Ga naar inhoud

Nieuwe Killer Rig game pc; nu kopen of nog ff wachten????


Aanbevolen berichten

Ik koop al jaren een nieuwe pc om de anderhalf a twee jaar. Ik upgrade eigelijk nooit. Zo is mijn laatste nieuwe PC aankoop van nov 2002. In die tijd kocht ik een respectabele machine; Asus P4B met P4 2.5 Ghz met 512 intern en Nvidia 4600 128mb. Toen niet verkeerd. Echter; De wet van Moore schijnt nu toch echt op de helling te gaan want een verdubbeling qua processor snelheid zit er na die twee jaar niet in. Maar voor mij is dat niet een overweging om wel of niet een nieuwe pc te kopen. Aangezien ik een gamer ben, zakt mijn pc nu naar de lagere regionen als ik naar de prestaties kijk. Maar toch zit ik te dubben over een nieuwe aanschaf op dit moment. Gelukkig niet vanwege financiele plaatje maar meer om de verandering van hardware (o.a. PCI express & 64Bits infrastructuur) & software (o.a. longhorn) Dus mijn vraag is eigelijk heel simpel; Wat voor kundig advies zouden jullie mij kunnen geven??? Wachten of nu kopen? En zoja waarom?
Link naar reactie
Tja is pc is zo slecht nog niet en daarom kan je opzich wel wachten tot dat pci-express meer "het" spul is wat je moet hebben. Echter weet ik niet hoelang dat nog gaat duren, als dat nog 2 jaar duurt dan kan je idd nu wel een nieuw systeem kopen. Enne nog nooit ge-upgrade? Dan is het nu misschien een goed moment om dat eens voor de eerst keer te doen, net wat obi zegt: een nieuwe videokaart en een reepje 512 er bij en je kan weer prima meekomen.
Link naar reactie
Of een machine aan vervanging toe is is geheel afhankelijk van de opvattingen van de gebruiker. In principe is het nu geen verkeerd moment om een nieuwe pc aan te schaffen, als upgrade-potentieel irrelevant is. In dat geval zou ik kiezen voor een Socket 939 systeem met 1GB geheugen en een leuke Athlon64. Een goede videokaart kunnen anderen beter beoordelen. PCIe is eigenlijk alleen interessant als het de bedoeling is later de videokaart te upgraden, of als je speciale hardware gebruikt die de extra bandbreedte nodig heeft. 64 bits is interessant als je over een tijdje het besturingssysteem wilt upgraden, of Linux gebruikt.
Link naar reactie
Ik denk dat dit de juiste tijd is. Zowel AMD en INTEL geven aan dat de door hun gekozen nieuwe socket de toekomst heeft. (939 voor AMD en 775 voor INTEL) Toekomstige processoren zullen respectievelijk voor deze sockets gemaakt worden waarbij de oude socket varianten mijn inziens uitgefaseerd zullen worden. Koop gewoon een mobo met een van deze sockets en de goedkoopste beschikbare processor die ze hebben. Inzake de PCI-e vs AGP. Het is hetzelfde verhaal als met de verhoging van 4xAGP naar 8xAGP, bijna geen verschil. Alleen de SLI optie laat een enorme sprong voorwaarts zien maar of iemand meer dan €1000,= ervoor over heeft valt nog sterk te betwijfelen. Ik moet wel opmerken dat ik niet kan voorzien hoe lang AGP nog ondersteunt zal worden. Ik zou dan aanraden een configuratie te kiezen die toch enige zekerheid biedt dat men het kan upgraden. Let in ieder geval op voldoende (1024MB) kwaliteits geheugen en dat de mobo dual channel ondersteunt. Ikzelf (die hard gamer) heb onlangs de volgende configuratie besteld: AMD64 3500+ ASUS A8V deluxe (K8T800 PRO) Corsair TWINX 1024 XLL DDR400 kit (2-2-2-5) NVIDIA 6800GT AUDIGY II ZS MAXTOR S-ATA 200GB NEC ND-3500A COOLERMASTER CENTURION 5 ANTEC NEOPOWER 480W Ik hoop met deze configuratie in ieder geval de komende 3 jaar vooruit te kunnen. Het blijft een gok.... :)
Link naar reactie
beetje zelf zoeken kan ook geen kwaad trouwens ;) http://www.google.nl/search?hl=nl&q=6800+review&lr= hier krijg je wel een aardig idee http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html Als ik jou was en je hebt geen haast zou ik nog even wachten.... en dan een AMD64 met een Nforce4 SLI plank kopen en een 6800GT en dan over bepaalde periode nog een 6800GT voor een stuk minder centjes maar met een leuk performance boost ;) (betreft die config van scorpion: zou ipv corsair voor gskill gaan en ipv antec voor tagan, de rest is puik)
Link naar reactie
Ga eens ff rondkijken in het videokaarten gedeelte en dan de 3DMark challange. Daar staan alle nieuwe videokaarten overclockt en niet in allerlei systemen (P4/AMD64) Buiten dat moet je voor de echte vergelijking van alle kaarten vanaf (en met) de GF4 deze lezen: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-04.html#3dmark_2003 (heb metreen maar link naar de 1e echte benchmark geven, de rest is alleen zinloos gelul :wink: )
Link naar reactie
[quote:e75139e761="Obi-wan-kenobi"][quote:e75139e761="Smash!"] ps; bedankt voor de link Obi. Klasse. [/quote:e75139e761] Ben er vandaag achter gekomen dat als je die 6800LE niet gaat softmodden/overclocken, je meer aan de AGP-versie van de 6600GT hebt. http://www.tweakers.net/pricewatch/100700?Landfilter=Benelux[/quote:e75139e761] is dat softmodden/clocken, makkelijk te doen met de bijgeleverde software??
Link naar reactie
Ik zou iig nog even wachten op de nforce4, met of zonder sli dat boeit niet zo, maar iig met pci-e. De laatste high-end videokaarten zijn nl steeds minder AGP en alleen nog maar in pci-e verkrijgbaar. (of ipv een nvidia mobo de pci-e chipset oplossing van ati, weet de naam even niet) Zeer binnenkort wordt ook weer de refresh verwacht van de X800 en 6800 serie (X800 weet ik zeker dat het einde van dit jaar moet verschijnen, de X850. Van nvidia weet ik het niet precies). Wil je dus het snelste van het snelste zou ik nog even geduld hebben. (maar geld dat niet altijd ;) )
Link naar reactie
[quote:f7c1332428="Safihre"]Vandread, een ouwe rot? :roll: Vandread is gewoon goed in spammen en onzin posten :lol: :P [/quote:f7c1332428] Grrrrr over het algemeen als ik commentaar geeft klopt het allemaal dus hier geen BS posten over mij [img:f7c1332428]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/nosmile.gif[/img:f7c1332428] Mijn nuttige posts overtreffen mijn enigszins onnuttige post altijd [img:f7c1332428]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/michel.gif[/img:f7c1332428] Betreffende SLI: het ligt natuurlijk allemaal een beetje aan de prijzen van die mainboards he, als een SLI nou niet zoveel duurder is dan een non-sli is het natuurlijk vrij interesant voor eventuele toekomstige upgrades.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...