Ga naar inhoud

sempron 2400+ bios probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn computer opgehaald nadat hij gerepareerd was (mijn vorige provessor was doorgebrand) en ze hebben er dus een Sempron 2400+ in gezet. Mijn probleem is nu dat hij word herkend als een 3200+ met kloksnelheid 1 Gigahertz. Ik heb een beetje online rondgekeken, en ik zag dat je de BIOS moet instellen. Ik weet echter niet wat een bios is, laat staan hoe ik hem moet configureren. Kan iemand mij aub helpen? Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Ten eerste erg slordig van die gasten die 'm gerepareerd hebben, dat die processor niet op de goeie snelheid gezet is. Het lijkt erop dat die processor op 10x100MHz=1GHz draait, i.p.v. 10x167MHz=1,67GHz (Sempron 2400+ snelheid). Je moet dus het BIOS menu van je moederbord in om de front side bus-snelheid (FSB) ofwel de CPU clock frequency te wijzigen van 100MHz naar 166MHz. Welk merk en type moederbord is het eigenlijk? Als je het zo snel niet kan vinden, download en installeer dan het gratis Everest: http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Link naar reactie
De kloksnelheid is nu weer goed (bedankt!) maar nu heb ik weer een ander probleem Toen ik mijn pc naar Vobis bracht hebben ze de hele c schijf geformateerd (ik weet niet waarom) en een andere instabiele windows xp erop gezet (als windows opstart worden er altijd 150 rekenmachientjes applicates opgestart :-?). Ik heb dus geprobeert format c te doen maar het lukt niet echt. Als ik een opstart diskette maak dan gebeurt er niet veel (ik ga naar dos en kan daar bijna niets doen) en als ik de windows cd er in doe gebeurt er ook gewoon niets. Het opstarten van de pc ziet er ook erg anders uit dan voor de reparatie. Ik weet dat het misschien een beetje off-topic is, maar weet iemand misschien hoe ik mijn versie van windows erop kan installeren? Ik weet niet zeker of ik format c moet doen, omdat de pc mogelijk de windows cd niet herkent waardoor ik hem niet kan installeren :(
Link naar reactie
[quote:6f84e09fcd="gutsman"] Ik ben twee keer langs alle bios settings geweest maar ik kan first/primary boot device niet vinden :evil:. Verschilt dit per moederbord of processor ofzo? [/quote:6f84e09fcd] Dit verschilt per BIOS. Misschien helpt het om 's de handleiding te gaan lezen van je moederbord, en dan het hoofdstukkie dat de BIOS behandelt? :P Anders ff merk en type moederbord aangeven, dan zoekt 1 van ons het wel ff voor je op. :wink:
Link naar reactie
[quote:f820c9e050="gutsman"] Toen ik mijn pc naar [b:f820c9e050]Vobis[/b:f820c9e050] bracht hebben ze de hele c schijf geformateerd (ik weet niet waarom) en een andere instabiele windows xp erop gezet (als windows opstart worden er altijd 150 rekenmachientjes applicates opgestart :-?). [/quote:f820c9e050] Dit zegt genoeg denk ik. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...