Ga naar inhoud

Athlon XP 1800 - welk geheugen?


Aanbevolen berichten

Ik zoek een nieuw mobo voor mijn Athlon XP 1800, het zal wel een Asus A7V8X of een Asrock worden. Mijn vraag wat voor DDR geheugen moet ik hierbij nemen: 266, 333 of 400 mhz bankjes. De max FSB van de processor is 266, geldt dit getal ook voor het geheugen? Of kan ik beter 400 mhz geheugen nemen (voor de toekomst), de prijzen verschillen immers niet zoveel. En kan ik beter 1 x 512 nemen of 2 x 256?
Link naar reactie
Als je moederbord het ondersteund kun je net zo goed ddr 400 nemen wat je eventueel in de toekomst weer kan gebruiken, mits je niet een paar jaar wacht met upgraden :wink: Daarbij komt dat bij een aantal moederborden je het geheugen harder kan laten lopen dan de Fsb van je proc. staat meestal in de bios En je kan nu net zo goed 1 blokje nemen van 512 ,en eventueel later om van dual channel gebruik te kunnen maken er een bij te kopen want tegen die tijd moet je minimaal wel 1 gig aan geheugen hebben. + je houdt dan nog een plekje over voor eventueel nog meer geheugen.
Link naar reactie
Ik kan je de Asrock K7V88 aanraden. Deze heeft de nieuwe KT880 chipset, superstabiel: Ik klok met gemak m'n Sempron 2400+ (1,67GHz) naar 2,4GHz. Vanwege de standaard AMD koeler heb ik 'm echter veiligheidshalve 'maar' tot 2.0GHz overclockt. Dit plankie ondersteunt ook dual channel, dus je zou nog kunnen gaan voor 2x256MB PC3200, dan hou je nog 2 sloten over voor een ander setje dual channel. Verder heeft ie ook nog een S-ATA RAID controller aan boord. Maar 1x512MB is ook niet slecht, aangezien de prestatiewinst van dual channel bij AthlonXP's niet zo heftig is als bij P4's. http://www.tweakers.net/pricewatch/94326 http://www.asrock.com/product/product_k7v88.htm
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...