Ga naar inhoud

upgrade probleempje


Aanbevolen berichten

Ik heb de computer voorzien van een nieuw moederbord (MSI KT4) een processor (AMD2500) geheugen (256 MB) en een grafische kaart (FX5200) Met succes want win98 startte in een keer op,alleen de CD speler vond windows niet (BIOS wel). Ik heb nou win 98 eraf gegooid om XP te gaan installeren maar dat lukte niet zonder 98, dus wil ik 98 er weer opzetten. Dat gaat goed tot hij weer moet opstarten,dan gebeurt er niks meer. De enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is het batterijtje van het moederbord eruithalen en na een paar tellen weer erin te zetten. Waarna alles weer van voren af aan begint. Dit heb ik nu 5 keer gedaan in een uur tijd dus ik wordt het wat zat. Wie heeft er tips?
Link naar reactie
[quote:634c830200="Alipapa"]Als je de XP cd in de cd rom stopt en opstart moet toch de setup van XP opstarten? Staat in de bios de CD rom wel als eerste geselecteerd? Vooropgesteld dat de XP een originele CD is die zelf opstart moet dat toch op deze normale manier lukken?[/quote:634c830200] Er bestaan ook upgrade versies van Windows XP. Lijkt me dan dat een oudere versie reeds geinstalleerd moet zijn.
Link naar reactie
nieuwe mobo etc.. Doe een bios discharge sowieso. ALs het probleem blijft kan het aan van alles liggen. Dan moet je de pc zo kaal mogelijk opstarten en stapsgwijze de boosdoener vinden. Check de voeding (via bios of zo) als de spanning goed blijft. Nieuw geheugen : draai memtest. Zou ook wat meer info geven hoe je het eea gaat aansluiten met de jumpers etc..
Link naar reactie
De jumpers heb ik niet aangezeten,zo uit de doos eringezet. De koeler van de processor zit wel heel dicht tegen de voeding aan maar als hij het doet gaat hij gewoon door,als hij te heet zou worden zou je eerder zeggen dat dat tijdens het gebruik zou moeten zijn. het is alleen het herstarten wat een probleem lijkt te zijn. to be cotinued :wink:
Link naar reactie
[quote:c4713544fd="tomvdlee"][quote:c4713544fd="Alipapa"]Als je de XP cd in de cd rom stopt en opstart moet toch de setup van XP opstarten? Staat in de bios de CD rom wel als eerste geselecteerd? Vooropgesteld dat de XP een originele CD is die zelf opstart moet dat toch op deze normale manier lukken?[/quote:c4713544fd] Er bestaan ook upgrade versies van Windows XP. Lijkt me dan dat een oudere versie reeds geinstalleerd moet zijn.[/quote:c4713544fd] Overigens is dit niet correct. Je kan ook gewoon een upgrade versie gebruiken van een besturingssysteem zonder dat er iets geïnstalleerd is. Je moet dan wel een Windows 98 of ME (of Win2000) cd bij de hand hebben. Daar vraagt hij dan om tijdens de installatie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...