Ga naar inhoud

Cpu fan not connected


Aanbevolen berichten

Een goede kennis van mij krijgt regelmatig de melding bij opstarten CPU fan not connected. Waarna de pc zich zelf uitschakeld. Heeft er iemand een idee of hint in de goede richting. Ik zelf dacht (pc nog niet open geweest) aan een slecht contact door stof op het MB. Systeem draait alweer een paar jaartjes (zonder problemen overigens)
Link naar reactie
Lijkt me een mogelijke oorzaak. Mijn cpu fan connector zat ook eens helemaal onder het stof, waardoor mn CPUfan niet meer wilde draaien. Gewoon kast openen, het kabeltje van de cpu fan volgen (deze is vaak rood, zwart, geel) en dan kom je bij de fanconnector op je moederbord uit. Deze er even uittrekken en van stof ontdoen. Als je dan toch bezig bent is het mss handig de rest van je pc ook meteen te ontdoen van stof... :P Ik denk dat alles dan wel weer werkt.
Link naar reactie
Nou ik denk dat er zo ongeveer een volle stofzak uit vandaan kwam. Met als gevolg (door het stof) een versleten fan. Nadat alle stof was verwijderd bleef het probleem. Even de boel een drupje glijmiddel gegeven. Hetzelfde Vond wel dat de vin wat ruimte had, en daar zat het probleem dus, door te zwaar moeten draaien vanwege stof en dergelijke de boel behoorlijk versleten. Even de sterke man uit gehangen en de boel weer wat bijge"duwd" draait nu zonder herrie en geeft geen problemen meer. Maar ik zal de fan wel vervangen door een nieuwe voor alle zekerheid... 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...