Ga naar inhoud

Help! Improper frequency combination


Aanbevolen berichten

Heb sinds korte tijd een ASUS Pundit met MCE erop draaien. Na uitbreiding met een ATI Radeon 9250 /128Mb PCI kaart, geeft start de PC eenmalig op ! Na, een restart komt deze automatich in de bios Safe Mode Er staat dan de volgende melding: During the last boot-up your system hung for improper frequency combination. Your system in now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the frequency combination conforms to the specifications of your CPU, DIMM and other connected devices. Echter alles staat op standaard, en de PC in niet overclocked. Als ik de PC uitschakel, en de PCI kaarten eruit haal, moet ik weer 1x opstarten via de onboard VGA kaart, dan weer uitschakelen, en de PCI kaarten terugplaatsen. Dan werkt het geheel weer 1x totdat ik weer restart! Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet. Heb ook al de bios geupdated met de laatste versie. (zelfs al de laatste beta versie geprobeerd) ASUS Pundit P4S8L motherboard 2,4Ghz Intel Celeron (gelocked: MF staat op 24x) 2x 256Mb Kingston PC2700 geheugen ATI Radeon 9250 PCI/128Mb 80 Gb Maxtor HDD Toshiba DVD-drive Hauppauge WINTV PVR250 Als er iemand is die me hiermee kan helpen, hoor ik het graag ! Bvd, Arjan
Link naar reactie
Eerst gebruikte ik de onboard VGA, (werkt met de Sis651) Aangezien deze chip niet ondersteunt wordt door XP MCE, was ik genoodzaakt een PCI kaartje bij te kopen! (Zit ook geen AGP slot in) Dit is dus de Club3D ATI-Radeon 9250 geworden, welke volgens de verpakking XP MCE ondersteund is! Echter in de bios is er niets veranderd! De frequentie staat gewoon op 100/33 (default), waarbij de multiply vaststaat op 24x (Dus 2,4 Ghz) Ik kan deze waarde ook niet verlagen, alleen verhogen, tot 166/xx) Heb ook al de default waardes opnieuw ingeladen, en diverse up- en downgrades van m'n bios geprobeerd. Zodra ik ook maar 1 kaart uit de PC haal, werkt deze gewoon naar behoren, en start normaal op. Echter voor XP MCE ben ik dus zowel de VGA- als de TV-kaart nodig. Trouwens zitten de kaarten wel via een Raiserkaart op het enige PCI slot op het moederboard. Zou het kunnen dat zo niet de gehele bandbreedte beschikbaar is???
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...