Ga naar inhoud

3x 256MB geheugen = 512 MB geheugen?


Aanbevolen berichten

Hoi, Mijn vraag gaat over een computer met MSI K7t turbo moederbord, wat draait onder Windows XP pro SP2. Het moederbord ondersteunt tot 1,5 Ghz geheugen. De bios versie is de hoogst beschikbare (V 3.6). Er zijn drie geheugen modules geplaatst van ieder 256 MB PC133. Echter geeft de computer aan dat er slechts 512 MB aanwezig is. De 512 MB wordt weergegeven in het opstartscherm (memory test), in "systeem" in configuratiescherm en in de taskmanager. Hoe kan ik testen of er werkelijk maar 512 MB geheugen in gebruik is, en is het alleen een weergave "afwijking"? De memory test geeft in ieder geval OK aan, dus er is geen module defect. :-? Weet iemand wat hier aan de hand is? Alvast bedankt, Cart
Link naar reactie
[quote:3084141074="Cart"]Het is geheugen van kingston, en nee, niet gekocht op de HCC dagen. Volgens mij zijn het 2 dubbel sided en een enkel sided module. Ik heb overigens bovenstaande tips nog niet geprobeert. De PC is niet van mij, en staat ook niet hier.[/quote:3084141074] Heb je al geprobeert om het in verschillende geheugenbankjes te stoppen? En probeer eens met twee reepjes. Dus 1x single sided met 1x double sided en kijk eens of hij dan 256 of 512 MB herkent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...