Ga naar inhoud

redelijke prijs voor AMD XP2600?


Aanbevolen berichten

[quote:ef2ad50551="Eland"] Ik heb op dit moment een XP2000 en kan nu voor 50 euro een XP2600 processor overnemen. Is dit de moeite waard en is het een redelijke prijs voor zo'n processor? [/quote:ef2ad50551] Een 2600+ (Barton) kost nu zo'n 72 euro: http://www.chicon.nl/cgi-bin/p?taal=NL&produkt=showproduktinfo&produktnr=7758&kortingsgroep=0&bestelnr=1104697 Welk moederbord heb je en ondersteunt ie wel Barton processoren?
Link naar reactie
[quote:1f4099327b]Welke Core heeft-ie? Is een Barton, Thoroughbred of Thornton?[/quote:1f4099327b] eeehm..geen idee. Waar kan ik dat aan zien? :oops: [quote:1f4099327b]Wat zijn je andere system specs? En waarvoor gebruik je je pc het meeste??[/quote:1f4099327b] Asus A7V8X moederbord, 512 MB geheugen, GeForce4 MX 440, Windows XP Home edition. Ik gebruik mijn pc vooral voor office applicaties, heel klein beetje video/fotobewerking, en af en toe gamen. (battlefield, sof, enz..) Waar kan ik zien welke processors mijn moederbord ondersteund?
Link naar reactie
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v8x/overview.htm Tja, in office applicaties zal er neit veel verschil zijn. Videobewerking misschien een beetje, in gamen ook wel een beetje. Als het gamen beter moet gaan, of mooier, dan zou ik eerder gaan voor een betere videokaart, dan een betere processor (liefst natuurlijk allebei).
Link naar reactie
Ok, ik moet dus m'n videokaart vervangen voor de meeste prestatiewinst. Dat is duidelijk. Maar ik wil daarnaast toch ook mijn processor upgraden. Mijn vraag blijft dus staan of 50 euro een redelijke prijs is voor zo'n processor. Op tweakers pricewatch staat de 2600 voor minimaal 72 euro, tweedehand is 50 euro dus wel een redelijke prijs? Kan hij zonder problemen op mijn moederbord? Op de asus site staat het volgende: Socket A for AMD® Athlon XP/ Athlon/ Duron up to 2.4GHz+ Thoroughbred core CPU ready Betekent dit dat alleen Thoroughbred processors op dit bord kunnen? En wat zou ik voor mijn xp2000 kunnen terugkrijgen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...