Ga naar inhoud

Nieuwe procressor


Aanbevolen berichten

k kan van een maat van me een pc kopen pentium II beetje rot maar nou wil k em van binnen veranderen maar nou zag zijn processort er vaag uit valt deze te veranderen door pentium 4, tis een oud moederboord dus zal wel nie lukker tis een klein midi/micro towertje alleen past hier elk normaal moederbord in? help me plz :cry:
Link naar reactie
1- je signature is te lang, max 2 regels 2- leestekens en hoofdletters zijn je vriend. 3- wat bedoel je met " zijn processort er vaag uit valt"? Als je er een P4 moederbord in wilt zetten, kan je net ze goed niet zijn computer overnemen. Alleen de kast kun je weer gebruiken dan, daar bespaar je ongeveer 50 euro mee, en heb je een lelijke kast staan.
Link naar reactie
Ik zou meteen voor een nieuwe pc gaan. Die voeding uit die PII is veel te zwak en een microatx moederbord kost meer dan een standaard formaat mobo. Als je voor een goedkope pc gaat is een sempron vaak een betere keuze. Speel je veel spellen (en wat voor spellen) of ga je hem alleen voor school en MSN gebruiken?? Dan is deze pc wel iets: http://completer.nl/systemen/enter.html?target=Yong_SunYS_starter.html Speel je wel nieuwere spellen, dan moet je kijken naar een pc met een betere videokaart.
Link naar reactie
Dan is het waarschijnlijk een Slot 1 processor. De processor zit dan op een afzonderlijke printplaat ( soort ISA slot). Dat is niet raar ofzo, het werkt prima. Als je een P2 wilt hebben, kun je deze computer overnemen ( als de computer verder nog goed is) Als je er een P4 systeem in wilt bouwen, is mijn advies om helemaal nieuw te beginnen. De voeding is waarschijnlijk niet sterk genoeg. Als je niet te veeleisend bent, heb je voor 50 euro een leuke AOpen kast. En voor 30 euro koop je ongeveer een geschikte voeding. 20 euro op de rest van een P4 systeem is peanuts.
Link naar reactie
In de tijd van PII waren de behuizingen ook al ATX. Het moederbord gaat gaat dus waarschijnlijk wel passen. Maar zoals ik al zei, de voeding gaat te zwak zijn. Die voeding heeft waarschijnlijk geen P4 stekker voor de processor. Komt ook nog bij dat de uitsparing voor de voeding waarschijnlijk te klein is. tenminste, de Celeron466 die ik hier heb staan, heeft een veel kleinere voeding dan de voeding in de AOpen QF50 die ik laatst heb samengesteld. Om een wijs man maar eens te citeren (nl. mijzelf :D) Als je een P4 ( of modern AMD) wilt gaan bouwen, doe jezelf dan een plezier en koop een nieuwe kast. scheelt je uiteindelijk 20 ofzo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...