Ga naar inhoud

Asrock k7vt4at+ hd soms wel herkend soms neit


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier een nieuw setje liggen: Asrock mb k7vt4a+ amd 2000+ pala.... 256 md ddram 120 gb 8 mb wd hd Merkloze voeding 300 watt 1e probleem. Het duurt een hele tijd +/- halve voordat de hd is gedetecteerd. soms herkent die hem helemaal niet, en soms dan moet ik de comp een stuk of 2 keer resetten. Dan herkent die hem wel. Ook ging de win xp prof installatie heel moeizaam. Aldoor nadat het eerste stukje was geweest, ging die herstarte, en als dat "loopbalkje"was geweest kwam die met een "hard error" in een blauw scherm. En moest ik herstarten. Dit ging tot aan een stuk of 6 keer toe. Totdat die het zomaar wel deed, en nu heb ik flink stabiel windows er op draaien. Maar het probleem is dus eigenlijk dat het detecteren van de hd soms heel lang duurt en soms helemaal niet word gezien. Ik hoop dat jullie iets weten. EDIT: linkje naar de kast [url]http://www.funprice.nl/info.html?sort=&id=9071&list=18&subgroep=11[/url]
Link naar reactie
Het is mogelijk dat je hdd niet tegen de veel te hoge 12V lijn kan. Mijn hardeschijf werkt wel gewoon bij 13V maar hdd's verschillen natuurlijk ook. De te hoge spanning zou veroorzaakt kunnen worden door het overbelasten van de voeding die je mss moet vervangen. //edit: Die merkloze voeding trekt dat denk ik inderdaad niet.
Link naar reactie
je HD kan zeker niet tegen te hoge voltages ( ik vind 13V + ook wel erg veel) probeer anders eens een andere voeding ( even lenen ergens misschien) voedingen in zulk soort kasten zijn vaak niet echt denderend te noemen, soms gevaarlijk zelfs ( heb zelf ooit ook zo'n voeding gehad die deze hoge voltages afgaf.) ik zou toch eens gaan kijken naar een iets betere voeding, of eerst iig even testen in een andere PC ( om uit te sluiten dat het niet iets anders is)
Link naar reactie
Het 2e probleem is klaar. Heb een nieuwe voeding gekregen. Wel is het gekke, dat de mulitmeter tussen 12.50 en 12.60 schommelt... en die in everst 11.98 v aan geeft. Maar dit zal wel komen door de sensors... Blijft mijn eerste probleem dat de hd erg traag en soms niet herkend word bij de post. Ook een bios update wat volgens de computerboer moest helpen, hielp niks.
Link naar reactie
Ik had hetzelfde probleem , en bij mij werd het steeds erger zelfs totdat hij echt helemaal niet meer wou opstarten.. Heb ook alles geprobeerd , voeding, andere hd , nieuwe install , andere videokaart , kabels , cd-rom eraf , dvd eraf , andere ide poort , master/slave etc.. Op het laatst heb ik het maar opgegeven , denk dat het moederbord naar zijn gootje was want de andere onderdelen heb ik verkocht en werken bij een ander prima , dwz de processor , het geheugen en de voeding. Zit nu te wachten op mijn A64 :)
Link naar reactie
Dus dan zal het mb niet goed zijn? Als dat zo is, dan kan ik maar beter terug naar naar de winkel er mee.... want ik heb nog gewoon garantie. Of zal ik met de hele computer terug gaan en hun het probleem laten vinden. Wat zal slim zijn. Het word steeds vraaier. Ik zal de opstartprocedure beschrijven. 1. Ik zet hem aan 2. Na een poos naar de schijf gezochte hebben komt er op beeld "pri master not detected. 3. comp resten 4. Na een poos gezocht herkend de bios de schijf. 5. windows start. 6. Blauwe balkje flitst 2 of drie keer vorobij, computer reset zich. 7. Na weer een poos hebben gezocht, herkent de bios de schijf. 8. Windows start, en er is niks meer aan de hand. 9. Windows draait en is stabiel, wat ik er ook mee doe
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...