Ga naar inhoud

BH6 geheugen


Aanbevolen berichten

Het en der kom ik op dit forum de term BH6 geheugen tegen. Maar wat betekend dit? Is dit een merk, type of soort aanduiding. Ik ben zelf alleen bekend met termen als DDR400 en PC3200 ( los van de geheugengrootte) Ik heb ( uiteraard) met google gezocht, maar met de zoekterm "BH6 geheugen" kom is steeds uit bij het Abit BH6 mobo
Link naar reactie
er is een merk geheugenchip die erg hard gaan, dit zijn de chips van winbond, type Bh5, Bh6, redelijke zijn Ch5 en Ch6 nadeel ervan is dat ze 3.5 volt ofzo moeten hebben willen ze erg hard gaan, samsung heeft nu chips, TCCD genaamd die met weinig voltage erg hard gaan. Deze chips worden dan door verschillende geheugenfabrikanten gebruikt, zoals corsair, kingston, mushkin, ocz ed, dit soort chips zijn meestal te vinden op duurder "Overclock" geheugen, zoals de XMS serie van Corsair.
Link naar reactie
Winbond BH5 en BH6 zijn geheugen chips die op talloze geheugen sticks zaten en bij uitstek geschikt voor Athlon XP configs omdat ze strakke timings kunnen draaien op hoge fsb's (ddr500 / pc4000) Echter heb je hier wel de nodige volts voor nodig (standaard mobo's gaan tot 2,9 en dit geheugen heeft 3,3 nodig wil het een beetje leuk worden qua snelheden) Het geheugen kan deze volts ook makkelijk aan. Winbond is gestopt met geheugen maken, zodoende is BH5/6 niet meer nieuw verkrijgbaar en alleen 2ehands te koop. Voor normale pc's waarbij niet word overclockt en waar men niet richting het uiterste wil gaan voor benchmarks etc is bh5/6 totaal nutteloos. Voorbeelden als TCCD is leuk maar minder geschikt voor XP configs. Hier een verhaaltje in het engels als je meer wilt weten: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43707
Link naar reactie
Grappig stukje over bh5: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=31116 stukje eruit: [quote:72d891ecca]Has your dog died??? Shoulda fed him more BH5... Did you're wife cheat on ya??? You should of gave her the 'ol BH5 more often... Is your skin pal and saggy? ... I hear vitamin BH5 will cure all your ills my young friend. [/quote:72d891ecca]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...