Ga naar inhoud

Overclock voltage.


Aanbevolen berichten

Overclock voltage. Na wat gelezen te hebben op het internet over overclocken zie ik dat je soms moet proberen je voltage te verhogen. Als ik in de bios kijk zie ik bij voltage instellingen de waarschuwing dat ik de voltage beter niet voor een langere tijd moet gebruiken. Nu wil ik kijken of ik op een hogere voltage verder kom met overclocken. Wat is nu verstandig en hoe gevaarlijk is het werkelijk? Het gaat me voornamelijk om de voltage van mijn geheugen en CPU. De voltage verhogen van mijn videokaart lijkt me niet nuttig of wel? MSI Neo2 K8T Fir AMD 3500+ \ 0.09 corcair xms 3200C2PT 2paar ATI 9800Pro @ XT
Link naar reactie
Niet bij stilgestaan :lol: ik heb de Zalman CNPS7000B-Cu Koper. Standaard draait ie op 1350rmp maar als ie warmer word dan 50 graden dan zet ik hem op 2400rpm. Mijn airflow is ook zeer goed ik heb de AeroEngine Jr.-SS met een 80mm fan aan de bovenkant. [url]http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=141&code=005009[/url] [url]http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/case/aeroengine/aeroengine.htm[/url] [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=130236&highlight=gevaar[/url]
Link naar reactie
ingebouwde ''zeikoptie'' van MSI ( heb zelf ook op mn msi bordje) in principe maakt het niet uit, aangezien de borden toch niet extreem veel V kunnen leveren ( max, 1,7Vcore en 2,85 VDimm) voor de cpu heb je echt niet meer nodig als 1,7 ( tenzij je diehard wil oc'en) voor mem is 2,85 eigenlijk beetje weinig, zeker voor bepaalde type reepjes. schadelijk zal het wel zijn, maar de gevolgen zul jij niet echt merken, de levensduur zal misschien iets verkort worden, maar de levensduur van een gemiddelde CPU is wel zo lang dat jij er echt geen hinder van zal ondervinden...
Link naar reactie
[quote:638b773479="laurensbot333"]bedankt dan zet ik hem hoger en kijken of ik verder kom. ik durfde geen risico te nemen met mijn cpu.[/quote:638b773479] maar je komt niet verder met oc'en??? wat is de max freq die je nu kan halen dan? en op welke settings doe je dat? weet je zeker dat het je cpu is? misschien je mem wat je nekt.... niet zomaar direct je cpu voltage verhogen als je niet verder komt, eerst even kijken wat het evt nog meer kan zijn ( springt de AGP/PCI freq niet mee? ( mijn msi had met 1e paar biossen ook geen goeie pci/agp lock erop namelijk) wat voor HTT draai je, en op hoeveel mhz staat de HTT nu??
Link naar reactie
mijn geheugen staat op 333 met een hele brake latency dus die is geen probleem. mijn htt staat op 1ghz en de K8T800 Pro heeft toch standaard een agp/pci lock? de max die ik stabiel krijg is 11x234= 2574 op lucht maar op een fsb van 235 geeft windows een leger fouten. ik gebruik prime95 om mijn gpu te testen.
Link naar reactie
[quote:b2d25ed6f1="laurensbot333"]( springt de AGP/PCI freq niet mee? ( mijn msi had met 1e paar biossen ook geen goeie pci/agp lock erop namelijk)[/quote:b2d25ed6f1] Dit is een k8t geen k8n en daar zit niet eens een lock op, ik denk dus dat dat je probleem is. Bovendien gaf die msi die jij hebt bij mij 1,8 volt ipv 1,7 (in de bios --> corecenter wel 1,7)
Link naar reactie
ik zou net reageren ja.. je hebt toch de gewone versie ( zie K8t Fir in je bericht staan namelijk) vreemd, want had begrepen dat meerdere VIA based mobos als AGP/PCI lock hadden... als ik dit lees: http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/msi/amd/s939/k8tneo2/ [quote:be7477e5b1]The MSI K8T Neo2-FIR we'll be reviewing today features the newer VIA chipset, and along with being able to lock the AGP/PCI bus[/quote:be7477e5b1] dan zou ik toch eens gaan zoeken... zet je AGP rate eens op 67 mhz ( bij mij locked ie de boel dan wel namelijk, anders niet op de een of andere vreemde manier) [size=9:be7477e5b1]offtopic @ PCguy, wat voor phasechange wil je bouwen???[/size:be7477e5b1]
Link naar reactie
[quote:4e619bd8f9="laurensbot333"]MSI Neo2 K8T F = geen lock MSI Neo2 K8T FIR = wel lock ik neem aan dat je 66 bedoelt maar dat test ik morgen alvast hardstike bedankt :D[/quote:4e619bd8f9] en je zegt in de topicstart: [quote:4e619bd8f9]MSI Neo2 K8T Fir [/quote:4e619bd8f9] en nee, ik bedoel geen 66, maar 67.. op 66 staat ie sync met de HTT, 1 hoger en je locked em..
Link naar reactie
volgens mij begtijpen we mekaar even niet. [size=7:c442a40f48](niet zo gek na 1 uur)[/size:c442a40f48] met overclocken moet je toch een agp/pci lock hebben? en ik kan bij mijn Bios alleen uit het volgende kiezen: [code:1:c442a40f48] AGP Frequency This item allows you to select the AGP frequency. Setting options: [Sync with CPU], [66MHz], [75.4MHz].[/code:1:c442a40f48] dus ik weet niet of die 66 of 75.4 gaat werken maar ik probeer het wel. in ieder geval bedankt voor het overwerken :P
Link naar reactie
[quote:f364f61e50="laurensbot333"]volgens mij begtijpen we mekaar even niet. [size=7:f364f61e50](niet zo gek na 1 uur)[/size:f364f61e50] met overclocken moet je toch een agp/pci lock hebben? en ik kan bij mijn Bios alleen uit het volgende kiezen: [code:1:f364f61e50] AGP Frequency This item allows you to select the AGP frequency. Setting options: [Sync with CPU], [66MHz], [75.4MHz].[/code:1:f364f61e50] dus ik weet niet of die 66 gaat werken maar ik probeer het wel. in ieder geval bedankt voor het overwerken :P[/quote:f364f61e50] oke, dan gaat daar dus eigenlijk al iets mis... ik kan namelijk mijn APG rate met stapjes van 1 mhz instellen. nu heb ik een beetje het idee dat het anders is op VIA chipset.. op 'sync with CPU' gaat ie mee met de HTT frequency... op 66 blijft ie gelocked staan op 66 mhz, wat jij ook doet met de HTT freq... dus wat doe jij dan? jij zet hem op 66 mhz.. clock in windows eens over met Clockgen: http://www.cpuid.com/download/CG-NVNF3.zip daar kun je ook direct zien of de AGP/PCI freq. gelocked is... wordt idd wel laat ja, naja, beetje kerel........................... 8)
Link naar reactie
AGP Frequency staat bij mij standaard op 66. toen ik hem 75.4 zette starte de computer wel op maar had ik allemaal kleuren over mijn scherm. bios reset en alles opnieuw ingesteld maar nu de CPU voltage op 1.7v. ik kom hier stabiel op 11x246 = 2706. dat is dus het maximum op lucht denk ik. als ik ga stressen word ie 59 graden idle is ie 42 graden. nu alleen het belans vinden van mijn cpu en mem. bedankt! :( [size=9:b69c597091]sliep pas 4.30 mijn ouders hadden feestje[/size:b69c597091] :(
Link naar reactie
[quote:e98b07c906="laurensbot333"]AGP Frequency staat bij mij standaard op 66. toen ik hem 75.4 zette starte de computer wel op maar had ik allemaal kleuren over mijn scherm. bios reset en alles opnieuw ingesteld maar nu de CPU voltage op 1.7v. ik kom hier stabiel op 11x246 = 2706. dat is dus het maximum op lucht denk ik. als ik ga stressen word ie 59 graden idle is ie 42 graden. nu alleen het belans vinden van mijn cpu en mem. bedankt! :( [size=9:e98b07c906]sliep pas 4.30 mijn ouders hadden feestje[/size:e98b07c906] :([/quote:e98b07c906] maar wat geeft het proggie nu aan wat ik je een post terug gaf?? deze geeft ook je freqentie aan van je AGP en PCI. mocht ie niet goed gelocked zijn, dan lopen deze ook mee met de verhoging van de HTT.. en anders zit je idd misschien wat aan de limiet van de proc, betere koeling is dan aan te raden ja...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...