Ga naar inhoud

bios reset zich zelf


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Weet iemand hoe dit kan gebeuren, soms reset mijn bios zich zelf. Ik heb 2 schijven in een raid volume staan, en dat werkte altijd prima. De laatste tijd komt dit voor, en staan mijn schijven weer op sata, en kan hij niet opstarten, moet dan eerst weer mijn bios instellen. Dit geld ook voor de dingen die ik heb uit gezet, die staan dan ook weer aan. B.v. ik gebruik mijn onbord geluidskaart niet die heb ik uit gezet maar die staat dan ook weer aan. Het bios staat zo dat niets het bios mag veranderen, en toch gebeurd het. Ik zou niet weten hoe dit kan misschien dat hier iemand daar iets op weet. Het moederbord is de chaintech zenith ct-9cjs Alvast bedankt voor het meedenken. groetjes Hans.
Link naar reactie
Wordt WinXP SP2 gedraaid? Welke BIOS versie van het moederbord en RAID staat er nu op? Op de site van Chaintech staan wat bugfixes die in de BIOS updates doorgevoerd zijn, misschien een goed idee om te flashen naar de laatste versie: 7.0. http://www.chaintechusa.com/tw/eng/Download/dl_desc.asp?DCSNo=4&PISNo=144
Link naar reactie
[quote:4c589eef93="Obi-wan-kenobi"]Wordt WinXP SP2 gedraaid? Welke BIOS versie van het moederbord en RAID staat er nu op? Op de site van Chaintech staan wat bugfixes die in de BIOS updates doorgevoerd zijn, misschien een goed idee om te flashen naar de laatste versie: 7.0. http://www.chaintechusa.com/tw/eng/Download/dl_desc.asp?DCSNo=4&PISNo=144[/quote:4c589eef93] Nou ja, ben pas nog wezen kijken maar heb deze update nog niet gezien Ik gebruik win.xp sp2 dus ga dit proberen en zal het over een paar dagen laten weten.bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Ik gebruik een Adaptec 1210SA SATA RAID contoller en heb hetzelfde probleem. Soms blijft de pc hangen tijdens het initialiseren van de raid adapter, na een hardwarematige reset staat het BIOS weer op de default instellingen. Helaas heb ik geen idee hoe het komt, maar gebruik jij misschien dezelfde RAID controller?
Link naar reactie
[quote:a5e2c09d3d="Zapper"]Ik gebruik een Adaptec 1210SA SATA RAID contoller en heb hetzelfde probleem. Soms blijft de pc hangen tijdens het initialiseren van de raid adapter, na een hardwarematige reset staat het BIOS weer op de default instellingen. Helaas heb ik geen idee hoe het komt, maar gebruik jij misschien dezelfde RAID controller?[/quote:a5e2c09d3d] Hoi, nee, ik gebruik de intel 82801ER maar ik snap er nog steeds niets van heb dit nooit gehad. Maar als het is opgelost zal ik het weer melden groetjes.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...