Ga naar inhoud

welk moederplankje


Aanbevolen berichten

[quote:17164079f1="Interficior"]moet je persé een Grantsdale/alderwood plank? Maar afijn, wat wil je allemaal met die plank? WiFi? Overklokken? FireWire? 2×LAN? Gbit netwerk? Kortom, wat moet er allemaal op en aan zitten?[/quote:17164079f1] ik wil er niet mee overklokken, ik zeg het moet gewoon een goed plankje zijn voor de toekomstigge procecor. voor de rest moet ik de kabeltjes die ik nu heb gewoon kwij kunnen in dat plankje, usb, lan, geluid, muis, toetsenbord, enz.... hij moet niet erg prijsig zijn ik geef liever meer geld uit aan de procecor dan aaan het plankje
Link naar reactie
wat zit je nou over die 3,2 ghz te vragen? een amd64 is dus out of the question? want die geven toch vaak voor de gemiddelde computeraar meer waarde voor hun geld, welles waar minder mhz maar per mhz toch echt sneller ;) watvoor geheugen heb je nu? misschien kan je kijken voor een amd64 socket 939 setup met een amd64 3000 en een MSI nforce3 mainboardje?
Link naar reactie
[quote:a1b5e2e27e="bradley"]... wel wat ik bedoel. :oops: Wat is een azerty-keyboard ? :oops:[/quote:a1b5e2e27e]Misschien een Belgisch toetsenbord? De versie die in Nederland gewoon wordt gevonden wordt qwerty toetsenbord genoemd. Per land kan de indeling verschillen. Er zijn dus ook toetsenborden die links "boven" beginnen met de letters azerty.
Link naar reactie
Dat is zo'n belgisch-frans toetsenbord waarbij de z zit op de plaats van een w en omgekeerd (de bovenste rij zitten de letters qwerty en bij het belgisch toetsenbord azerty). Persoonlijk vind ik een qwerty-toetsenbord prettiger werken zeker op het internet. Bovendien is het azerty-toetsenbord vroeger ontwikkeld voor het frans (veel gebruik van de q), maar het Nederlands (Vlaanderen en Nederland) is een germaanse taal, waarbij de q nauwelijks gebruikt wordt, dus zitten de Vlamingen nu opgescheept met een toetsenbordinstelling voor een romaanse taal. By the way: het is trouwens MHz(MegaHertz) en niet mhz of mHz (millihertz) of Mhz zoals er verschil is tussen kb(kilobit) en kB (kiloByte=8 kilobits). De franstaligen hebben dit opgelost op een grappige manier, namelijk kb (kilobit) maar voor kB hebben ze gekozen voor ko (kilo-Octet, namelijk een 8-voud van een bit) en spreken ze ook over Mo (Mega-Octet), dus geen verwarring meer tussen kleine en grote b.
Link naar reactie
laten we weer ONtopic gaan [quote:401fd8f4f1="Vandread"]of je neemt gewoon die set van turbulence waar je al geinformeerd hebt :P http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=133052[/quote:401fd8f4f1] is dat plankje handig als ik later upgrade naar een pentium 4 of een hogere AMD64 is dit handig om mijn huidige proccecor om te ruilen van die van turbulance?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...