Ga naar inhoud

pc upgrade die later ook nog een upgrade kan hebben


Aanbevolen berichten

ik moet een computer upgrade voor mijn zus. normaal weet ik wat ik dan moet nemen maar nu moet het een computer zijn die later ook weer een upgrade aankan. ze heeft al een 400watt voeding en een kast met cd/dvd-roms spelers het gaat dus om een mobo, cpu, geheugen en een harde schijf. ze heeft een butget van zo`n 450 euro. een socket 939 zit er dus niet in. de dingen die ze wil zijn vrij simpel een socket 754, Sempron 3100+, 512mb geheugen en een sata schijf van minimaal 80gb Seagate Barracuda 7200.7 80GB, 8 MB, Serial ATA/150 = 68 MSI K8N Neo-Platinum = 114 AMD Sempron 3100+ 1600 MHz, Boxed = 128 Corsair CMX512-3200C2PT PC3200, 400 MHz = 99 totaal = rond de 415 dit is wat ik gekozen heb. de mobo neem ik vooral omdat deze meeste extra`s heeft. nog een paar vraagjes hoe kom ik te weten of mijn kast ATX is en is er een eis aan de videokaart? ze speelt geen games graag jullie oordeel van wat ik het beste kan nemen :D
Link naar reactie
Er worden de laatste jaren eigenlijk uitsluitend ATX kasten gebruikt voor consumenten PC's, dus de kans dat ze géén ATX kast heeft is errug klein... Omdat ze geen 'diehard' gamer is voldoet een eenvoudig model, bv de nVidia GeForce FX serie of de ATI 7000 serie. Beide zijn relatief goedkoop (rond 50-60 Euro) en nog redelijk goed verkrijgbaar. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:bc8de9b4eb="laurensbot333"] en die combo moederbord is volgens vele slecht. [/quote:bc8de9b4eb] Klopt, zit een beetje vage chipset op. Maarre, een MSI K8N Neo-Platinum, is dat niet een beetje overdreven, of is zus ook wel een OC'er? :wink: Anders gewoon een bordje met VIA KT800 chipsetje nemen, zoals de Asus K8V-X: http://www.tweakers.net/pricewatch/95890?Landfilter=Benelux http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=K8V-X&langs=01 [quote:bc8de9b4eb="laurensbot333"] maar ik neem wel de AMD 64 2800+ hij is inderdaad beter [/quote:bc8de9b4eb] De Sempron 3100+ is zonder extra cache en 64-bit instructies even snel als de Athlon64 2800+. Daarentegen is die Sempron wel een OC-beest, wat je van de Athlon64's zonder Winchester core niet kan zeggen ...
Link naar reactie
Een computer die later ook weer een upgrade aankan lijkt me een slecht idee omdat het met het oog op de technische ontwikkelingen nauwelijks mogelijk is om toekomstige processoren nog in je oude mobo te stoppen of om je oude geheugen te gebruiken. Als games niet belangrijk zijn kun je volgens mij net zo goed gaan voor de goedkoopste CPU (50-70 euro), een goedkoop mobo (25-50 euro), 512 MB geheugen, dikke harddisk. Een mobo van 114 euro lijkt me geld wegsmijten, evenals een snelle cpu me geld wegsmijten lijkt. Dat geld kan beter worden besteed aan meer geheugen en een dikkere harde schijf, aangezien het kennelijk een computer moet zijn voor kantoorwerkzaamheden.
Link naar reactie
[quote:55c09e74ea="computerbacterie"] aangezien het kennelijk een computer moet zijn voor kantoorwerkzaamheden. [/quote:55c09e74ea] Als er geen games gespeeld worden en er geen zware grafische applicaties op moeten gaan draaien, maar alleen Office en Internet, dan kun je idd. nog een hele tijd vooruit met bijv. een Sempron 2400+ op een mobootje met VIA KT880 chipset (zie bijv. punt 2. in mijn onderschrift :wink: ).
Link naar reactie
[quote:2aa261cded="laurensbot333"] okè dab neem ik die asus k8v en de sempron bedankt voor het advies! [/quote:2aa261cded] No problemo. Maar voor Socket 754 dus wel die Athlon64 2800+ nemen i.p.v. de Sempron 3100+, qua prijs en prestatie maakt het zonder OC'en niet veel uit, behalve dat je bij de eerste dus 64-bit ondersteuning hebt en bij de laatste niet. Voor Socket A de Sempron 2400+ nemen. Moederbord maakt niet zoveel uit, VIA KT880 of NForce2 chipset.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...