Ga naar inhoud

Computer valt gwoon ff uit


Aanbevolen berichten

Dag luitjes, Ik zit weer eens met een probleem Tijdens het gamen wil me computer nog weleens spontaan resetten of krijg gewoon zwart beeld. Kweet niet of dit aan de koeling, grafische kaart of geheugen ligt. Mijn Specs: amd athlon xp 3000+ DDR 512 MB 400/333 MHZ A-MERK radeon 9550 256mb :oops: QTEC 400W "bigfan" voeding Western Digital 160 GB 7200RPM 8MB Cache Wanneer ik mijn comp. opstart gaat mijn koeling nogal hard brommen om het maar zo te zeggen. Niet egt gunstig.. ik denk zelf dat ie er niet goed op zit en dat me cpu daarom te heet word, vandaar het resetten van mijn comp. maar wellicht ligt het aan de drivers van de videokaart.. Wie heeft eventueel goede drivers en wil kan mij uitleggen wat er aan de hand is :s
Link naar reactie
Dat je koeling van je cpu wat harder gaat draaien wanneer je opstart is wel normaal , zijn je temps wel ok? er zijn div progjes om dat te checken bijv speedfan of everest Wel eens aan gedacht dat je voeding ook te licht zou kunnen zijn? een q-tec is namelijk niet de meest stabiele voeding die er is.. voor goede drivers gewoon surfen naar ati.com en daar de laatste drivers downloaden, wel eerst de oude verwijderen natuurlijk.. succes
Link naar reactie
ok, ik heb speedfan gedownload.. snap er geen kont van maar zal ff laten zien wat er staat. Fan01: 5000rpm Fan02: 5233rpm Fan03: 0rpm Temp1: 62C Temp1: 41C HD0: 29C Temp4: 21C Temp2: 21C Temp: 21C Temp3: -1C Temp -1C Speed01 100% Speed02 0% ik weet niet of je hier iets uit op kunt maken.. maar die 62graden lijkt me niet echt goed toch...
Link naar reactie
neem aan dat dit idle temps zijn, dan wil ik niet weten wat je stressed temps zijn... ga eens even met je handje in de kast, en voel eens even aan de koeler hoe warm deze is... voelt deze echt gloeiendheet, dan is er wel voldoende warmteafgifte, maar misschien niet genoeg flow om de warmte van de heatsink af te halen.. is deze niet gloeiend heet, of warm, dan is het contact waarschijnlijk niet goed, waardoor de core extreem opwarmt, echter zn wamte niet kwijt kan, en zo dan op het einde vastloopt.. wat voor koeler gebruik je? boxed, of ander merk??
Link naar reactie
ik gebruik dus gwoon een standaard koeler die ik bij de cpu kreeg.. Zoals ik al zei: als ik de comp opstart gaat ie raar geluid maken.. Denk dat ie er gwoon scheef opzit ofsjow Ik heb het gwoon overgetyped zoals het er staat bij een vlammetje met Temp1 staat 64C bij een vinkje met Temp1 staat 41 graden. Desnoods breng ik de computer wel naar een winkel toe om te laten maken maar vind zelf ook wel leuk om er achter te komen hoe ik dit moet oplossen.. Niet dat jullie dit iets boeit maarja :p
Link naar reactie
[quote:3e255af7e8="D-Double-Dizzle"]ik gebruik dus gwoon een standaard koeler die ik bij de cpu kreeg.. Zoals ik al zei: als ik de comp opstart gaat ie raar geluid maken.. Denk dat ie er gwoon scheef opzit ofsjow Ik heb het gwoon overgetyped zoals het er staat bij een vlammetje met Temp1 staat 64C bij een vinkje met Temp1 staat 41 graden. Desnoods breng ik de computer wel naar een winkel toe om te laten maken maar vind zelf ook wel leuk om er achter te komen hoe ik dit moet oplossen.. Niet dat jullie dit iets boeit maarja :p[/quote:3e255af7e8] naja, als het ons niks zou boeien, dan had je ook geen reactie gehad toch? :wink: de bedoeling is ook dat je het zelf op gaat lossen ipv dat je gaat betalen om hem te laten repareren.. haal eens de koeler eraf, maak de fan eens goed schoon ( los vuil en stof eruit halen) doe een beetje naaimachine olie of ander smeermiddel op de as van de fan) en vervang de koelpasta ook direct voor wat nieuwe pasta ( oude wel verwijderen, en gebruik een goeie pasta; arctic silver oid)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...