Ga naar inhoud

Sempron 2200+ niet compatible met Radeon 9200se?


Aanbevolen berichten

Een neefje van mij heeft een andere PC gekocht met een Sempron 2200+ en ATI Radeon 9200se. de pc is erg instabiel en volgens hem komt dat omdat de Sempron 2200+ niet (goed) compatible met de Radeon 9200se is.. Zou dit kunnen? ik denk zelf dat het wat anders is, maar ik heb ook nog niet naar de pc gekeken, en heb verder (nog) geen ervaring met Sempron's. overige hardware: mobo: Asrock K7VT4A+ geheugen: 512MB PC3200 merkloos voeding: 300W ATX (ook merkloos geloof ik) //Edit: als dit beter past in "Videokaarten & Monitoren" moet een mod em maar ff verplaatsen. :wink:
Link naar reactie
Zijn de temperaturen/voltages wel in orde?? Drivers van VGA en moederbord geinstalleerd?? BIj mijn kt400 bordje staat in de handleiding dat hij niet elk ddr400 latje accepteert en het was zelfs zo dat bij mijn vaders Asus A7v8x-x hij erg instabiel werd (elk uur blauw scherm) van ddr400, wat opgelost werd na het ruilen van het geheugen voor ddr333. Staat hier niet iets meer over in de handleiding. En wat gebeurd er: zwart scherm, BSOD --> welke melding??
Link naar reactie
[quote:766d5ee0bc="egslim"]Een videokaart kan niet incompattible zijn met een CPU. Het kan vanalles zijn, maar dat iig niet. Wel origineel bedacht trouwens. :P[/quote:766d5ee0bc] dat vond ik dus ook zo raar. :P @Kaz: zal ff navragen voor het geheugen. ik geloof iig dat het PC3200 is. bedankt! :) wat voor melding die geeft weet ik niet, hij vroeg me nl net op MSN of ik wist waar het aan lag. ik geloof dat ie spontaan reset, maar weet dit niet zeker..
Link naar reactie
[quote:cf5d98a87b="Obi-wan-kenobi"]Wordt de CPU ook wel als Sempron 2200+ herkend, en loopt ie netjes op 1.5GHz? Anders ff BIOS flashen naar de laatste versie (V1.3) als die er nog niet op staat en BIOS resetten naar defaultwaarden. http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7vt4a%2B.htm#bios[/quote:cf5d98a87b] jep, dat klopt allemaal, want ik heb de pc zelf inmekaar gezet en alle bios instellingen goedgezet. daarna heeft hij em mee naar huis genomen en er een OS op gezet. het enige wat ik ermee gedaan heb is dus het bouwen, voor de rest kan ik dus niets nalopen of het wel klopt :wink:
Link naar reactie
[quote:9d9f357981="xbeanx"]een cpu en videokaart kunnen wel "ruzie" krijgen, dat heb ik ook gehad. ook met een radeon 9200se, van gygabite, op een ander systeem werkte hij wel goed, maar op de mijne heb ik hem nooit aan de praat gekregen :-?[/quote:9d9f357981] Dat kan net zo goed aan een driverkwestie of iets dergelijks liggen, ik heb hier nog nooit van gehoord :-?
Link naar reactie
[quote:dfd7ce3d8a="xbeanx"]een cpu en videokaart kunnen wel "ruzie" krijgen, dat heb ik ook gehad. ook met een radeon 9200se, van gygabite, op een ander systeem werkte hij wel goed, maar op de mijne heb ik hem nooit aan de praat gekregen :-?[/quote:dfd7ce3d8a] Heb je de CPU vervangen waarna alles wel goed werkte? "Een ander systeem" zegt natuurlijk helemaal niets over de oorzaak van het probleem, daar zijn nog veel meer verschillen mee. Puur en simpel: videokaart en CPU hebben niets met elkaar te maken. Alle communicatie gaat met standaard protocollen via het moederbord.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...