Ga naar inhoud

PiFast Paralimpics


Aanbevolen berichten

[quote:98ec033cd9="royzwiers"]jammer mijn 486 krijg ik niet meer aan de praat :([/quote:98ec033cd9] Wat scheelt hem? Misschien kunnen we je helpen ( ik heb tenslotte de laatste dagen het originele Microsoft MS-DOS 6.0 handboek doorgewerkt :D) BTW. nog steeds geen mensen die weten wat ik kan doen met de foutmelding....
Link naar reactie
[quote:9d09b11ab2="harmtido"]zijn er eigenlijk nog mensen met een 386 DX 20MHz? liefst 4MB ram. Daar zou win95 nog net op moeten draaien :D en zal dus ook de langzaamste tijd gaan geven.[/quote:9d09b11ab2] Ik heb wel een laptopje met 386 en 2MB RAM en één met een 8MHz Z80 maar die draait natuurlijk helemaal geen windows :P
Link naar reactie
[quote:326e76bb1d="egslim"]Alternatief is een snelle pc te nemen en een progje als BurnK7 hoogste prioriteit te geven in de taskmanager ofzo. Desnoods start je een paar van dergelijke progjes op en je kunt PiFast zo traag maken als je maar wilt...[/quote:326e76bb1d] maar dat is niet leuk, alleen als je die methode toepast op een 486 ofzo 8)
Link naar reactie
[quote:b346e13d79="ArneLH"]Volgens mij is pifast gewoon een dos programma dus...[/quote:b346e13d79] Mijn 486, die dienst doet als mp3/cd speler, heeft alleen maar DOS, en helaas: "This program cannot be run in DOS mode". De (tijdelijke) HDD die er nu in zit, is te klein om naast de mp3's nog win98/95 er op te hebben ...
Link naar reactie
[quote:166b9790d3="egslim"]Alternatief is een snelle pc te nemen en een progje als BurnK7 hoogste prioriteit te geven in de taskmanager ofzo. Desnoods start je een paar van dergelijke progjes op en je kunt PiFast zo traag maken als je maar wilt...[/quote:166b9790d3] Dat is toch geen wedstrijd houden :D Dat is net zoiets als hardlopen tegen een rolstoeler, en af te spreken dat je langzaam gaat lopen. Ik vind dat er toch dat de betreffende computer binnen zijn grenzen wel zo hard mogelijk moet gaan. Over trage computers gesproken, kijk eens op [url]www.cyberniklas.de/pongmechanik[/url] Een Pongcomputer met een processor van 52 telefoonrelais! Ik vind hem echt meesterlijk!
Link naar reactie
[quote:6e2ea4a365]Dat is toch geen wedstrijd houden Dat is net zoiets als hardlopen tegen een rolstoeler, en af te spreken dat je langzaam gaat lopen. Ik vind dat er toch dat de betreffende computer binnen zijn grenzen wel zo hard mogelijk moet gaan. [/quote:6e2ea4a365] Eerder hardlopen tegen een rolstoel over een metalen baan terwijl je magneetschoenen aanhebt. Waar leg je dan de grens? :-? Mag een zwaarder besturingssysteem om te vertragen wel? Mogen de geheugentimings langzamer? Mogen programma's als antivirus of winamp op de achtergrond meedraaien? Mag de multiplier van de CPU verlaagd worden? Mag je de CPU cache uitschakelen? Serieus, wat zijn je regels en belangrijker, op welke logica baseer je die? Het idee van deze thread is wel grappig, maar winnaar wordt degene die bereid is de meeste tijd te verknoeien! De echte PiFast challenge is natuurlijk ook nutteloos, maar er komt wel kundigheid bij kijken.
Link naar reactie
Volgens mij is er in de 386 - sub P100 niet echt sprake van geheugentimings die je kunt veranderen. Ik vind eigenlijk dat je de computer zo langzaam mogelijk mag maken zodat win95 nog kan draaien. cache mag uit, clock mag langzamer etc. Anders gezegt, je computer moet op de top van zijn kunnen 'rennen'. daarbij mag je best zijn benen afzagen( minder ram, lagere klok, geen cache), zolang de computer maar blijft rennen. Terugduwen door het publiek (andere aplicaties) vind ik dan weer niet sportief. Ik denk dat je de Paralimpics redelijk kunt vergelijken met de echte paralimpics. Zo goed mogelijk presteren voor de gegeven handicap. En de echte pifasters zijn kundig enzo, hier is het meer de grap van de ouwe bakken twee weken en langer laten rekenen. ( zie ook onderaan in de lijst van pifast.hexus.net " WooHoo, I'm getting slower :D)
Link naar reactie
Je mag dus alleen hardwarematige handicaps gebruiken. Klinkt simpel - maar niet erg praktisch. Want hoe zit het met een brakke driver die het CPU verbruik omhoog gooit? En mag je ook meedoen met een pc die tegelijk als server dient - en daarom tegelijk andere software draait? Wat als je een Creative driver installeert die genoeg software lanceert om PiFast geheel vanuit de SWAP te laten draaien?
Link naar reactie
Ik heb het idee dat je een beetje moeilijk doet. Het is heel simpel je neemt een oude hardware-configuratie. format c. windows installeren. pifast draaien. twee weken wachten. score posten. Ik had al gezegt dat alleen hardware-handicaps de bedoeling zijn. dus geen andere software draaien. Maar als het jou lukt om een server te draaien zonder echt meer software te draaien... Idem voor het swap verhaal. Brakke drivers.... Volgens mij heb ik met win95 nog nooit een driver geinstalleert voor mijn mobo... Zoals je ziet is de regel ( is het een regel als ik hem alleen genoemd heb???) over de hardwarehandicap heel handig, daar het alle andere handicaps uitsluit. Eigenlijk zou ik het regelement als volgt samen willen vatten. - Draai Hexus Pifast op een computer met als doel een langzame tijd te krijgen. - De PC moet hierbij softwarematig op zijn top lopen bij een gegeven hardware configuratie. - Eenieder die vind dat zijn poging hieraan voldoet, word van harte uitgenodigt om zijn tijd te posten. - Uiteindelijke doel is om een tijd op de Pifast lijst te krijgen langzamer dan de huidige laatste plaats, te weten 1946782.00 seconden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...