Ga naar inhoud

100% processor gebruik


Aanbevolen berichten

Ik heb WinXP Pro incl SP2 geinstalleerd en daarna krijg ik erg vaak 100% processor gebruik. Wanneer ik b.v de verkenner opstart duurt het een tijdje voordat ie er is. Voorheen met SP1 had ik nergens problemen mee. Weet iemand wat ik er aan kan doen? Ik zelf vermoed dat de bios de schuldige is maar ik weet niet wat. Heb zelfs de bios al naar laatste versie geflashed, maar geen verbetering. Multitasking wordt zo wel een hele trage bezigheid. Wat mij opgevallen is dat als Azureus draait, het openen van andere applicaties bijna onmogelijk wordt omdat de processor lange tijd op 100% gebruik staat. Help, help ... PS memory is 256 Mb, proc is AMD Athlon 1800+, HD is 250 Gb, video is Geforce 3 128 Mb, Mobo is een MSI K7T266 pro2.
Link naar reactie
[quote:065eefe86d="haraldpf"]In Taakbeheer staat bij niet-aktieve systeemprocessen vaak meer dan 90%.[/quote:065eefe86d]Dat is heel normaal, maar je moet juist hier kijken als hij zo traag doet, en het processorgebruik 100% is. Die niet aktieve processen is nl juist niks. Telt dus niet mee. Is eigenlijk dat wat je over hebt.
Link naar reactie
[quote:0c324c816d="Comp-Freak"]Ik ben anders heel gelukkig met mn SP2 slipstream, maargoed. Het gaat er niet om of we wel of geen sp2 willen. Ik raad de TS aan om eerst te kijken welk proces zoveel gebruikt als ie zo traag is, zoals ik een paar posts eerder schreef.[/quote:0c324c816d] Het kan trouwens ook zijn dat dit door blijft gaan als hij nu SP1 erop zet
Link naar reactie
[quote:e83587463a="haraldpf"]In Taakbeheer staat bij niet-aktieve systeemprocessen vaak meer dan 90%.[/quote:e83587463a]Dat is juist erg positief; [b:e83587463a]niet[/b:e83587463a]-aktieve systeemprocessen is de tijd dat de CPU staat te niksen. Als dat dus 90% is, betekend dat dat ie het grootste deel van de tijd niks te doen heeft. Ik hoor wel vaker dat mensen die SP2 op een *redelijk* functionerende SP1 installatie installeren tegen rare problemen aanlopen. Ik heb dus zelf afgelopen weekend maar eens een verse, SP2 geslipstreamde installatie gedaan en die draait als een zonnetje. Als er niet al teveel belangrijke zaken op die PC staan, zou ik je een nieuwe verse windows installatie aanraden, die je eerst helemaal update, voordat je er allerlei software op installeerd. Qua hardware specs moet je gewoon een vlot lopende XP installatie kunnen draaien.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...