Ga naar inhoud

Harde Schijven


Aanbevolen berichten

Hallo, Even een vraagje... Ik heb nu 2 HDD's... namelijk een 40GB en 120GB op 1 IDE... Al mijn IDE poorten zitten vol en ik wil nieuwe harde schijven erbij gooien... maakt niet uit, want ik heb nog 4 SATA poorten. Dit moet prima gaan toch? Mijn vraag is of ik dalijk een SATA HDD als primairy HDD kan gebruiken als ik ook HDD's op mijn IDE heb hangen? Of pakt hij automatisch altijd een IDE HDD als primariy HDD?? Zit er nog een limiet op tegenwoordige PC's/ WinXP op hoeveel HDD's je kan gebruiken? Alvast bedankt, Anthony
Link naar reactie
[quote:27bb98a3cb="Anthony"]Dit moet prima gaan toch? Mijn vraag is of ik dalijk een SATA HDD als primairy HDD kan gebruiken als ik ook HDD's op mijn IDE heb hangen? Of pakt hij automatisch altijd een IDE HDD als primariy HDD?? Zit er nog een limiet op tegenwoordige PC's/ WinXP op hoeveel HDD's je kan gebruiken?[/quote:27bb98a3cb] In bios bij boot sequence kun je je SATA schijf prima als primary instellen. Heb ik zelf ook. Lijkt me dat je zoveel harde schijven aan kunt sluiten als je aansluitmogelijkheden hebt
Link naar reactie
Nog even andere vragen... Weet iemand wanneer merken zoals: Seagate, Maxtor etc met 10.000RPM schijven gaan komen? Nu zit je alleen aan WD vast :( Maken deze schijven meer herrie, of valt dat mee? (zelfde als 7200RPM schijven?) //Even iets anders... Ik wil mijn huidige voeding vervangen door een sterkere... Ik heb nu een Chieftec 360Watt en is dalijk echt te weinig voor mijn pc met dalijk nog meer HDD's erin. Wat raden jullie mij aan buiten de Tagan's (die ik eigenlijk te duur vind) ?
Link naar reactie
Dat van welke hdd primary is kan je inderdaad wel instellen in je bios. Voor de rest is het zo dat je met de sata aansluitingen geen primary of slave heb (aangezien er natuurlijk maar 1 schijf op 1 aansluiting kan) Die raptor maakt volgens mij niet veel meer geluid dan een gewone hdd, zoiezo maken hdd's weinig geluid maar is het meer de trilling van het gedeelte waar je hdd's in zitten dat het meeste geluid maakt. Je kan RD ff een pbtje sturen die heeft ook zo'n raptor.
Link naar reactie
[quote:b3a4b94d4b="Anthony"] //Even iets anders... Ik wil mijn huidige voeding vervangen door een sterkere... Ik heb nu een Chieftec 360Watt en is dalijk echt te weinig voor mijn pc met dalijk nog meer HDD's erin. Wat raden jullie mij aan buiten de Tagan's (die ik eigenlijk te duur vind) ?[/quote:b3a4b94d4b] Iemand hier nog suggesties? :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...