Ga naar inhoud

Voeding Zalman


Aanbevolen berichten

[quote:9cb99ba578="BrigitteW"]De B heeft S-ata aansluitingen. Overigens is een Tagan voeding stiller en krachtiger. Komt bij dat een Zalman onlangs m'n moederbord heeft gemold, dus ik ben geen fan van het merk meer.[/quote:9cb99ba578] Tagan zegt me niets. Heeft die wel stabiele lijnen? Ik wil hem misschien gaan gebruien voor een mulitmedia center. Dus moet heel stil zijn en stabiel.
Link naar reactie
[quote:7666b7f4bb="boss63"]Wat is het verschil tussen een Zalman ZM400A-APF en een ZM400B-APS?? Zoek nl en stille en betaalbare voeding.[/quote:7666b7f4bb]Ja de B heeft ook een iets verbeterde Poweroutput. Als in stabielere voltages. (En tussen haakjes)... als je het niet erg vind hem 2e hands to kopen... ik heb die ZM400B-APS, en wil hem eigenlijk verkopen. Hij is 10 maanden oud, en heeft altijd perfect gedraait. Pm me als je geintereseert bent. (iets van 40€?)
Link naar reactie
[quote:b95b330ef6="GreyHornet"]ik heb hier een Tagan 480 watt, super stabiel , en zéér stil... echt fijne voeding! aanrader , hij is er ook in 300 , 380 watt volgens mij :)[/quote:b95b330ef6] Eerste wat ik me altijd afvraag is waarom moet hij dan weg zo'n voeding. Toch niet stil genoeg toch niet stabiel genoeg. Ik wil dus een hele stabiele en stille voeding. In mijn eigen pc heb ik altijd een CWT gehad tot hij vorige week zondag ineens poefff, spanningspiek bij het aanzetten van mijn stekkerdoos en kapot was (gelukkig alleen) de voeding. Die CWT is nog iets stiller dan de Zalman die ik er nu in heb zitten. Dus vorige week 's middags gauw jas gepakt en naar de HCC beurs. En daar hadden ze vele noname voedingen en een zalman dacht doe die dan maar is redelijk stil en redelijk stabiel. Een nieuwe voeding heb ik nodig voor een huiskamer multimediacenter. Die wil ik dus niet horen en moet dus ook niet veel problemen geven, of even een hikje in een film die je opneemt is heel vervelend. Dus welke voeding voldoet het beste aan mijn eisen. Ja Silentmax is mooi maar ongeveer 250 euri oid , dat vind ik teveel. Dacht dat Zalman een redelijk alternatief was. En Tagan dus ook??
Link naar reactie
tsja, als je het stil wilt hebben dan moet je een passief gekoelde voeding nemen, ben je wel genoeg geld kwijt, maar wel geheel naar je wens.. anders zou ik gewoon voor een goed en stabiel merk gaan ( antec, CWT, Tagan) en de fan gewoon vervangen voor een stille papfst fan... ( in principe kan een 19DbA fan het wel koelen, heb er zelf ook eentje gehad in mijn CWT 420W voeding en die deed het best) en waarom juggernaut zn voeding wil verkopen, misschien is ie niet sterk genoeg voor zijn systeem? ( paar HD's, dikke VGA, goeie koeling etc nemen genoeg stroom) en dan vind ik de zalman niet de beste voeding daarvoor... in jouw situatie kan het wel best, maar bij echt zwaar gebruik; oc'en etc, en voor extreem veel accesoires eraan en onder full load gebruik ben ik niet gecharmeerd van de Zalmann
Link naar reactie
Tagan komt uit de meeste reviews als de beste voeding naar voren (ook als het gaat om geluidsproduktie, stabiliteit en vermogen). Ik kende het merk ook niet toen ik na de dood van m'n Zalman een nieuwe moest kopen, maar ik zou nu niet meer anders willen. Ook voor m'n tweede PC heb ik er inmiddels eentje gekocht.
Link naar reactie
[quote:249d5d67e4="turbulence"]tsja, als je het stil wilt hebben dan moet je een passief gekoelde voeding nemen, ben je wel genoeg geld kwijt, maar wel geheel naar je wens.. [/quote:249d5d67e4] Dan kan ik beter mijn Zalman 400B die in mijn pc zit eruit halen en in het huiskamermultimedia center zetten [quote:249d5d67e4="turbulence"] anders zou ik gewoon voor een goed en stabiel merk gaan ( antec, CWT, Tagan) en de fan gewoon vervangen voor een stille papfst fan... ( in principe kan een 19DbA fan het wel koelen, heb er zelf ook eentje gehad in mijn CWT 420W voeding en die deed het best) [/quote:249d5d67e4] Mijn oude CWT 420 had 2 stille, volgens mij temp gestuurde, fans. Heb je die toch door Papst vervangen?? [quote:249d5d67e4="turbulence"] en waarom juggernaut zn voeding wil verkopen, misschien is ie niet sterk genoeg voor zijn systeem? ( paar HD's, dikke VGA, goeie koeling etc nemen genoeg stroom) en dan vind ik de zalman niet de beste voeding daarvoor... in jouw situatie kan het wel best, maar bij echt zwaar gebruik; oc'en etc, en voor extreem veel accesoires eraan en onder full load gebruik ben ik niet gecharmeerd van de Zalmann[/quote:249d5d67e4] Mijn eigen pc heeft 3SATA schijven, een IDE backup schijf, CD rewriter, DVD speler, DVD rewriter, en 4 papst fans :-? Dan toch maar een "echte"voeding kopen voor mijn eigen pc. Tsja als op zondag middag je voeding ploft :evil: moet je wat, dus gauw een aardige voeding op de HCC beurs gekocht. :lol:
Link naar reactie
[quote:7b75ae4026="Comp-Freak"]Ik ben erg te spreken over mn antec trueblue 480 watt. Die heeft 2 fans die thermocontrolled zijn. (zoals alles tegenwoordig) Is echt lekker stil en gewoon een goede voeding.[/quote:7b75ae4026] Is dat gigbyte bord een goed (koop?) bord. Wil voor mediacenter een niet alte duur bord maar moet wel stabiel zijn. Of beter een Abit IC7? Als in huiskamer films niet goed opgenomen worden heb ik daar niets aan. Zalman koeling op NB P4 iets minder warmte dus dan maar een P4 bord zat ook aan 3,0 te denken. Ook maar een Zalman koeling? 7700CU ?? Dan een Radeon 9600XT eraan met een passieve Zalman koeling. Saphire ?? niet al te duur of maakt dat toch nog uit welk merk? Samsung 160 Gb HD Welk geheugen Twinmos of toch maar Corsair 512 of zou het geheugen zwaar worden belast en toch 1Gieg nemen? Deze nog passief koelen?? Ben benieuwd naar wat reacties. Zijn er mensen met ervaring met Win Xp Multimedia 2005 systeem?
Link naar reactie
Het gigabyte mobo is iig lekker stabiel, maar niet het aller goedkoopst. Kijk hiervoor in de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch]Pricewatch[/url] Je krijgt wel een zeer mooi moederbordje voor het geld. Nadeel is alleen de actieve NB koeler, maar die heb ik dus vervangen door een Zalman. Mijn P4 blijft als ie totaal idle is 25 graden met die CNPS7000A-CU, dus die koeler is zeker ook aan te raden. Alleen op de laagste stand is ie lekker stil, anders vind ik em al te veel lawaai maken. Die 7700 zal zeker een betere keuze zijn. Videokaart met passieve koeler is idd een goede oplossing. Als harde schijf schijnen Seagates nogal stil te zijn. Helemaal ideaal is een SATA Seagate Barracuda. Die zijn stil, snel en de SATA kabel houdt minder lucht tegen. 1 GB geheugen is opzich wel aan te raden, maar als je alleen films kijkt enzo is 512 ook zat. Als je gaat opnemen en bewerken is 1 GB wel aan te raden. OC-en doe je niet, dus Kingston Value of Corsair Value Select is goed genoeg. Het is dan wel leuk om bv. Cas 2 geheugen te nemen.
Link naar reactie
[quote:a30f5f99db="boss63"]Mijn oude CWT 420 had 2 stille, volgens mij temp gestuurde, fans. Heb je die toch door Papst vervangen?? [/quote:a30f5f99db] hmm, vreemd, die van mij had maar 1 fan... die was vond ik nog wel luidruchtig, en aangezien ik toen alles fluisterstil wou hebben heb ik toen er een 12DBa fan in gedrukt ( niet 19dba model wat ik eerder zei.) [quote:a30f5f99db]Mijn eigen pc heeft 3SATA schijven, een IDE backup schijf, CD rewriter, DVD speler, DVD rewriter, en 4 papst fans :-? Dan toch maar een "echte"voeding kopen voor mijn eigen pc. Tsja als op zondag middag je voeding ploft :evil: moet je wat, dus gauw een aardige voeding op de HCC beurs gekocht. :lol:[/quote:a30f5f99db] jah, als dat er aan komt te hangen, dan zou ik wel kijken voor een goeie degelijke voeding... nieuwe lijn van de OCZ voedingen niks voor jou? superdegelijke voedingen, met enorm stabiele V rails...
Link naar reactie
[quote:7d56bf9b91="kid jansen"][quote:7d56bf9b91] Hij is 10 maanden oud, en heeft altijd perfect gedraait. [/quote:7d56bf9b91] geen goede verkooptechniek, zo komt het over alsof hij het nu niet meer goed doet[/quote:7d56bf9b91]Nee, dat heet eerlijk, want ik kan alleen oordelen tot hoe hij tot nu toe heeft gelopen. Ik kan niet voorspellen hoe hij de volgende maanden loopt. Dus, hij heeft altijd perfect gelopen, en doet dat nu nog steeds. Ik zie geen reden dat hij mogen de pijp uit zou gaan. [quote:7d56bf9b91="turbulence"] en waarom juggernaut zn voeding wil verkopen, misschien is ie niet sterk genoeg voor zijn systeem? ( paar HD's, dikke VGA, goeie koeling etc nemen genoeg stroom) en dan vind ik de zalman niet de beste voeding daarvoor... in jouw situatie kan het wel best, maar bij echt zwaar gebruik; oc'en etc, en voor extreem veel accesoires eraan en onder full load gebruik ben ik niet gecharmeerd van de Zalmann[/quote:7d56bf9b91]Jah mijn systeem is idd erg vol. En eik is 400W al niet meer voldoende... maar de zalman is zo goed dat hij het wel nog goed volhoud. Maar ik heb er nu: eem amd 64 3700+, DFI lanparty nf3, 2x 512mb ram, 3 Hd's erin, een x800 xt pe, de floppy, dvd rom en brander, multicard reader. Extra usb poorten, tv kaart, geluidskaart, 6 casefans, en nog wat licht voor de sier. Dus ga ik voor een 500 watter.
Link naar reactie
[quote="Juggernaut"][quote:9b3f323ec2="kid jansen"][quote:9b3f323ec2] Hij is 10 maanden oud, en heeft altijd perfect gedraait. [/quote:9b3f323ec2] geen goede verkooptechniek, zo komt het over alsof hij het nu niet meer goed doet[/quote:9b3f323ec2]Nee, dat heet eerlijk, want ik kan alleen oordelen tot hoe hij tot nu toe heeft gelopen. Ik kan niet voorspellen hoe hij de volgende maanden loopt. Dus, hij heeft altijd perfect gelopen, en doet dat nu nog steeds. Ik zie geen reden dat hij mogen de pijp uit zou gaan. [quote:9b3f323ec2="turbulence"] en waarom juggernaut zn voeding wil verkopen, misschien is ie niet sterk genoeg voor zijn systeem? ( paar HD's, dikke VGA, goeie koeling etc nemen genoeg stroom) [/quote:9b3f323ec2] Was aardige suggestie van die zalman. En normaal zou ik het nog gedaan hebben ook, maar heb afgelopen zondag dus een nieuwe gekocht voor mijn systeem. Dan kan ik beter een sterkere voeding nemen die ook nog wat stabieler is. CWT, Antech ken ik als stabiele voedingen. OCZ ken ik niet zegt me niets
Link naar reactie
[quote="turbulence nieuwe lijn van de OCZ voedingen niks voor jou? superdegelijke voedingen, met enorm stabiele V rails...[/quote] Als ik het goed begrijp komen OCZ en Tagan uit dezelfde fabriek (net als Antech en Enermax?) Hoe zit het met het geluid van Tagan/OCZ? Ik wil voor mijn eigen pc waar ik heel wat uurtjes achter zit bijna niets horen. SATA Maxtors maken nu de meeste herrie en die grote 120mm Papst
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...