Ga naar inhoud

wat voor een moederboord?


Aanbevolen berichten

ik ga een nieuwe pc kopen.. en ik heb deze processor op het oog: AMD Athlon XP-64 3400+ (2400MHz) 1600MHz512kb S754 Boxed het probleem is alleen dat ik totaal geen verstand heb van moederboorden en niet weet wat voorn moederboord ik erbij moet halen.. ik game veel dus wil wel dat hij games goed runt.. ik wil er ongeveer 100 euri voor kwijt zijn.. en wat voor ram raden jullie aan?
Link naar reactie
ow yeah :P en wat is het verschil tussen boxed of niet bij een processor? -AMD Athlon64 3000+ 512kb 939 -Netwerkkaart 10/100mbit PCMCIA -Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro SATA Raid S939 -kast 6013 Wit Midi 400W -DVD Lite-on 16x48x Wit -CompactFlash 512Mb Kingston -Western Digital HD 80 gb -Soundbl. 7.1 Live! 24bit OEM video kaart heb ik, en monitor etc ook.. vergeet ik zo iets? en is het een goede pc?
Link naar reactie
Compact Flash is geheugen voor bijv. een digitale camera, maar zeker niet voor je pc als werkgeheugen. RAM is ook sneller dan Compact Flash en duurder. (Dus hou rekening met je budget). Als je veel gamed en een s939 mobo aanschaft zou ik 2x 512 MB nemen. Bij s754 kun je net zo goed 1x 1GB nemen omdat die geen dual channel ondersteunt. Voor een beetje goed geheugen moet je kijken naar MDT, Kingston of G.SKill. (niet alleen op mijn advies afgaan!) Dat Asus bord is zeker een goede, Alleen jammer dat het een AGP bord is. Wat niet zo erg is aangezien ik denk dat je VGA kaart die je er in wil gaan zetten ook AGP is. Maar voor evetuele updates in toekomst zou het wat lastig kunnen zijn. (Hangt er van af wanneer je die update doet). Succes
Link naar reactie
rond de 500 euro.. -AMD Athlon64 3000+ 512kb 939 -Netwerkkaart 10/100mbit PCMCIA -Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro SATA Raid S939 -kast 6013 Wit Midi 400W -DVD Lite-on 16x48x Wit -2x DDR *PC3200* 512Mb kingston -Soundbl. 7.1 Live! 24bit OEM zo kom ik op 510 uit (volgens de computerland prijzen) ik krijg over ongeveer 3 maanden een goede videokaart.. maar tot die tijd wou ik mijn geforce 2 mx 400 eirn zetten, is dat mogelijk? (ik trek het niet langer te wachten zodat ik alles in 1 keer kan kopen.. ik zit nu op een 500mhz, denk je in:P) en omdat de processor nu niet boxed is, moet ik wss zelf een koeling kopen.. Maakt het veel uit wat voor een koeler je koopt? zoja, welke raden jullie aan?
Link naar reactie
Ik snap je helemaal. Maar je kan beter een pci express moederbord nemen (een nforce4 bord) alleen moet je daar dan wel een andere videokaart voor hebben.. Wat je eventueel kan doen is de geluidskaart en de netwerkkaart er later inzetten. Er zit ook geluid en netwerk onboard dus.... (of heb je meer als 1 netwerk aansluiting nodig?)
Link naar reactie
Pci-e is de nieuwe indeling van het moederbord. Met het oog op de toekomst is het slimmer om Pci-e aan te schaffen. FF terugkomend op die grafische kaarten. het is inderdaad zo dat alleen de nieuwere kaarten pci-e zijn. voor 200 euri heb je al een 6600 GT, een RX600XT of een X700 Pro. Dit zijn goede kaarten voor de meeste gamers.
Link naar reactie
[quote:7f343e0380="It's me"]Pci-e is de nieuwe indeling van het moederbord. Met het oog op de toekomst is het slimmer om Pci-e aan te schaffen.[/quote:7f343e0380] BTX is een indeling PCI-E zijn een nieuw type sloten... met name de PEG (grafische pci-e slot) is interesant voor nieuwe videokaarten.
Link naar reactie
[quote:882ce4bb4e="peppo"]ow yeah :P en wat is het verschil tussen boxed of niet bij een processor? -AMD Athlon64 3000+ 512kb 939 -Netwerkkaart 10/100mbit PCMCIA -Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro SATA Raid S939 -kast 6013 Wit Midi 400W -DVD Lite-on 16x48x Wit -CompactFlash 512Mb Kingston -Western Digital HD 80 gb -Soundbl. 7.1 Live! 24bit OEM video kaart heb ik, en monitor etc ook.. vergeet ik zo iets? en is het een goede pc?[/quote:882ce4bb4e] mischien een rare vraag maar, heb je wel verstand van pc's?? als je een compact flash kaart als werkgeheugen wil doen ga ik daar toch echt aan twijfelen hoor :wink:
Link naar reactie
[quote:e64cf44c2f="bmwmaster"] mischien een rare vraag maar, heb je wel verstand van pc's?? als je een compact flash kaart als werkgeheugen wil doen ga ik daar toch echt aan twijfelen hoor :wink:[/quote:e64cf44c2f] hehe van hardware niet nee, daarvoor zit ik hier slimpo;) @it's me : yeah dat bedoel ik.. 200 euro is best veel.. maarja.. weet iemand een goede winkel ergens in/rond nijmegen of online?
Link naar reactie
[quote:7d2beacc7a="peppo"]rond de 500 euro.. -AMD Athlon64 3000+ 512kb 939 -Netwerkkaart 10/100mbit PCMCIA -Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro SATA Raid S939 -kast 6013 Wit Midi 400W -DVD Lite-on 16x48x Wit -2x DDR *PC3200* 512Mb kingston -Soundbl. 7.1 Live! 24bit OEM [/quote:7d2beacc7a] Je moet geen PCMCIA netwerkkaart kopen, want die past alleen in laptops, je moet een PCI netwerkkaart kopen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...