Ga naar inhoud

kloksnelheid


Aanbevolen berichten

Ik heb een pentium 4 prescott s478 met een asrock ge_pro m2 mobo. m`n processor loopt normaal 2,4 gHz maar loopt nu 3gHz. ik heb ergens gelezen dat ik hem maximaal op 3,2 moet kunnen hebben maar dit lukt me aldoor niet.. en met m`n bios word ik ook neit veel wijzer. daar kan k alleen de cpu host :-? instellen..weet iemand nog een andere manier da k m op 3.2 kan krijgen??? greetzz wouter [color=darkred:df733e2276][edit, E.G.]Titel aangepast[/color:df733e2276]
Link naar reactie
Van 2,4 naar 3,2 GHz is overclocken. Hiervoor moet ik je eigenlijk doorverwijzen naar de FAQ, daar staat er een stukje over en forumlid BA heeft een gids gemaakt hoe je moet overclocken. Btw denk ik niet dat je zomaar de 3,2 haalt, dat is nl 800 MHz omhoog en dat is nogal wat. Om hem wel zo ver te krijgen moet iig je waarschijnlijk meer vcore geven, maar let dan wel op je temperaturen. Ook moet je geheugen op ddr400 kunnen lopen, of zelfs hoger als hij standaard al zo draait.
Link naar reactie
[quote:dcf48c259c="johanbernardwouter"]maar inm`n bios kan k geen vcore en geen ddr snelheid instellen.. alleen dus die zogenaamde cpu host... en daar mee heb k m`n cpu van 2,4 naar 3 gekregen[/quote:dcf48c259c]Uh, nou, dan moet je blij zijn met je overklok, want als jij zo zegt dat het op 3.2 moet kunnen draaien, dan zal dat toch processor gerealteerd zijn, en dan zul je dus een moederbord moeten kopen met meer opties qua overklokken als je het niet kan instellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...