Ga naar inhoud

Asus, MSI of Gigabyte SLI mobo?


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, ik heb een tijdje geleden de Gigabyte AMD64(S939)GA-K8NXP-SLI bestelt en hij is nog niet binnen (4 weken wachten al). Nu ik de bestelling kan annuleren wil ik graag weten welke van de 3 SLI mobo's de beste is zodat ik de beste kan bestellen :wink: . Ik neem aan dat het testen van die mobo's al gedaan is en dat de mensen een goeie mening kunnen geven over de 3 mobo's. Het gaat er dus om dat jullie je mening geven over welke mobo de beste is + een goeie argumentatie (over je ervaring, functies, voor- en nadelen etc.) Dit zijn de besproken moederborden: [color=red:207a180c56][b:207a180c56]- Voor: € 147,90[/b:207a180c56][/color:207a180c56] Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) [color=red:207a180c56][b:207a180c56]- Voor: € 185,40[/b:207a180c56][/color:207a180c56] Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID) [color=red:207a180c56][b:207a180c56]- Voor: € 218,50[/b:207a180c56][/color:207a180c56] MSI K8N Diamond, nForce 4 SLI (Sound; LAN; W-LAN; SATA-RAID; 1394)
Link naar reactie
Ik zelf heb alleen ervaring met de Asus A8N-SLI Deluxe en de Gigabyte GA-K8NXP-SLI, de MSI K8N Diamond heb ik aangevraagd maar heb ik nog niet getest. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Gigabyte GA-k8nxp-SLI, erg compleet bord en heel erg stabiel. de Gigabyte heeft overigens IEEE1394B dit is 800mbps firewire ipv de normale IEEE1394A die 400mbps is. de A8N-SLI vond ik onstabiel en ik lees her en der over SLI problemen met dit bord op internet.
Link naar reactie
tja.... Ik heb nu ook een gigabyte moederbord ( GA-K8NS Ultra-939) en ben er zelf zeer tevreden over, omdat hij erg stabiel is, naar mijn idee zijn de moederborden van gigabyte van goede kwaliteit Maar het ligt er ook an wat je zelf wilt, qua prestatie's zal het niet zoveel uitmaken, maar wat ook belangrijk is, is dat er een mooie doos omheen zit, er veel extra spullen de bij krijgt, dat je het idee hebt dat het geld het echt waard is.
Link naar reactie
ja is zeker belangrijk vind ik al die extra dingen. Vind ik wel leuk dat je toch wat extra's voor je geld krijgt!! En ik moet zeggen dat je bij de asus a8n sli deluxe echt heel veel extra's krijgt!!( van die andere merken weet ik het niet.....) maar die asus is echt héél goed, en zal je een hele goede koop aan doen!!! En de kwaliteit is van Asus gewoon erg hoog, maar dit zullen genoeg mensen wel weten..... MVG,
Link naar reactie
[quote:f9769ee59f="kid jansen"]de kwaliteit van die asus is helemaal niet zo super, die Gigabyte is beter iig[/quote:f9769ee59f] heb nu al 4 mobo lang een asus. en nog nooit problemen mee gehad. dus met die kwaliteit zit et wel snor he :wink: en je hoort er genoeg goede dingen van. ( en natuurlijk ook wel mindere, maar dat heeft ieder merk :) )
Link naar reactie
dit wordt volgens mij een welles-nietes topic, ik heb de beste, neen deze is beter... ik denk dat je enkel kan beslissen wanneer ja ze hebt vergeleken. hetgeen je dus kan doen is de goeie en de slechte (niet vergeten) kanten van het moederbord geven, en dan kan er zo misschien een conclusie getrokken worden.
Link naar reactie
Het gaat er een beetje om wat je zelf wil. Ga je extreem overklokken, of hou je het bij een beetje? Of mss zelfs totaal niet overklokken. Als je echt wil gaan overklokken zou ik naar de MSI kijken, of beter nog zelfs, de DFI Lanparty SLI. Ik heb nu een Gigabyte nForce 4, de non-Ultra/SLI versie. Opzich is dit bord goed om over te klokken. Het SLI bord is nog beter. Met het Asus bord kan je niet echt goed overklokken, maar de prijs is wel een stuk gunstiger. Ook heb ik wel, net als Red Dragon, over problemen gehoord met SLI en dit bord. Je moet dus voor jezelf kijken wat je er mee wil gaan doen. Bij alle 3 de borden zitten veel extra's, en de SLI versies ontlopen elkaar hier niet zo veel op. Persoonlijk zou ik voor het MSI moederbord gaan, of de DFI, maar dit is omdat ik veel overklok en dit bord hier gewoon perfect voor is. Mocht je dit echter niet willen zou ik voor de Gigabyte gaan (Ook zeker een goed bord.) Mijn laatste keus zou de Asus zijn, maar dit is meer dankzij minder goede ervaringen met overklokken en negatieve verhalen over SLI, verder zijn Asus erg stabiele moederborden.
Link naar reactie
De MSI is wel erg duur vind ik, zodra ik het bord in handen heb gehad zal ik mijn oordeel er wel over geven. wat betreft mensen hierboven die al 4 asus borden hebben gehad met goede ervaringen en vervolgens dan gaan roepen dat Asus top is... .tja dan heb ik direct mijn twijfels, dergelijke personen zijn bijzonder partijdig aangezien loyaal aan het merk zijn en door hun goede ervaringen het merk in de hemel prijzen. Een goed oordeel kan je pas geven als je ervaring met de diverse merken hebt opgedaan of je kennis hebt opgebouwd door diverse reviews/fora's e.d. Niet als je toevallig een bepaald merk vaak hebt gehad. Wat betreft DFI, ik hoor goede dingen over de DFI Lanparty SLI, misschien moet je daar ook eens naar kijken, of afwachten wat CV's ervaring is met dat bord.
Link naar reactie
[quote:b9916240cb="Red Dragon"]de A8N-SLI vond ik onstabiel en ik lees her en der over SLI problemen met dit bord op internet.[/quote:b9916240cb][quote:b9916240cb="Red Dragon"]wat betreft mensen hierboven die al 4 asus borden hebben gehad met goede ervaringen en vervolgens dan gaan roepen dat Asus top is... .tja dan heb ik direct mijn twijfels, dergelijke personen zijn bijzonder partijdig aangezien loyaal aan het merk zijn en door hun goede ervaringen het merk in de hemel prijzen.[/quote:b9916240cb][quote:b9916240cb="CV"]Mijn laatste keus zou de Asus zijn, maar dit is meer dankzij minder goede ervaringen met overklokken en negatieve verhalen over SLI, verder zijn Asus erg stabiele moederborden.[/quote:b9916240cb]ik ben erachter gekomen dat asus altijd slechte mobo's heeft
Link naar reactie
Ik heb verder geen slechte ervaring met Asus. Ik had nog een oud asus bord staat en die kon geen grote schijven aan, dus ik naar Asus mailen. Ik kirjg mail trug met daarin, dat ze mij gewoon een nieuwe bios sturen allen de verzend kosten moest ik betalen. Dus kwa service zit het met mijn ervaringen met Asus wel goed DFI hoor je idd veel over, ik denk dat je die het beste kan nemen. Je krijgt er iig veel extra's bij. Of het ASI gedeelte goed is moet je ff w88 op revieuws.
Link naar reactie
[quote:8deefbfa72="tdw"]ik ben erachter gekomen dat asus altijd slechte mobo's heeft[/quote:8deefbfa72] Ik denk dat je dan net iets te snel van stapel loopt, ik heb een MSI bord en de condensators zijn ontploft, een vriend van mij heeft hetzelfde voor gehad met een MSI bord, dus concludeer ik daaruit dat MSI slecht is.... tuurlijk kan ik daar niet uit concluderen dat MSI slecht is. dit zijn 2 borden van een groot Moederbord-fabrikant... Altijd is een zeer zwaar woord waar je enorm moet voor opletten. de enige manier om een keuze te maken is vergelijkende tests lezen. daarom: als je een test tegen komt, zet deze dan op deze site zodat we al die vergelijkingen kunnen lezen en zo kan iedereen zijn mening vormen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...