Ga naar inhoud

Nieuwe pc toch niet zo snel?


Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een Athlon64 3000+ samen met een Gigabyte K8VT800 mobo geinstalleerd. Maar tja, echt veel verschil merk ik niet :) Wel vreemd gezien ik een Athlon 2000+ hiervoor had, ik had toch echt verwacht dat games bijvoorbeeld sneller laden enzo. Alhoewel, wat misschien een oorzaak zou kunnen zijn is dat ik geen format C heb uitgevoerd en dat ie nog op het 'oude OS' zit. Ik heb wel alles geupdate mbt drivers, BIOS enzo, maar ja... Windows opnieuw installeren, maar dan moet ik 40Gb back-up'en. En dat zie ik niet zo zitten :P Suggesties?
Link naar reactie
[quote:aa223ac048="DivineWind"][...]ik had toch echt verwacht dat games bijvoorbeeld sneller laden enzo.[...][/quote:aa223ac048] Dat heeft eigenlijk meer met de snelheid van je hardeschijf te maken. Zolang je niet formateert, blijven alle bestanden gewoon op je hardeschijf staan, maar ik weet niet of je van de restanten van je oude systeem afkomt (drivers enz.) als je een nieuwe Windows over een bestaande gooit. Als ik jou was, zou ik echt met een compleet schone Windows installatie er op zetten.
Link naar reactie
[quote:ef2f399601="DivineWind"] Ik heb zojuist een Athlon64 3000+ samen met een Gigabyte K8VT800 mobo geinstalleerd. Maar tja, echt veel verschil merk ik niet :) Wel vreemd gezien ik een Athlon 2000+ hiervoor had, ik had toch echt verwacht dat games bijvoorbeeld sneller laden enzo. [/quote:ef2f399601] Laden zal niet veel sneller gaan. Wat voor videokaart heb je er nu in zitten en wat voor snelheid en hoeveelheid DDR geheugen?
Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp heb je een nieuwe pc gebouwd, en daar dezelfde OS op laten draaien?? :-? :wink: Ik d8 dat helemaal niet kon, omdat je een nieuw mobo hebt. Als ik jou was zou ik alles formatteren en opnieuw opzetten. Word ie egt stukken sneller en ik denk ook stabieler van. Hoeveel geheugen heb je dr nu trwns inzitten? Dat heeft nl ook veel invloed op de laadtijden van games.
Link naar reactie
Nou, ik heb nog effe wat kleine wijzigingen aangebracht in de BIOS, de boot sequence gaat nu zonder fout meldingen en dergelijk. XP geeft aan dat alles goed is geinstalleerd, dus tja, het werkt toch allemaal wel. Ik heb Half-Life 2 nog effe geprobeerd en wat kan ik zeggen, bij 1024x768 blijft de FPS wel aardig maar niets bijzonder eigenlijk. In ieder geval niet wat ik hoopte. 512 ram DDR. FX57LE Beide zouden eventueel nog vervangen kunnen worden maar ik kan Half-Life 2 ook nog uitstekend spelen op een Geforce2 Ti =) Een prestatie op zich, dat wel. Hoe dan ook, het is zeker niet wat ik ervan verwachtte...
Link naar reactie
Ik begrijp dat jij je oude harde schijf nog gebruikt. Als je echt verschil bij het laden wilt zien zal je een nieuwe Raptor schijf (10.000 rpm) moeten aanschaffen. Je oude harde schijf is gewoon niet sneller.... Een snellere processor betekend niet altijd sneller laden van een applicatie of spellen. Eigenlijk zijn de harde schijven niet zoveel sneller geworden, ook de SATA's niet.....
Link naar reactie
[quote:6294481804="Obi-wan-kenobi"]Tsja, bottleneck blijft toch die 5700LE denk ik. En die 512MB, is dat wel PC3200 (400MHz)?[/quote:6294481804] Daar zeg je me wat, volgens mij heb ik die van 400Mhz in m'n andere pc zitten...(nu zit er geloof ik een 266Mhz in, heheh) En over die videokaart, bottleneck? - met een Geforce2 Ti krijg ik gemiddeld 35FPS bij een resolutie van 1024x. En met de FX57 toch wel zo'n 50FPS bij 1280x. Niet slecht vind ik, alleen een beetje...tja, ik had wat beter verwacht =)
Link naar reactie
maar een scvhone install is gewoon best wel belangrijk nadat er je een nieuw moderbord hebt ingezet enzo..... dus ik zou het toch maar hard gaan overwegen om wat noodzakelijk is te backuppen en dan gewoon alles opnieuw te installeren.... dat geheugen zou ik ook eens naar kijken... en wil je meer fps bij half life moet je eigenlijk ook gewoon een andere videokaart hebben....
Link naar reactie
[quote:59bcdcd593="koene"]of je processor loopt op een fsb van 133 of je mem loopt async, beiden geven erg veel prestatie verlies. ik denk eerder niet dat je mem async loopt, hier boot ie dan niet en krijg ik allemaal piepjes.[/quote:59bcdcd593] A64 héeft geen FSB en de basisklok werkt altíjd op 200MHz. Als de CPU DDR266 detecteert gebruikt hij automatisch de juiste divider daarvoor. Het geheugen werkt bij A64 altíjd async: De geheugencontroller werkt immers op 2GHz+...
Link naar reactie
[quote:7023e5d6d0="egslim"][quote:7023e5d6d0="koene"]of je processor loopt op een fsb van 133 of je mem loopt async, beiden geven erg veel prestatie verlies. ik denk eerder niet dat je mem async loopt, hier boot ie dan niet en krijg ik allemaal piepjes.[/quote:7023e5d6d0] A64 héeft geen FSB en de basisklok werkt altíjd op 200MHz. Als de CPU DDR266 detecteert gebruikt hij automatisch de juiste divider daarvoor. Het geheugen werkt bij A64 altíjd async: De geheugencontroller werkt immers op 2GHz+...[/quote:7023e5d6d0] ik bedoel met fsb van a64 de HTT :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...