Ga naar inhoud

Abit KV7+ AMD XP 2600+ overclocken


Aanbevolen berichten

Beste mensen Ik probeer al een geruime tijd mijn PC over te clocken maar het wil maar niet lukken. Zelfs bij de kleinste verhoging start mijn PC niet meer op. :( Ik heb een Abit KV7 moederbord,een AMD XP2600+ en 512 PC3200(400DDR) geheugen, en een chieftech 360watt voeding. Weet iemand de juiste bios instellingen voor mij even hier op het forum te zetten zodat ik toch wat hoger kom met mijn processor? Mijn processor staat nu standaard op 1927Mhz maar ik wil hem op 2200Mhz laten draaien. Het liefst op 2300Mhz maar dat is wat te hoog gegrepen denk ik. Ik zou graag wat hulp hierbij willen hebben. Met mijn oude MSI moederbord nooit geen problemen dus ik begrijp er niks meer van. Alvast bedankt. :wink:
Link naar reactie
Je hebt geen pci agp lock met die VIA chipset van je dus trek je de pci en agp bussen mee omhoog, als je dan een ati kaart hebt is het feest want die vinden het meestal niet fijn, nvidia is wat minder zeikerig. Maar goed, heb je een unlockte processor en pc3200 geheugen? Zo ja, zet de multiplier dan eens op 10 en de fsb op 200, probeer daarna de multiplier op 10,5 en vervolgens op 11 (op 11 = 2200mhz) Als hij dan nog helemaal stabiel is ga je voor 11,5 en zit je op de 2300mhz. Ik ga er verder wel van uit dat je weet dat je de vcore een beetje kan verhogen en dat je voldoende koeling moet hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...