Ga naar inhoud

Aantal vragen over overclocken.


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal vragen over overclocken. 1. Hoe zet ik mijn multiplier lager? 2. Als je je FSB verhoogt dan gaat je HTT over de 1Ghz. Hoe voorkom je dit? 3. Is het verschil met 130nm en de 90nm groot als je gaar overclocken? Wat voor verschil is dit dan? 4. Als ik mijn geheugen op DDR333 en mijn overclock zover krijg dat het weer de snelheid van DDR400 is maakt dit dan wat uit op de prestaties of is het dan gewoon weer DDR400? 5. Ik lees het en der dat wanneer je CPU en geheugen onstabiel is met overclocken dat je dat kan verhelpen met een hogere voltage. Kan dat ook meer stabiliteit geven met een niet overgeclockten CPU en geheugen? Ik heb op het internet al gezocht en ik kom er niet zo goed uit omdat mijn Engels niet zo goed is. Op het gebied van overclocken ben ik nog een n00b (met de rest ook) dus hou het A.U.B. gemakkelijk. Mijn hardware: MSI K8T Neo2 FIR. AMD 64 3500+ \ \ ADA3500DEP4AW \ CBAUC 0420SPMW \ 9763324E40168 Groeten van Hans
Link naar reactie
[quote:a6242accce="hans@"]Ik heb een aantal vragen over overclocken. 1. Hoe zet ik mijn multiplier lager?[/quote:a6242accce]In je bios, ergens bij advanced chipset settings, of voltage regeling. [quote:a6242accce]2. Als je je FSB verhoogt dan gaat je HTT over de 1Ghz. Hoe voorkom je dit?[/quote:a6242accce]Niet [quote:a6242accce]3. Is het verschil met 130nm en de 90nm groot als je gaar overclocken? Wat voor verschil is dit dan?[/quote:a6242accce]Winnes [90nm]willen over het alhgemeen heel hard, maar Newacastles gaan soms ook flink hard hoor! [quote:a6242accce]4. Als ik mijn geheugen op DDR333 en mijn overclock zover krijg dat het weer de snelheid van DDR400 is maakt dit dan wat uit op de prestaties of is het dan gewoon weer DDR400?[/quote:a6242accce]Wat heb je voor geheugen, ik snap hje vraag niet helemaal [quote:a6242accce]5. Ik lees het en der dat wanneer je CPU en geheugen onstabiel is met overclocken dat je dat kan verhelpen met een hogere voltage. Kan dat ook meer stabiliteit geven met een niet overgeclockten CPU en geheugen?[/quote:a6242accce]Als ie onlstabiel is... Maar dan zou ik het eerder zoeken bij warmte.
Link naar reactie
Mijn voeding is een Antec NeoPower 480 en mijn geheugen is Consair TWINX1024-3200C2PT. Met vraag vier bedoel ik als je DDR333 op dezelfde snelheid zet heb je dan de zelfde prestaties als normaal met DDR400? En warmte is geen probleem als ik mijn CPU aan het werk zet gaat de tempratuur niet hoger dan 45 graden maar het is dus overbodig om je CPU meer te geven als nodig is? Interficior wat bedoelt u met winnes?
Link naar reactie
[quote:436781daba="hans@"]Mijn voeding is een Antec NeoPower 480[/quote:436781daba]Is prima [quote:436781daba="hans@"]en mijn geheugen is Consair TWINX1024-3200C2PT. [/quote:436781daba]Ook netjes [quote="hans@"]Met vraag vier bedoel ik als je DDR333 op dezelfde snelheid zet heb je dan de zelfde prestaties als normaal met DDR400?[\quote]Die vraag snap ik ook niet helemaal [quote:436781daba="hans@"]En warmte is geen probleem als ik mijn CPU aan het werk zet gaat de tempratuur niet hoger dan 45 graden maar het is dus overbodig om je CPU meer te geven als nodig is?[/quote:436781daba] Maar dat wil nog niet zeggen dat je dan geen betere koeling nodig hebt, bij OC'en lopen je temperaturen op.. [quote:436781daba="hans@"]Interficior wat bedoelt u met winnes?[/quote:436781daba] Dat is de Winchester core... :wink:
Link naar reactie
Ik zal vraag vier zo goed mogelijk uitleggen. DDR333 met een FSB van 240 x 11 is gelijk met DDR400 met snelheid maar ik gebruik nu een langzame instelling. Of is er geen verschil met DDR333 en DDR400 behalen de snelheid? Ik had ergens gelezen dat wanneer je DDR333 gebruikt een grotere divender gebruikt en dat dat nadelig is voor de prestaties. (sorry ik weet niet hoe je divender schrijft). Of maak ik me druk om niks? En die multiplier kan ik niet vinden :(
Link naar reactie
[quote:e452e989cd="hans@"]Ik zal vraag vier zo goed mogelijk uitleggen. DDR333 met een FSB van 240 x 11 is gelijk met DDR400 met snelheid maar ik gebruik nu een langzame instelling. Of is er geen verschil met DDR333 en DDR400 behalen de snelheid? Ik had ergens gelezen dat wanneer je DDR333 gebruikt een grotere divender gebruikt en dat dat nadelig is voor de prestaties. (sorry ik weet niet hoe je divender schrijft). Of maak ik me druk om niks? En die multiplier kan ik niet vinden :([/quote:e452e989cd]Je moet je geheugen altijd synchroom laten lopen! Dus geen divider, van 5:4 of iets dergelijks, maar probeer gewoon 1:1 te draaien, dus met 220 FSB moet je mem ook 220 MHz draaien (440 DDR) Wat voor chippies zitten er op die Twinx gevallen?\ Wat voor processorcore heb je dan? Dat kun je uitlezen met bijvoorbeeld CPU-Z, of Everest home, amllermaal freeware progsels... En je mag wel je zeggen hoor ;)
Link naar reactie
Interficior je zegt synchroon dat betekend dus zoals je al zegt dat ik op een FSB van 220 mijn geheugen DDR440 is. Maar wat als ik met het geheugen niet verder kom dan DDR450 dan heb ik maximaal een CPU van 2475Mhz heb. Ik dacht als ik mijn multiplier verlaagde en mijn geheugen op DDR333 dat ik dan meer uit mijn CPU kon krijgen maar dat is nooit mogelijk als het synchroon moet draaien. Zoals jij het zegt is mijn geheugen dus de flessenhals als mijn CPU en voeding verder kan. Is het trouwens bekend tot hoe ver mijn geheugen kan?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...