Ga naar inhoud

2 Geheugenmodules is sneller?


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe PC gekocht. Spec. P4 3.2GHz, 1MB Cache, 800FSB. Nu zat er 512MB interngeheugen in en nu heb ik zelf 512MB bij gekocht, omdat ik 1024MB intern geheugen wilde hebben. Beide zijn ze 3200/400. Ik had ook van iemand gehoord dat ik het beste 2 geheugen kaartjes kon hebben zodat dan het sneller zou zijn (i.p.v. 1 x 1024MB). D.m.v. gegelijk naar 2 geheugen schrijven o.i.d. ? Nu heb ik dus 2x512 en zou graag willen weten of mijn systeem dus nu ook inderdaad sneller is door deze 2 geheugenkaartjes. Nu geeft het programma 'SiSoftware Sandra' het volgende aan: Memory Module 1 : 512MB 16x(32Mx8) DDR-SDRAM PC3200U-344-650 (CL3 up to 200MHz) (CL2.5 up to 167MHz) Memory Module 3 : M2G9JA8AMK9F081AA4 512MB 16x(32Mx8) DDR-SDRAM PC3200U-2533-600 (CL2.5 up to 200MHz) Zo te zien zijn het dus niet helemaal dezelfde geheugenkaartjes. Verder heb ik ook evt. AIDA32 om te kijken. Vast bedankt.
Link naar reactie
[quote:ac34eee254="tne7laa"] D.m.v. gegelijk naar 2 geheugen schrijven o.i.d. ? Verder heb ik ook evt. AIDA32 om te kijken. [/quote:ac34eee254] Ja, dit heet dual channel. Volgens de FAQ van dit forum heb je daarmee ca. 10-20% prestatiewinst bij P4 t.o.v. single channel. Kijk of je moederbord dit ondersteunt (lijkt me wel bij nieuwe P4's, dan is dit in te schakelen of standaard al ingeschakeld). http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127195 Kijk met AIDA32 (of het nieuwere Everest) 's welk merk en type moederbord je hebt. En met de geheugen lees- en schrijf-benchmarks van hetzelfde programmaatje kun je kijken of je geheugen naar behoren presteert. http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Link naar reactie
Ik heb EVEREST geinstalleerd en getest. Zie hieronder het resultaat. Vreemd genoeg zie ik PC2600 i.p.v. 3200 die ik toch gekocht had. Hoe zou dat kunnen? Lezen: Moederbord, Chipset, Geheugen, Leessnelheid Asus, P5GD1-VM, i915G, Dual PC2600 DDR, 3545 MB/s Schrijven: Moederbord, Chipset, Geheugen, Schrijfssnelheid Asus P5GD1-VM, i915G, Dual PC2600 DDR, 1305 MB/s Geheugen vertraging: Moederbord, Chipset, Geheugen, CL-RCD-RP-RAS, Vertraging Asus P5GD1-VM, i915G, Dual PC2600 DDR, 2.5-4-4-7, 125.7 ns Misschien toch te goedkoop geheugen gekocht?
Link naar reactie
Om de snelheid van het geheugen in het BIOS in te stellen. Waar moet ik dan op letten? Ik dacht dat het voldoende was dat geheugen modules hetzelfde waren doordat er PC3200 en 400 op stond? Ik zal eens op het stikkertje kijken en dan op internet zoeken. Ander vraagje. Ik heb nu een case fan erbij gezet aan de voorkant. De harde schijven worden nu gekoeld. Deze werden eerst veel te warm volgens mij. Daar heb ik volgens mij in een vorige PC een HD me verknoeid. Maar wat nu het probleem is dat als ik de zijklep dich doe dat het 10 graden warmer wordt in de kast e de CPU wordt ook 10 graden warmer. Gister nog bij volle belasting: CPU=57 en MOBO=51 graden. Toen de klep open gezet: CPU=49, MOBO=41 graden. Onbelast klep open: CPU=34, MOBO=32 Het antwoord ligt misschien al voor de hand: een case fan achter monteren, toch? Of mag het wel zo warm zijn? Geeft wel weer extra lawaai.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...