Ga naar inhoud

Foute assemblage


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig voor het eerst zelf een pc in elkaar te zetten. Nu heb ik alles aangesloten maar als ik de computer aanzet dan gaat hij na ongeveer 6 seconde weer uit. Daarna gaat ie na 3 seconde al uit. Ik krijg wel op me scherm het logo van het moederbord met daaronder press del for setup e.d., maar nog voordat ik iets kan doen gaat de computer dus vanzelf weer uit. Alle koelfans werken. Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt?
Link naar reactie
Er zijn een aantal mogelijkheden: 1) heb je de spacers (staafjes tussen kast en moederbord gebruikt?) 2) De cpu fan zit niet op de cpu fan connector maar op een andere. 3) Een onderdeel is brak, probeer op te starten met zo min mogelijk hardware 4) Je voeding is te licht, probeer op te starten zonder cd-rom, harddisk etc 5) De instelling van je bios kloppen niet, reset deze dmv jumper en probeer opnieuw. 6) koeler zit er niet goed op wordt al heel snel te warm en schakelt hierbij zichzelf uit NB zijn in willekeurige volgorde
Link naar reactie
Alle kabeltjes zijn op de juiste wijze aangesloten, dat weet ik 100% zeker. Alle koelfans draaien ook + ik heb ook beeld. De voeding moet ook zeker genoeg zijn met 400 watt, ik heb ook nog niet veel hardware. Alleen een vidkaart, HD en een CDRW. Ik heb geen koelpasta gebruikt, dat zat er niet bij en er was mij wijs gemaakt dat dat niet nodig zou zijn. Bedankt voor de reacties iig, ik durf er nu niet meer zelf aan te zitten. Ik ben veel te bang dat ik iets kapot maak. Ik breng hem eind deze maand wel langs een computerwinkel en dan vraag ik of hun hem in elkaar willen zetten, dan weet ik zeker dat het goed gebeurt. Alleen nog even 1 vraagje, is er nu een kans dat ik al iets gesloopt heb?
Link naar reactie
[quote:8804fbe239="Gansan"] Ik heb geen koelpasta gebruikt, dat zat er niet bij en er was mij wijs gemaakt dat dat niet nodig zou zijn. [/quote:8804fbe239] ALLE moderne processoren produceren enorme hoeveelheden hitte! En om deze hitte zo goed mogelijk kwijt te raken hebben alle moderne proeccoren van die vette koelers erop. En de enige manier die hitte goed van processor naar koeler te krijgen is met hittegeleidende pasta!! Zon'n sticker kan dat stukken minder! De moderne moederborden Hebben COP. Cpu Overheating Protection. Dit let tijdens het booten erop dat je cpu niet te heet word en anders schakelt hij zichzelf uit. Je cpu en koeler MOETEN koelpasta (of ten minste een hittesticker) ertussen hebben!!! Met een beetje mazzel is er niks aan de hand. Met een beetje pech kan je cpu al schade hebben opgelopen. Ik zou eens goed checken of er wel iets tussen cpu en koeler zit dat de hitte verder geleid!
Link naar reactie
De specs van mijn systeem staan in mijn ondertitel. De processor is een prescott boxed, er zit inderdaad een pleistertje op. Ik begin nu toch inderdaad een beetje te twijfelen of de koeler goed gemonteerd is, heb net even gekeken en er is wel iets heel ergs stoms gebeurt: ik heb 1 van de klemhendeltjes van de koeler afgebroken :-? STOM JA!! Nou vond ik het wel al een brak ding met simpel en zwak montage systeem maar goed, ik blijf er nu voor de rest lekker met mijn vingertjes vanaf. Mijn vader is een stuk handiger dan mij en heeft wel wat ervaring met zelfbouw en die komt eind deze week terug van vakantie. Hij krijgt die koeler er wel op een fatsoenlijke manier vanaf, dat weet ik zeker. Ik heb ook al besloten om een andere koeler aan te schaffen, deze is tenslotte half "kapot" en ik zou toch ook graag een wat mooiere (casemod) en betere kwaliteit willen hebben. Ik zal dan ook meteen een tube koelpasta kopen. Nogmaals bedankt voor de reacties, gebruik van computers heb ik al jaren onder de knie, echter dat bouwen en alles wat daarom heen komt kijken heb ik bar weinig verstand van en het blijkt maar weer eens dat het lang niet zo simpel is als dat het lijkt. En inderdaad heeft mijn MOBO ook allemaal van die beveiliging features (p4p800-e deluxe), ik ben er nu ook zo goed als zeker van dat het te maken heeft met een "overhitte" processor. Zeker ook als je bekijkt dat de eerste keer opstarten 6 seconde volhoud en de tweede keer zeg maar 3 seconde ( dan is ie nog niet afgekoeld..) Ik zat mezelf al helemaal op te vreten, ik heb lang moeten sparen en nog langer uit zitten kijken naar dit systeem. Gelukkig heb ik nu wel het vertrouwen in mijn AI moederbord en hoop dan ook dat de processor het heeft overleefd. To be continued Ga nu nog maar even verder op een P3 1ghz, 512mb-133, 32mb GF2ultra (zucht!! ;) )
Link naar reactie
Nou, de processoren kunnen wel tegen een stootje. Zolang ze maar niet te lang te heet worden. Je cpu zou het gewoon overleeft moeten hebben. De COP van je moederbord schijnt naar behoren te werken. Let wel dat dit soort overhittingen telkens een stukje van de levensduur van je cpu opeet... Ik weet van AMD64's dat ze enige tijd op 80 graden kunnen draaien. Maar dit is al een kritieke temp die je dus abslouut niet wil bereiken. Ik zou misschien wel al naar een andere koeler kijken. Die stock koelers zijn sowieso alleen goed voor normaal pc gebruik. Voor een koelere cpu, en zelfs wat OC mogelijkheden zou ik naar een betere kijken. Om maar wat te noemen de Zalman 7000Cu-Al...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...