Ga naar inhoud

Complete systemen


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuw systeem en wil dit zelf samenstellen. Alleen nu zie ik vaak bij grote winkelketens als Dixons, BCC, Scheer&Foppen en Dell complete systemen staan voor een mooie prijs. Stel ik koop zo'n compleet systeem, is dit dan na verloop van tijd nog aan te passen? Dus dat ik er een betere cpu, videokaart of mobo in kan plaatsen.... Ik heb hier en daar wel eens gehoord dat complete systemen van vooral Dell heel moeilijk up-te-daten zijn. Die schijnen zo gebouwd te zijn dat het niet gemakkelijk is om bv. na een jaartje een nieuwe videokaart te plaatsen..... Wie weet dus of die complete systemen aan te passen zijn?
Link naar reactie
Bij winkelketens staan veelal merk-PC's zoals HP, Packard Hell, Compaq, etc. Deze zijn i.h.a. moeilijk aan te passen omdat de kast een rare vorm heeft of te krap is, de voeding is te licht, het moederbord is niet ATX, etc. Het lijken trouwens goedkope PC's, maar de techniek is vaak verouderd en daarom worden die PC's zogenaamd gedumpt met 'van-voor' prijzen die nergens op slaan. Door zelf de onderdelen te kiezen en te laten assembleren door een vakkundige winkel heb je een perfect systeem naar jouw wensen. Als je slim shopt, is dat vaak nog goedkoper ook. Kijk bijv. op sites als Sallandautomatisering.nl of Informatique.nl voor een handige PC Wizard. Of vraag gewoon op dit forum wat het meest ideale systeem is voor jou als je aan kan geven wat je budget is, wat je met die PC gaat doen en wat er absoluut in moet zitten. :wink:
Link naar reactie
Kijk 's naar het Salland Basic Game systeem voor 686 euro: https://shop.sallandautomatisering.nl/products.do?catId=162 Evt. nog wat ruimte over in je budget over voor een snellere videokaart, zwaardere processor, grotere harde schijf of meer geheugen ... het is maar wat je het belangrijkst vindt. Moderne op elkaar afgestemde onderdelen en goed up te graden, daar gaat het om. :wink:
Link naar reactie
Persoonlijk heb ik het niet zo op merk-systemen dit doordat het systeem is samengesteld met de bedoeling dat alleen de monteur van het merk met zijn vingers in de kast mag purken..(denken sommmige merkmonteurs). Het ideale van een zelf samengesteld systeem is is dat je zelf weet hoe de componenten geplaatst zitten en daardoor zelf kan rommelen met de componenten in je kast.... Ben pas met een Dell-bak bezig geweest, en als je ziet hoe dat spul van binnen op z'n plek zit ben ik liever bezig met een merkloos systeem.. Peiky.
Link naar reactie
Ik stel zelf de configuratie op, maar laat het systeem wel evengoed door de computerzaak bouwen, dit lukt mij zelf namelijk (nog) niet :( . Wil ik dan na verloop van tijd het systeem upgraden, dan kan dat dus gewoon eenvoudig doen. Dit in tegenstelling tot zo'n merk PC, heb ik nu uit de reacties begrepen. Ik zal dan ook dus geen complete systeem (merk-pc) via Dell, Dixons of iets dergelijks aanschaffen, maar ga naar de plaatselijke computerzaak en laat het daar het systeem in elkaar bouwen.........(moet alleen nog wel een knap systeem samenstellen)
Link naar reactie
[quote:05bc1a4e4b="Sonny01"] (moet alleen nog wel een knap systeem samenstellen) [/quote:05bc1a4e4b] Wat vind je van dat Salland Basic Game systeem dan? Dan weten we een beetje welke richting je op wilt ... :roll: [b:05bc1a4e4b]Salland Basic Game Systeem voor 686 euro:[/b:05bc1a4e4b] Moederborden: MSI K8N NEO Processoren: AMD Athlon 64 2800+ Box 800 MHz, Boxed Geheugen: Dane-Elec Memory PC3200, 400 MHz, -, 3, 512 MB Harddisks (S-ATA): Maxtor Diamond Max Plus 9 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 Videokaarten: Sapphire Atlantis Radeon 9600XT 128 MB Diskdrive: Samsung 3,5 inch diskette station Zwart DVD-Rewriters: NEC ND-3500A Dual Layer OEM, Zwart Computerkasten: Enlight EN-4105 350 watt, Zwart Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Link naar reactie
[quote:72593a904c="Obi-wan-kenobi"]...is vaak verouderd en daarom worden die PC's zogenaamd gedumpt met 'van-voor' prijzen die nergens op slaan....[/quote:72593a904c]dat ben ik niet met je eens, m'n vader heeft een hp (goede configuratie enzo) maar ik kan precies hetzelfde systeem voor 700 euro goedkoper krijgen bij een te dure winkel. het meeste betaal je bij HP, packard hell, compaq ed. aan software (lees rommel)
Link naar reactie
[quote:a85f45b91a="Safihre"]Als ik dat zo zie kan dat toch veel beter? Die 2800+ kan toch wel een 3000 of 3200+ worden? En die 9600XT kan toch wel een LE ofzo worden? Ik vind het zelf niet zon geweldig samengestelde PC. [/quote:a85f45b91a] Dit is voor 686 euro. Topicstarter heeft nog niet aangegeven hoeveel ie precies uit wil geven en wat nu echt het belangrijkst is: 1. Game performance: 6800LE i.p.v. 9600XT; 2. Rekenkracht: 3200+ i.p.v. 2800+; 3. Multitasking: 1024MB i.p.v. 512MB; 4. Opslagruimte: 200GB i.p.v. 80GB; 5. een combi van bovenstaande ... En doe zelf ook 's een concreet voorstel met prijskaartje dan als je iets geweldigers weet. :wink:
Link naar reactie
[quote:c027ca5771="tdw"] [quote:c027ca5771="Obi-wan-kenobi"] ...is vaak verouderd en daarom worden die PC's zogenaamd gedumpt met 'van-voor' prijzen die nergens op slaan.... [/quote:c027ca5771] dat ben ik niet met je eens, m'n vader heeft een hp (goede configuratie enzo) maar ik kan precies hetzelfde systeem voor 700 euro goedkoper krijgen bij een te dure winkel. het meeste betaal je bij HP, packard hell, compaq ed. aan software (lees rommel) [/quote:c027ca5771] Euh ... dan ben je het toch [b:c027ca5771]wel[/b:c027ca5771] met me eens? :roll:
Link naar reactie
Obie, ik vind het persoonlijk een heel mooi systeem. Alleen hoe zit het met het besturingssysteem, die kosten komen er ook nog bovenop he? Ben daarnaast niet zo'n fan van online-shops. Niets ten nadele van deze shops maar op het moment dat er iets mankeert kun je er niet ff snel heenrijden. En aangezien ik zelf niet aan de hardware kom, is het voor mij makkelijk dat de shop in de buurt is.........
Link naar reactie
[quote:f568d9843c="Sonny01"]Obie, ik vind het persoonlijk een heel mooi systeem. Alleen hoe zit het met het besturingssysteem, die kosten komen er ook nog bovenop he? Ben daarnaast niet zo'n fan van online-shops. Niets ten nadele van deze shops maar op het moment dat er iets mankeert kun je er niet ff snel heenrijden. En aangezien ik zelf niet aan de hardware kom, is het voor mij makkelijk dat de shop in de buurt is.........[/quote:f568d9843c] Ja die kosten komen er nog bovenop, ga maar rekenen, kom je vaak nog goedkoper uit. Er ligt in elk beetje dorp wel een pc zaak die je iets in elkaar draaid en waar je ook naar toe kan als er iets stuk is. En die software (lees windows) is aan de balie onderhandelings onderhevig. De pc markt is een beetje klein tegenwoordig en met online als concurentie kun je er wel wat uithalen als klant.
Link naar reactie
[quote:2793f8cfad="Sonny01"]Obie, ik vind het persoonlijk een heel mooi systeem. Alleen hoe zit het met het besturingssysteem, die kosten komen er ook nog bovenop he? Ben daarnaast niet zo'n fan van online-shops. Niets ten nadele van deze shops maar op het moment dat er iets mankeert kun je er niet ff snel heenrijden. En aangezien ik zelf niet aan de hardware kom, is het voor mij makkelijk dat de shop in de buurt is.........[/quote:2793f8cfad] salland kun je wel heenrijden hoor :) hele afhaalbalie... :) gewoon goeie winkel , en lekker goedkoop , bij je lokale pc-boer heb je wel kans dat het een stukje duurde is allemaal , maar ja , dan heb je ook service zeer dichtbij zitten..... salland zit in raalte btw.. { Misschien even handig om er bij te zeggen :) }
Link naar reactie
[quote:b56c788a77="Sonny01"] Obie, ik vind het persoonlijk een heel mooi systeem. Alleen hoe zit het met het besturingssysteem, die kosten komen er ook nog bovenop he? [/quote:b56c788a77] Ja, veel mensen hebben echter al een licentie liggen, dus had ik dat er niet bij geteld. Een OEM-versie kost je zo'n 100 euro extra. Maar tweedehands kun je ook een legale OEM-versie verkrijgen, ik heb evt. nog een WinXP Home Edition (NL) voor je liggen, voor weinig. Ik gebruik zelf nl. WinXP Professional Edition (UK). :wink: [quote:b56c788a77="Sonny01"] Ben daarnaast niet zo'n fan van online-shops. Niets ten nadele van deze shops maar op het moment dat er iets mankeert kun je er niet ff snel heenrijden. En aangezien ik zelf niet aan de hardware kom, is het voor mij makkelijk dat de shop in de buurt is......... [/quote:b56c788a77] Online shops als deze hebben wel veel meer keus en zijn gemiddeld gezien een stuk voordeliger. Maar als je nu ff vertelt waar je woont ongeveer, dan kunnen we ff kijken welke goede winkel er bij jou in de buurt zit. http://www.tweakers.net/shopsurvey
Link naar reactie
[quote:d9c14f576e="Obi-wan-kenobi"][quote:d9c14f576e="tdw"] [quote:d9c14f576e="Obi-wan-kenobi"] ...is vaak verouderd en daarom worden die PC's zogenaamd gedumpt met 'van-voor' prijzen die nergens op slaan.... [/quote:d9c14f576e] dat ben ik niet met je eens, m'n vader heeft een hp (goede configuratie enzo) maar ik kan precies hetzelfde systeem voor 700 euro goedkoper krijgen bij een te dure winkel. het meeste betaal je bij HP, packard hell, compaq ed. aan software (lees rommel) [/quote:d9c14f576e] Euh ... dan ben je het toch [b:d9c14f576e]wel[/b:d9c14f576e] met me eens? :roll:[/quote:d9c14f576e]nee, het is een goede configuratie en helemaal niet verouderd. (alleen de videokaart dan)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...