Ga naar inhoud

AMD Athlon XP 2800+ (CPU), nVidia GF FX5200 128 (VGA) Overc


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben hier nieuw, en kan nergens goede info vinden over hoe ik deze pc kan overklocken, ben ook volkomen beginner. Alleereerst wilde ik mijn processor overclocken, hij stond in de BIOS op 2083 MHZ, ik zette hem op 2500. Gevolg? ik mijn pc opstarten en jawel gaat automatisch opnieuw opstarten, ik hoor evenlater ik mijn kast ergens een tik en een piep, en hij start opnieuw op. Ik heb toen maar mijn BIOS gereset. Problem over, maar hij is nu niet opgeklockt. Verder wilde ik mijn videokaart opclocken, heb een coolbit gedownload werkt wel, maar dat is zoweinig daar schiet ik nix mee op. Ik speel nog al eens een redelijk zwaar spel, Rise of Nations pas, na verloop van tijd een Frame Rate per Seconde van 6, dat schiet niet op natuurlijk. kheb een perfecte koeling, extra fan enzo dus ik kan wat dat betreft overclocken, maar de vraag is hoe? Kheb op mijn pc een ASUS Probe V2.21.03 staan, die de temperaturen meet, voltage, rotaties enz. PCU Temperature: 34 C MB Temperature: 24 C Nu, je ziet wel die temperaturen kunnen omhoog . Alvast bedankt friend!
Link naar reactie
2083 gelijk naar 2500 zonder "stapjes" :o. Ben je niet echt helemaal.........??? in de faq staat echter wel een uitstekende uitleg hoor, te begrijpen door computertotalers, opa's en babies: [quote:23ad41227f]BA heeft een [url=http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm]handleiding[/url] gemaakt voor overklokkers. [/quote:23ad41227f] Daarzo dus
Link naar reactie
[quote:70abbaaa39="Soldat fan"] Alleereerst wilde ik mijn processor overclocken, hij stond in de BIOS op 2083 MHZ, ik zette hem op 2500. [/quote:70abbaaa39] Ja, ff je FSB op 200MHz zetten i.p.v. 166MHz gaat je dus niet lukken op zo'n A7V8X-X. De VIA KT400 chipset is daar niet stabiel genoeg voor. Kun je de FSB per MHz ophogen? Probeer dan 's 176MHz. Dan zou ie je CPU moeten gaan herkennen als 3200+. [quote:70abbaaa39="Soldat fan"] Verder wilde ik mijn videokaart opclocken, heb een coolbit gedownload werkt wel, maar dat is zoweinig daar schiet ik nix mee op. Ik speel nog al eens een redelijk zwaar spel, Rise of Nations pas, na verloop van tijd een Frame Rate per Seconde van 6, dat schiet niet op natuurlijk. [/quote:70abbaaa39] Ik zou maar gewoon ff doorsparen voor een betere videokaart, voor ca. 200 euro heb je een GeForce 6600GT of 6800LE. Daarmee kun je tenminste alle spellen spelen.
Link naar reactie
ik ga het proberen om die per Mhz op te hogen. heb ff een programma gedownload, CPU-Z en ik zie deze waarden: Core speed: 2083.1 Mhz Multi: x12.5 FSB: 166.6 (zoals jij al zei) Busspeed: 333.3 <edit> Vcore kan niet hoger dat 1.85, als ik hem manual wil zetten, normaal staatie op 1.65. Welke kan ik hoger zetten en waar moet ik beginnen? wel zo dat mijn pc over 3 maanden NIET kaduuk is :lol: in mijn pc heb ik een Casefan ingebouwd die naar buiten blaast, op mijn processor zit een orginele koeling. heb de hele guide gelezen en uitgeprint, maar de instellingen van toen zijn niet echt duidelijk, wel handige tips zoals het stukje " hoe werkt het "
Link naar reactie
Je kunt gewoon het beste steeds de FSB een stapje hoger zetten (+/- 5MHz) per keer. Veel verder dan een FSB van 180 MHz zul je niet komen trouwens op dat bord. Zodra de pc niet meer stabiel is na het overclocken kun je de Vcore een stukje verhogen. Om ff te benchmarken kun je hem wel hoger dan 1,75V zetten maar voor gewoon gebruik lijkt me dat niet zinvol.
Link naar reactie
[quote:39eb002321="Soldat fan"]Is het niet mogelijk om met een snelle processor, de videokaart sneller te laten draaien of te verlichten? want de processor gebruikt hij voor dat spel maar voor 70% hoogstends.[/quote:39eb002321] Andersom juist, de taken van videokaart en CPU zijn strikt gescheiden, maar wel van elkaar afhankelijk. Dus als de ene te traag is heeft de ander niets te doen.
Link naar reactie
[quote:562201b34e="Soldat fan"] Ik speel nog al eens een redelijk zwaar spel, Rise of Nations [/quote:562201b34e] Welk spel is dit precies? Ik vind de systeemeisen nog niet bepaald heftig: http://www.microsoft.com/games/riseofnations/features.asp [size=9:562201b34e][u:562201b34e]System Requirements[/u:562201b34e] Windows: XP/2000/ME/98 -128 MB RAM Processor: 500 MHz Hard Drive: 800 MB Video Card: 16 MB 3D card Other: audio board with speakers and / or headphones Online/multiplayer requirements: 56.6 kbps or better for internet play[/size:562201b34e] Is het niet gewoon een videokaartbugje? ff de laatste drivers installeren? http://www.microsoft.com/games/riseofnations/support_videocards.asp [size=9:562201b34e][b:562201b34e]NVIDIA GeForce[/b:562201b34e]: When using some GeForce drivers, you may experience significantly decreased game performance the first time the game is started after the computer has been restarted. If this occurs, exit the game by pressing ALT+F4, and then restart the game. After restarting once, the game should perform as usual until the next time the computer is restarted. [/size:562201b34e]
Link naar reactie
Met het programma CPU-Z kan ik mijn kloksnelheid zien: 2350 Mhz i.p.v. 2083 Mhz. Vr1: Is dit al risico nemen? Vr2: Krijg ik hierdoor een pc die vergelijkbaar is met een veer die steeds langer zich uitrekt en dus langzaam reageert? :lol: De laatste vraag is wat ik opgevangen heb in een Die-Hard OC forum elders :wink:
Link naar reactie
op moment lukt het op 2450 en looptie goed stabiel, maar jah ik probeerde ook nog hem op 199 FSB te zetten maar dat kon die niet waarderen en plop na 3 minuten pc uit. weer wat geleerd. temp. was daarna erg onstabiel hoog voor mijn doen dan, 55 C :lol: (kheb ook maar een orgineel koelertje) Edit: iemand enig idee om een gelockte Athlon Xp 2800 op 200 Mhz FSB te laten lopen?
Link naar reactie
[quote:5356d6be50]kheb een perfecte koeling, extra fan enzo dus ik kan wat dat betreft overclocken, maar de vraag is hoe? [/quote:5356d6be50] [quote:5356d6be50](kheb ook maar een orgineel koelertje) [/quote:5356d6be50] Begin je al een beetje in te binden? :lol: PC is trouwens pas stabiel ald die een paar uur lang prime95 (zie faq) doorstaat zonder problemen en niet als je in windows komt! :roll: Die geforce fx 5200 is een totale bagger kaart! Een vriend van mij met zn 64mb geforce 4 ti4200 scoorde ongeveer 3 keer zo hoog met zijn kaart dan ik met mijn fx5200 in verschullende benchmarks (toen ik deze nog had :P ) Rise of nations een zwaar spel?! Dan speel maar eens Far cry.... Vcore moet je in KLEINE stapjes verhogen als je de boel niet wil slopen..
Link naar reactie
Zoals de TS al in zijn eerste bericht doorgaf: hij is nieuw, dus geef `m wat krediet. Het coolertje zal hij wel boxed met zijn processor hebben gekocht, dat geeft voor de onwetende TS het idee dat hij met een uitstekende cooler te doen heeft. De fx 5200 is natuurlijk geen game-kaart, dat zeker niet, alleen voor Rise of Nations moet dit toch voldoende zijn, behalve als je `m speelt op 1600x1200 met alle beeldverbeteraars aan staan. wat is nu de resolutie en schakel eens de AA uit, mocht ie aan staan bijvoorbeeld. leuk voor je dat je je pc hebt overgeklokt, alleen i.c.m. de FX5200 zinloos. Zware spellen Doom3 en Far Cry lopen nog steeds als een drol en in het dagelijks gebruik (office, surfen, beetje downloaden) merk je er ook al niets van. OC'en is eigenlijk vooral leuk bij het benchmarken met een wat zwaardere kaart om er een zo hoog mogelijke score uit te persen, maar in spellen is vooral de videokaart belangrijk en zeker in FPS. Probeer dus alle overbodige settings van je videkaart uit te zetten, mochten ze aanstaan......
Link naar reactie
[quote:d1a85f2dfa="humpf007"] De fx 5200 is natuurlijk geen game-kaart leuk voor je dat je je pc hebt overgeklokt, OC'en is eigenlijk vooral leuk bij het benchmarken met een wat zwaardere kaart om er een zo hoog mogelijke score uit te persen, maar in spellen is vooral de videokaart belangrijk en zeker in FPS. [/quote:d1a85f2dfa] Welke kaart raad je me aan :lol: heb ik rond de 200 Eurie een goeie voor overclocking? Is dat moeder bord van me wél goed? (had mn Vcore direct op zn hoogst gezet (1.85 volt) :lol: :lol: maar goed weer wat geleerd, is nog maar een keer gecrasht :P , voor mijn pc is Rise of Nations een zwaar spel)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...