Ga naar inhoud

Probleem: asus p2b en Pentium III


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb hier een moederbord liggen met pII 350, ik had begrepen en gelezen dat er ook een pIII op kan, nu heb ik er een pIII 500mhz slot 1 erin gedaan en hij geeft geen kik. Ik heb de meest recente bios van asus erop gezet en dacht dat het daarmee klaar was. Heb ik iets belangrijks gemist? Alvast bedankt voor jullie hulp
Link naar reactie
Volgen mij met katmai core, die copper mines zijn er toch niet in de slot 1 variant? Ik heb niets aan de jumpersettings gedaan dus daar zal het probleem wel zitten. Alleen wat zijn de jumpersettings voor een PIII. Misschien kan jij me er aan helpen, in iedergeval bedankt voor je reactie. groeten Ketel
Link naar reactie
Je moet idd de onderste regels hebben. Die FS3 is in beide gevallen het zelfde, dus zal wel niet uitmaken. Ik zoek wel ff een handleiding van dat ding op. Coppermine was dacht ik wel beschikbaar op slot 1, maar ik kan het fout hebben, daarvoor moet je niet bij mij zijn :wink: [Edit] Kijk [url=http://www.asuscom.de/pub/ASUS/mb/slot1/440bx/p2b/p2b(pcb1.02).pdf]hier[/url] maar eens even in. Dit is de handleiding van de asus site. Volgens mij past deze beter bij je moederbord, want hier wordt niks gezegd over die FS3. Bij hoe je de cpu moet installeren staat duidelijk hoe de jumpersettings moeten.
Link naar reactie
Hey , zo ver ben ik ook gekomen, jumper settings staan zoals ze moeten staan. Alleen geeft hij nog steeds geen kick. Zelfs cpu ventilator gaat niet draaien. Kan het nog te maken hebben met voltage setting? Ik las dat de katmai. 2.0 vlt nodig heeft Maar ik kan dat voor dit bord enkel en alleen maar in het bios veranderen, moet ik dan de oude cpu erin doen, in het bios voltage veranderen. afsluiten en dan de p III erin? Groeten
Link naar reactie
Volgens de handleiding detecteerd het bord zelf de vcore, dus dat is geen probleem. Je hebt dus ook de multiplier goed staan? Op 5x dus? Dan kan je nog even proberen om na het plaatsen een bios reset te doen, zoals aangegeven in de handleiding. [Edit] En probeer anders nog ff of het bord wel werkt met de oude proc. Let dan wel weer op de settings.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...