Ga naar inhoud

medion pc aldi 3.4 ghz p4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Nou wil ik niet in twijfel trekken wat hankoe zegt maar bij netwerkkaarten is het zo dat iedere netwerkkaart een unieke macadress krijgt van de fabrikant. Nu weet ik niet precies of je bij een onboard netwerkkaart ook een uniekadres heb apart voor de netwerkkaart of dat dit een macadres is voor het hele moederbord.
Link naar reactie
Hallo..allemaal... :D *Heeft iemand die ook een pc heeft aangeschaft van de Aldi het probleempje dat sommige spellen (offline) vastlopen? *De comp. is alleen aangesloten op het beeldscherm enz... (nog niet op internet aangesloten) *Aan de instellingen is niets gewijzigd door mij. *Ik heb medion hier vandaag van op de hoogte gebracht! (per email) en wacht op de reaktie... WIE HERKENT DIT PROBLEEM OOK? (vertel..) Groeten van Vlinder...
Link naar reactie
[quote:1c78fd3fc0="hansboss"]Deze PC heeft ook mijn aandacht. Vraagje. Het liefst zou ik hem gelijk helemaal legen en mijn eigen software installeren. Ik zou alleen de complete XP versie die er al op staat willen handhaven of terugzetten van de rescueCD. Heeft iemand met de vorige AldiPC's ervaring hiermee. Te denken valt aan problemen met drivers, etc.. Zijn er andere factioren om mee rekening te houden?[/quote:1c78fd3fc0] hallo ik heb n de vorige editie van de aldi , maar geen drivers problemen mee gehad, ben zeer tevreden over de vorige medion!!!
Link naar reactie
[quote:5f85f49efd="bradley"][quote:5f85f49efd="Jan van Veen"](geen Aldi PC kopen..)[/quote:5f85f49efd] ik sluit mij hier bij aan want er zal vast wel een adder onder het gras liggen. En dan nog niet eens over de garantie gesproken.[/quote:5f85f49efd] garantie is goedgeregeld daar hoor je moet alleen ff naar duitsland bellen... ff in het duits zeiken en er komt een mannetje in zn busje vanuit duitsland je pc maken. gewoon thuis...en ze gaan niet zeiken... niet moeilijk doen van het is jou schuld... nee gewoon mobotje meenemen erin zetten klaar... (igg zo was het 1jaar geleden... neem aan dat ze dat niet hebben veranderd)
Link naar reactie
[quote:918f4d3235="leondevries"][quote:918f4d3235="bradley"][quote:918f4d3235="Jan van Veen"](geen Aldi PC kopen..)[/quote:918f4d3235] ik sluit mij hier bij aan want er zal vast wel een adder onder het gras liggen. En dan nog niet eens over de garantie gesproken.[/quote:918f4d3235] garantie is goedgeregeld daar hoor je moet alleen ff naar duitsland bellen... ff in het duits zeiken en er komt een mannetje in zn busje vanuit duitsland je pc maken. gewoon thuis...en ze gaan niet zeiken... niet moeilijk doen van het is jou schuld... nee gewoon mobotje meenemen erin zetten klaar... (igg zo was het 1jaar geleden... neem aan dat ze dat niet hebben veranderd)[/quote:918f4d3235] Is al lang veranderd, sinds een jaartje of 3 zitten ze ook in Nederland en kun je gewoon naar de nlds helpdesk bellen.
Link naar reactie
[quote:3a12b1fad3="Peiky"]Ik sprak iemand die dat systeem ook heeft gekocht en nu begint over dat de MAC-adressen van al die Aldi-PC's gelijk staan. Men kwam hier achter doordat een telefoontje met Chello dat feit naar boven kwam... Kan dat zomaar? Ik bedoel, staan echt alle MAC-adressen in alle pc's op 1 adres? Peiky[/quote:3a12b1fad3] dat kan niet want dat laat je provider niet toe, betje vreemd verhaal
Link naar reactie
[quote:1ac027af7a="hankoe"]Bij losse netwerkkaarten is het macadres uniek. Of het ook zo is bij onboard netwerk weet k niet. Het is wel zo dat bij een image een pc het zelfde idnummer krijgt van de orginele pc. En dat kan ook problemen geven.Het kan ook een kulsmoes zijn van chello, ik bedoel dezelfde macnummers[/quote:1ac027af7a]Een MAC adres is ALTIJD uniek (in theorie althans) en staat hardwarematig in de netwerkkaart "gebakken". Dat kun je niet wijzigen, hoogstens "spoofen".Wat dat ID nummer betreft; bij Medion maken ze vast gebruik van een volume license key, zodat eindgebruikers niet met ID gerelateerde problemen komen te zitten.
Link naar reactie
http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm of bij de eigenschappen van de netwerkaart dit aanpassen, meestal is er een "special features" tabje met ca 10 opties die je aan kunt passen, pas daar het mac adres aan. Kies bijvoorbeeld een adres van een kaart die je zelf hebt, maar niet gebruikt of verander een paar getallen in de hudige. of http://www.chelloo.com/content/view/37/30/ [list:53b4d68d44] Hoe maak ik dit nieuwe MAC adres bekend aan chello? Dit hangt helemaal af van het gebied waar je in zit en welk type modem je hebt. Ik heb hier onder even de verschillende methodes op een rijtje gezet: methode 1) Helpdesk bellen De helpdesk bellen en zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt gekocht. Ze zullen je dan om je nieuwe MAC adres vragen en verder vertellen wat je moet doen. methode 2) Zelf aanpassen Dit is eigenlijk de manier, alleen werkt dit helaas niet overal. Gebruik eerst je oude netwerkkaart en "release" het ip nummer. Dit kun je doen met "winipcfg" of het commando "ipconfig /release" (win nt/2000/xp). Stop de nieuwe netwerkkaart in de PC en start opnieuw op Ga naar http://provisioning.upc.nl of http://172.29.11.36 Doorloop de schermen om je eigen settings aan te passen. Zorg er ook voor dat je geen proxy server hebt aanstaan (Internet Explorer > Extra > Internet-opties > Verbinding > LAN-instellingen). Hierna alles even uitzetten (computer/modem) en weer opstarten. methode 3) MAC adres wijzing Dit is vooral handig als je een router hebt. Meestal kun je namelijk het adres van de router aanpassen, je maakt het MAC adres van de router dan gelijk aan het adres van je oude netwerkkaart! In sommige gevallen kun je ook het MAC adres van een netwerkkaart aanpassen. Er zijn ook tools beschikbaar om het MAC adres aan te passen: Windows 2000 & XP : download SMAC (spoof mac adress) Linux : download MAC Changer[/list:u:53b4d68d44]
Link naar reactie
ze worden door de combinatie beveiligd, zowel mac adres van modem als netwerkaart ...... Als je betaalt is er op zich niks op tegen... de kans dat iemand en je modem en je netwerkaart spooft is dan ook kleiner..... Alleen zorgen dat het technisch/administratief ook is bij de provider e daar ontbreekt het nog wel eens aan. @home liet dit weekend ook ca 10.000 surfers in de koiu staan door een onhandige maneuvre....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...