geen Centrino processoren, die bestaan nl. niet!) presteren erg goed voor hun kloksnelheid. Dit komt met name door de berg L2 cache ( in mijn geval 1400 MHz / 1MB L2cache) van tegenwoordig 2MB. Op mijn laptop gaan meeste spellen best heel aardig, terwijl ik een klote videokaart heb. NFSU2 gaat best lekker. Weet iemand trouwens of videokaarten voor laptops te vervangen zijn?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...