Ga naar inhoud

Wanneer optimaal rendement van componenten....


Aanbevolen berichten

Jongens, Ik zit nog even met een vraag. Ik vroeg mij af of er richtlijnen zijn wanneer een CPU of videokaart optimaal kan werken. Is het bv zo dat een 6800 XT gewoon goed functioneert met Athlon XP 2400+? Hoe kan je weten wanneer een videokaart of CPU optimaal kan renderen. Dien je bv ook nog te kijken naar de capaciteit vh geheugen? Zijn hier bepaalde richtlijnen voor, dus dat je zo kunt nagaan bij welke CPU of aantal RAM geheugen je optimaal gebruik kunt maken van een bepaalde videokaart.....En wat zijn de oorzaken ervan waarom bv een CPU of videokaart het niet trekt in combinatie met een bepaalde component? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Ten eerste bestaat de 6800XT niet wel de 6800 Ultra en de X850/X800 XT. Het is niet verstandig om een erg snelle videokaart te nemen zoals een 6800 Ultra of een X800 XT met een relatief langzame processor als een Athlon XP 2400+. Ik denk dat je dan beter af bent met een Radeon X700 XT of een Geforce 6800 (LE). Ik denk dat als je minimaal 512MB geheugen hebt liefst 1GB dat je daar verder niet op hoeft te letten.
Link naar reactie
Een 2400+ kan nooit voldoende leveren om een 6800Ultra of x800XT kaart te voorzien zodat die kaart tot zijn volle recht komt. Daarom is het zonde geld, kun je beter en midrage kaart aanschaffen. Verkeerd is het nooit, alleen maar zonde. Of je moet natuurlijk op zeer korte tijd je mobo en cpu ook gaan upgraden. Zoniet, dan is de richtlijn koop dat genige wat bij je systeem past en je datgenige kan doen wat je wilt doen.
Link naar reactie
Als je de videokaart wil upgraden zou ik maximaal voor een 6600GT gaan. Echter is dat misschien al een tikkeltje overkill. Wat je in mijn ogen het beste kan doen is even doorsparen en in Januari of Februari (als je dan al genoeg geld hebt tenminste) een nieuwe cpu halen + nieuw moederbord + nieuwe videokaart. Heb je nog wat geld haal dan ook 1gb geheugen en je hebt weer een lekker systeempje. (Misschien nog met IDE schijven maar dat maakt imho niet zoveel uit, ik merk het verschil iig niet tussen sata en ide)
Link naar reactie
bedankt voor de antwoorden, het is voor een maat van me. Hij wil beter kunnen gamen en zat er dus aan te denken om een nieuwe kaart aan te schaffen. Maar het is dus niet helemaal exact aan te geven welke kaart nog optimaal kan renderen bij een XP 2400+ en 256 MB RAM geheugen? Een Radeon 9800 bv, komt die tot zn volle recht? Je kan dus niet zomaar even zeggen van: ik heb een XP 2800, dus kan ik max een radeon 9800 pro aanschaffen..... [quote:4da34fc8ae="xiliduur"]Een 2400+ kan nooit voldoende leveren om een 6800Ultra of x800XT kaart te voorzien zodat die kaart tot zijn volle recht komt.[/quote:4da34fc8ae] Wat moet een Cpu dan kunnen leveren aan de kaart om het te kunnen voorzien?
Link naar reactie
Bij een 6800U of x800XT moet je denken aan een A64 3500 minimaal :) En om te gamen heb je toch wel MINIMAAL 512 mb intern nodig. Bij zo'n 2400+ is een 6600gt interesant en verkoop meteen die ouwe 256 en koop 2x 512 pc3200, dan kan je in de toekomst upgraden naar een leuk A64 systeem (gewoon een suggestie ;)) Edit: ja kaz dat zeg ik :lol:
Link naar reactie
[quote:3fc051bee5="Sonny01"]bedankt voor de antwoorden, het is voor een maat van me. Hij wil beter kunnen gamen en zat er dus aan te denken om een nieuwe kaart aan te schaffen. Maar het is dus niet helemaal exact aan te geven welke kaart nog optimaal kan renderen bij een XP 2400+ en 256 MB RAM geheugen? Een Radeon 9800 bv, komt die tot zn volle recht? Je kan dus niet zomaar even zeggen van: ik heb een XP 2800, dus kan ik max een radeon 9800 pro aanschaffen..... [quote:3fc051bee5="xiliduur"]Een 2400+ kan nooit voldoende leveren om een 6800Ultra of x800XT kaart te voorzien zodat die kaart tot zijn volle recht komt.[/quote:3fc051bee5] Wat moet een Cpu dan kunnen leveren aan de kaart om het te kunnen voorzien?[/quote:3fc051bee5] Een x800xt/6800ultra presteert pas beter dan een x800pro en 6800gt bij een A64 3400+ of P4 3.4 ghz. Heb je een minder systeem, dan is het slimmer een iets mindere kaart te kopen, omdat de CPU dan de bottleneck is en ervoor zorgt dat er niet het uiterste uit de videokaart gehaald wordt. Ik denk dat een 6800le/6600gt een mooi kaartje voor dat systeem is samen met extra geheugen (512mb is voor gamen wel echt aanbevolen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...